БОТАНІЧНИЙ САД ХНПУ ІМЕНІ Г. С. СКОВОРОДИ ЯК РЕСУРС У ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ
Анотація
Аналізується питання професійно-педагогічної підготовки майбутніх вчителів-біологів, формування фахової готовності до діяльності. Висвітлено погляди науковців щодо компонентів у структурі готовності до виконання професійної діяльності. Зазначено, що потужним засобом у формуванні практичних вмінь майбутніх вчителів-біологів є проходження студентами польових практик шляхом спостерігання та догляду за біорізноманіттямботанічного саду, зокрема ботанічного саду Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди. Аналізується значущість практичної підготовки для набуття професійної компетентності майбутніх фахівців, яка забезпечує високій рівень розвитку не тільки педагогічних здібностей, а й творчих дослідницьких умінь. Висвітлено структурні підрозділи ботанічного саду, зазначено види, сорти рослин, різноманіттям яких пишається колектив факультету і університету. Проа- налізовано напрямки діяльності робітників ботанічного саду щодо охорони, вирощування та збереження рослин на території розплідника. Зазначено, що ботанічний сад підтримує двосторонній обмін інформативним і насінним матеріалом із 40 ботанічними садами України та зарубіжних країн. Ботанічний сад є членом Міжнародної ради ботанічних садів з охорони рослин (BGCI), що дало змогу почати випускати свій delectus та отримувати каталоги інших ботанічних садів з усього світу, обмінюватись насіннєвим матеріалом. Визначено напрямки подальших науково-дослідницьких пошуків.
Ключові слова
Повний текст:
PDFПосилання
Баюрко Н. В. Підготовка майбутніх учителів біології до розвитку екологічної компетентності учнів основної школи : моногр. Вінниця : ТОВ «Нілан ЛТД», 2017. 256 с
Іванців О. Я. Підготовка студентів біологічних факультетів університетів до педагогічної діяльності в процесі вивчення фахових дисциплін : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Ін-т педагогіки АПН України. Київ, 2000. 18 с.
Люленко С. О. Підготовка майбутнього вчителя природничих дисциплін до природоохоронної роботи в загальноосвітній школі : автореф. дис. … канд. пед. наук: 13.00.04. / Уманський держ. пед. ун-т ім. Павла Тичини. Умань, 2014. 26 с.
Нікітченко Л. О, Левчук Н. В. Теоретико-методичні засади підготовкимайбутніх учителів природничих дисциплін у процесі фахової практики : моногр. Вінниця : ТОВ «Нілан-ЛТД», 2017. 296 с.
Підготовка майбутнього вчителя до впровадження педагогічних технологій : навч. посіб. ; за ред. І. А. Зязюна, О. М. Пєхоти. Київ : «А.С.К.», 2003. 240 с
Стратегія розвитку вищої освіти в Україні на 2021 — 2031 роки. URL: https://mon.gov.ua/static-objects/mon/sites/1/rizne/2020/09/25/rozvitkuvishchoi-osviti-v-ukraini-02-10-2020.pdf
DOI: https://doi.org/10.34142/nc.2025.2.35
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.