МОТИВАЦІЯ ЯК ГОЛОВНИЙ ІНСТРУМЕНТ ЗАОХОЧЕННЯ ВИКЛАДАЧІВ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ ДО ВДОСКОНАЛЕННЯ РІВНЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ

О. П. Борзенко, М. Г. Шленьова

Анотація


Останнім часом питання вдосконалення та підвищення рівня професійної компетентності викладача іноземної мови є актуальним і посідає особливе місце у сфері освіти. Сучасний розвиток процесів глобалізації, розробка, впровадження нових педагогічних технологій, модернізація методів викладання іноземної мови висунули перед викладачами іноземної мови складні завдання та нову мету до професійного самовдосконалення, самовизначення, саморозвитку. Проблема мотивації як механізму та інструменту заохочення викладачів іноземної мови до підвищення рівня професійної компетентності недостатньо вивчена і не до кінця вирішена. З огляду на це мета дослідження полягає в аналізі неперервного процесу особистісно-професійного зростання викладача іноземної мови та висвітленні механізму мотивації як головного інструмента заохочення в його педагогічній діяльності.

Аналіз значного обсягу наукового матеріалу з проблеми, яка досліджується, показав важливість і необхідність вдосконалення та підвищення рівня професійної компетентності викладачів іноземної мови, який характеризується сукупністю різноманітних видів професійної діяльності, спрямованої на збільшення обсягу знань, удосконалення навичок і вмінь, підвищення рівня культури іншомовної комунікації, здатністю до самопізнання, самовираження, саморегуляції. Науковці зазначають, що заохочення до професійного самовдосконалення, самовизначення, самоорганізації, саморозвитку є головним інструментом сприяння підвищенню рівня педагогічної діяльності викладачів іноземної мови. Становлення висококваліфікованого викладача можливе тільки за умови сформованого мотиваційного ставлення до своєї професійної компетентності. Мотивація удосконалення професійної компетентності викладача іноземної мови представляє цілий комплекс мотивів, який залежить від його індивідуальних особливостей, віку, педагогічного досвіду, стажу роботи на посаді, посадового статусу тощо. Розвиток мотивації викладача є результатом взаємодії обєктивних умов діяльності особистості, змісту і спрямованості самої діяльності, цілеспрямованого педагогічного впливу і самовдосконалення. Для заохочення науково-педагогічних працівників можуть бути застосовані як стандартні способи мотивації, так і спеціальні та індивідуальні.

Ключові слова: заохочення, мотивація, викладач, іноземна мова, вдосконалення, професійна компетентність, професійна діяльність.

 

 


Повний текст:

PDF

Посилання


Гульбс О. Особливості мотиваційної складової інноваційної діяльності викладача вищої школи. Теоретичні і прикладні проблеми психології. 2008. №3(20). С. 25-30.

Кальницька К. Мотивація професійного розвитку педагога. Освіта і управління. 1997. Т. 1, ч. 4. С. 130-140.

Ляшенко Ю., Безрученко В. Стратегія формування корпоративної системи мотивації науково-педагогічної діяльності. Науковий вісник Національної академії ДПС України. 2004. № 4(26). С. 19-24.

Маслоу А. Самоактуалізація особистості та освіта. Київ, 1994. 52 с.

Маслоу А. Психология бытия. Київ, 1997.

Шовгеля О. Формування механізму мотивації праці працівників органів місцевого самоврядування. Грані. 2013. №4(96). С.144-148.

Borzenko O. P. Professional development and creation of the personal image of the modern foreign language teacher. Professional competency of modern specialist: means of formation, development and improvement : monograph. Warsaw : BMT Eridia Sp. z o.o., 2018. P. 150-162.

Dudzikova M. Program ksztalcenia pedagogicznego studentow na UAM (przedmiot : Pedagogika). Nowe koncepcje psychologiczno-pedagogicznego ksztalcenia nauczycieli w szkolach wyzszych. Lublin, 1993.

Kwasnica R. Wprowadzenie do myslenia o wspomadaniu nauczycieli w rozwoju. [w:] Studia Pedagogiczne, LXI. «Z zagadnien pedeutologii i ksztalcenia nauczycieli» / pod. red. H. Kwiatkowskiej i T. Lewowickiego. Warszawa, 1995.

Suchodolski B. Lifelong Education-Some Philosophical Aspects. Foundations of Lifelong Education. 1976. P. 60-62.

REFERENCES:

Borzenko, O.P. (2018). Professional development and creation of the personal image of the modern foreign language teacher. Professional competency of modern specialist: means of formation, development and improvement : monograph. (pp. 150-162). Warsaw : BMT Eridia Sp. z o.o. (in English).

Dudzikova, M. (1993). Program ksztaĺcenia pedagogicznego studentów na UAM (przedmiot : Pedagogika). Nowe koncepcje psychologiczno-pedagogicznego ksztaĺcenia nauczycieli w szkolach wyzszych. Lublin (in Polish).

Hulbs, O. (2008). Osoblyvosti motyvatsiynoyi skladovoyi innovatsiynoyi diyalnosti vykladacha vyshchoyi shkoly [Features of the motivational component of the innovative activity of the teacher of higher education institution]. Teoretychni i prykladni problemy psykholohiyi – Theoretical and applied problems of psychology, 3(20), 25-30 (in Ukrainian).

Kalnytska, K. (1997). Motyvatsiia profesiinoho rozvytku pedahoha [Motivation of the teacher's professional development]. Osvita i upravlinnia – Education and management, Vol. 1, part 4, 130-140 (in Ukrainian).

Kwasnica, R. (1995). Wprowadzenie do myslenia o wspomadaniu nauczycieli w rozwoju. [w:] Studia Pedagogiczne, LXI. «Z zagadnien pedeutologii i ksztalcenia nauczycieli». H. Kwiatkowskiej i T. Lewowickiego (Eds.). Warszawa (in Polish).

Liashenko, Yu., & Bezruchenko, V. (2004). Stratehiya formuvannya korporatyvnoyi systemy motyvatsiyi naukovo-pedahohichnoyi diyalnosti [Strategy of creation of the corporate system for motivation of scientific and pedagogical activity]. Naukovyi visnyk Natsionalnoi akademii DPS Ukrainy – Scientific notes of the National Academy of State Tax Service of Ukraine, 4(26), 19-24 (in Ukrainian).

Maslou, A. (1994). Samoaktualizatsiia osobystosti ta osvita [Self-actualization of personality and education]. Kyiv (in English).

Maslou, A. (1997). Psihologiya byitiya [Toward a psychology of being]. Kyiv (in Russian).

Shovhelia, O. (2013). Formuvannya mekhanizmu motyvatsiyi pratsi pratsivnykiv orhaniv mistsevoho samovryaduvannya [Creation of the mechanism of motivation of the activity of employees of local self-government bodies]. Hrani – Grani, 4(96), 144-148 (in Ukrainian).

Suchodolski, B. (1976). Lifelong Education-Some Philosophical Aspects. Foundations of Lifelong Education, 60-62 (in English).




DOI: https://doi.org/10.34142/23128046.2019.46.01

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.