МИСТЕЦТВО В ПОЗАНАВЧАЛЬНОМУ ЖИТТІ СУЧАСНОГО СТУДЕНТСТВА

О. О. Чубарева

Анотація


Аналізується  місце  та  роль  мистецтва  в  позанавчальному  житті сучасного студентства; автор стверджує, що  мистецтво пробуджує й розвиває  творчий  потенціал  студента,  що  закладений  в  кожній особистості; воно дає можливість розкрити складові людської натури, творчого  ставлення  до  дійсності,  посилює  наснагу  до  життя  у  його найбільш  характерних  людських  вимірах;  мистецтво  формує  творчий потенціал  особистості  студента,  розвиває  його  уяву,  мислення, позитивне ставлення до творчості та праці; нинішні життєві реалії, на жаль,  означені  функції  мистецтва нівелюють;   саме  тому  надзвичайно важливо  відслідковувати  і  досліджувати  домінантні  ставлення студентської молоді до різних форм і проявів мистецтва, як класичних, так  і  сучасних;  особливої  актуальності  набуває  дослідження суперечностей  та  диспропорцій  у  відношенні  молоді  до  справжнього мистецтва і його мас-культурних форм.

Ключові слова:  людина, культура, мистецтво, освіта, виховання.

Анализируется  место  и  роль  искусства  во  внеучебной  жизни современного  студенчества;  автор  утверждает,  что  искусство пробуждает  и  развивает  творческий  потенциал  студента,  который заложен  в  каждой  личности;  оно  дает  возможность  раскрыть составляющие  человеческой  натуры,  творческого  отношения  к действительности,  усиливает  вдохновение  к  жизни  в  его  наиболее характерных  человеческих  измерениях;  искусство  формирует творческий  потенциал  личности  студента,  развивает  его воображение,  мышление,  позитивное  отношение  к  творчеству  и труда;  нынешние  жизненные  реалии,  к  сожалению,  указанные функции  искусства  нивелируют;  именно  поэтому  чрезвычайно важно  отслеживать  и  исследовать  доминантные  отношения студенческой  молодежи  к  различным  формам  и  проявлениям искусства,  как  классических,  так  и  современных;  особую актуальность  приобретает  исследование  противоречий  и диспропорций  в  отношении  молодежи  к  настоящему  искусству  и его масс-культурных форм.

Ключевые  слова:  человек,  культура,  искусство,  образование, воспитание.

Analyze the place and role of art in contemporary life beyond school students; the author argues that art awakens and develops the creativity of the student who is laid in each individual; it makes it possible to reveal the components of human nature, creative approach to reality, increases enthusiasm for life in its most characteristic human dimensions; art forms of student creativity, develop his imagination, thinking, positive attitude to creativity and work; current realities of life, unfortunately, expressed by leveling the art; It's very important to monitor and investigate the dominant attitude of students to various forms and manifestations of art, both classic and modern; of particular urgency is the study of contradictions and disparities in respect of young people to this art and its mass cultural forms.

Keywords: people, culture, art, education, education.

Повний текст:

PDF

Посилання


Золотарева Ю.И. Социализация молодежи в условиях глобализации / Ю.И. Золотарева // Вісник Харківської державної академії дизайну і мистецтв. Мистецтвознавство. Архітектура. − 2011. − № 7. − С. 125 − 128.

Шатунова Т.М. Социальный смысл онтологии эстетического. Автореферат диссертации на соискание ученой степени доктора философских наук. Специальность: 09.00.11 − социальная философия / Татьяна Шатунова. − Казань, 2008. − 47 с.

Пшишок А.А. Молодежная культура в информационном обществе (девиантологический анализ) / Адам Пшишок // Теория и практика общественного развития. − 2011. − № 1. − С. 117 − 120.

Кубякин Е.О. Особенности воздействия массовой культуры на социализацию российской молодежи / Евгений Кубякин // Общество: философия, история, культура. − 2011. − № 1 − 2. − С. 24 − 27.

Менегетти А. ОнтоАрт. Ин-се искусства / Антонио Менегетти. – М.: БФ «Онтопсихология», 2010. − 286 с.

Брайнин-Пассек В. О постмодернизме, кризисе восприятия и новой классике / В. Брайнин-Пассек // Новый мир искусства. − 2002. − № 5 (28). − С. 7 − 9.

Соломаха С. Потенціал сучасних педагогічних технологій у розвитку художньо-естетичного світогляду викладачів мистецьких дисциплін / Світлана Соломаха // Проблеми підготовки сучасного вчителя: Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини. − Умань: ФОП Жовтий О.О., 2013 − Випуск 8. − Частина 1. − С. 153 − 159.

Покулита І.К. Культурні смисли медіапростору − естетичний та аксіологічний аспекти / І.К. Покулита // Гілея: науковий вісник: збірник наукових праць. – К.: «Видавництво «Гілея», 2014. – Випуск 91 (12). – С. 231 − 236.

Язловецька О.В. Соціалізація та виховання студентської молоді у ВНЗ / Оксана Язловецька // Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. – Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2012. − Випуск 107-2. − С. 260 − 270.

Шевчук І. Дозвіллєва діяльність студентства як простір їх соціалізації / Ірина Шевчук // Вісник Львівського університету. Серія педагогічна. − 2009. − Випуск 25, частина 2. − С. 326 − 331.

Добровольська О. Комплексність як умова ефективності естетичного виховання та самовиховання особистості / О. Добровольська // Гілея: науковий вісник. Збірник наукових праць. – К.: ВІР УАН, 2013. – Випуск 77 (№ 10). – С. 231 − 234.

Ігнатьєва О.Л. Комплексний підхід до естетичного виховання студентської молоді на сучасному етапі / О.Л. Ігнатьєва // Проблеми сучасної педагогічної освіти: педагогіка і психологія. – 2006. – Випуск 11, частина2. – С. 17 − 21.

Федоренко С. Роль мистецтва у формуванні гуманітарної культури студентів вищих навчальних закладів США / Світлана Федоренко // Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини. − Умань: ФОП Жовтий О.О., 2014. − Частина 2. − С. 375 − 381.

Тадля О.М. Студентський клуб як колективна форма організації культурно-дозвіллєвої діяльності / О.М. Тадля // Українська культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку: наукові записки. – Рівне, 2013. – Випуск 19, том II. – C. 234 – 239.

Гончаренко С.У. Український педагогічний словник / С.У. Гончаренко. – К.: Либідь, 1997. – 374 с.

Сулаєва Н.В. Неформальна мистецька освіта студентів вищих педагогічних закладів України / Н.В. Сулаєва // педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. − 2013. − № 7 (33). − С. 394 − 405.

Красовська О.О. Методичні засади впровадження інноваційних технологій у фаховій підготовці майбутніх учителів початкової школи в галузі мистецької освіти / О.О. Красовська // Психолого-педагогічні основи гуманізації навчально-виховного процесу в школі та ВНЗ. Збірник наукових праць. − Рівне: РВЦ МЕГУ ім. акад. С. Дем’янчука, 2013. − Випуск 1 (9). − С. 37 − 46.




DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.58732

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.