THE RESEARCH METHODOLOGY OF THE PROFESSIONAL TRAINING OF FUTURE PRIMARY SCHOOL TEACHERS IN THE CONTEXT OF MODERN TRAINING TECHNOLOGIES

І. І. Осадченко, I. I. Osadchenko

Abstract


On the basis of the analysis of scientific sources some methodological approaches to the study of issues of psyhodydaktyky of the professional training of future primary school teachers in the context of the use of modern learning technologies, including systemic, synergistic and technological approaches are described. It is proved that a systematic approach requires the researcher’s choice in each case of a certain criterion according to which you can evaluate the effectiveness of the use of specific educational technologies in the professional training of primary school teachers and others. It is proved that a synergistic approach focuses on the analysis of the destructive elements of existing learning technologies, allowing to introduce the new training technology; the nature and characteristics of the components of a particular training technology as the modification of existing methods and technologies of teaching others. It is noted that according to the technological approach, the priority task is the determination of the psyhodydaktive role and conditions of the formation of teachers’technological competence and their willingness to use the specific technology training.

Keywords:research methodology, training, primary school teachers, lear-ning technologies, systems approach, synergetic approach, the technological approach.


References


Великий тлумачний словник сучасної української мови / уклад. і голов. ред. В. Т. Бусел.; з дод., допов. та СD. – Ірпінь: ВТФ «Перун», 2007. – 1736 с.

Величко Л. Синергетичні характеристики навчального процесу / Л. Величко // Біологія і хімія в школі. – 2006. – № 3. – С. 9–10.

Кудіна В. В. Педагогіка вищої школи: навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів / В. В. Кудіна, М. І. Соловей, Є. С. Спіцин. – К.: ТОВ Видавництво «Ленвіт», 2007. – 356 с.

Лекції з педагогіки вищої школи: навчальний посібник / за ред. В. І. Лозової. – Харків: «ОВС», 2006. – 496 с.

Лефтеров В. О. Психологічні детермінанти загибелі та поранень працівників органів внутрішніх справ: монографія / В. О. Лефтеров, О. В. Тимченко. – Донецьк: ДВВС МВС України, 2002. – 324 с.

Лисевич О. В. Формування культури педагогічного спілкування майбутніх вчителів у діалогічних навчальних ситуаціях на заняттях

вищої школи / О. В. Лисевич // Педагогіка вищої та середньої школи: зб. наук. праць. – Кривий Ріг: Редакція КДПУ, 2010. – Випуск 30. – С. 178–181.

Лозова В. І. Дидактика вищої школи / В. І. Лозова // Лекції з педагогіки вищої школи: навчальний посібник / за ред. В. І. Лозової. – Харків: «ОВС», 2006. – С. 48–267.

Мариновська О. Я. Формування готовності вчителів до проектно-впроваджувальної діяльності: теорія і практика: монографія / Оксана Яківна Мариновська. – Івано-Франківськ: Симфонія форте ; Полтава: Довкілля-К, 2009. – 500 с.

Мільто Л. О. Методика розв’язання педагогічних задач: навч. посібник / Л. О. Мільто. – 2-ге вид., перероб і доп. – Харків: Ранок-НТ, 2004. – 152 с.

Пилипчук В. В. Розвиток педагогічної майстерності вчителя в предметних методиках навчання: монографія / В. В. Пилипчук. – К.: Педагогічна думка, 2007. – 176 с.

Полат Е. С. Реализацияличностноориентированногоподхода и конструктивизма в системеобучения/ Е. С. Полат // Современные педагогические и информационные технологии в системе образования: учеб. пособие для студ. высш. учеб. заведений / Е. С. Полат, М. Ю. Буханкина. – 2-е изд., стер. – М.:Издательский центр «Академия», 2008. – С. 104–296.

Пометун О. І. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання: наук.-метод. посіб. / О. І. Пометун, Л. В. Пироженко; за ред. О. І. Пометун. − К.: Вид-во А.С.К., 2004. − 192 с.

Попков В. А. Теория и практика высшего профессионального образования: учебное пособие для системы дополнительного педагогического образования / В. А. Попков, А. В. Коржуев. – М.: Академический проект, 2010. – 341 с.


Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Ulrichs Web

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

This journal provides immediate open access to its content on the principle that making research freely available to the public supports a greater global exchange of knowledge

Editorial board is used the principles of ethics of scientific publications upon recommendations of The Committee on Publication Ethics (COPE)

THE LINK AND REFERENCE TO AUTHORS WHEN COPYING OR CITING SCIENTIFIC ARTICLES IS OBLIGATORY

 

http://justclickit.ru/flash/alfa/alfa%20(859).gifTo receive the personal identifier of the author ORCID make registration on the site https://orcid.org/register, receive the digital code and give it to editorial board with the article.