СТРУКТУРА СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ МІЖКУЛЬТУРНОЇ КОМУНІКАЦІЇ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ

Олена Ябурова

Анотація


Розроблені нами соціально-психологічні умови підвищення ефективності соціально-психологічного забезпечення міжкультурної комунікації майбутніх вчителів початкової школи мають позитивний ефект впровадження, який було верифіковано згідно визначених у ході експерименту критеріїв і показників. Успішність здійсненого експерименту підтверджується позитивною динамікою формування у майбутніх вчителів початкової школи  мотиваційно-ціннісного, когнітивного та комунікативного компонентів міжкультурної комунікації із іноземним студентами та підвищенням результативності цього процесу в цілому.

Ключові слова: соціально-психологічне забезпечення, студент, майбутній вчитель початкової школи, культура, комунікація, компонент, критерій, рівень, показник.

 

Разработанные нами социально-психологические условия повышения эффективности социально-психологического обеспечения межкультурной коммуникации будущих учителей начальной школы имеют позитивный эффект внедрения, который был верифицирован согласно выделенных в ходе эксперимента критериев и показателей. Успешность осуществленного эксперимента подтверждается позитивной динамикой формирования у будущих учителей начальной школы мотивационно-ценностного, когнитивного и коммуникативного компонентов межкультурной коммуникации с иностранными студентами и повышением результативности этого процесса в целом.

Ключевые слова: социально-психологическое обеспечение, студент, будущий учитель начальной школы, культура, коммуникация, компонент, критерий, уровень, показатель.

 

The article presents developed social and psychological conditions of the efficiency of social and psychological support of intercultural communication of future primary school teachers which have a positive effect of implementation verified criteria and indicators determined by the experiment. The success of the carried out experiment is confirmed by the positive dynamics of formation of valuable, motivational, cognitive and communicative components of intercultural communication with foreign students and the increase of the process efficiency, in general.

Keywords: social and psychological support, student, future teacher, culture, communication, component, criteria, level, indicator.


Повний текст:

PDF

Посилання


Іванова К. Соціологічні аспекти міжкультурної комунікації в українському вузі: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. соціол. наук: 22.00.06 «Соціологія культури, науки та освіти». Харків, 2002. 17 с.

Козак А. Формування готовності майбутніх фахівців у сфері міжнародних відносин до міжкультурної комунікації: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти». Луцьк, 2011. 20 с.

Ябурова О. Соціально-педагогічне забезпечення міжкультурної комунікації українських та іноземних студентів: дисертація на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: 13.00.05 «Соціальна педагогіка». Слов’янськ, 2015. 228 с.

Hall E., Trager D. Culture as Communication. New York, 1946. 305 p.

Porter R., eds. Intercultural communication: A 5-th edition. Belmong: Wadsworth Publishing Company, 1988. 340 p.




DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.1184511

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.