THE TECHNOLOGY OF PROFESSIONAL COMMUNICATIVE SKILLS’ FORMATION OF FOREIGN STUDENTS OF HIGHER TECHNICAL EDUCATIONAL INSTITUTIONS

С. О. Рідкозубова, S. О. Ridkozubova

Abstract


The article presents the main ideas of the pedagogical technology’s development. They are orientation on foreign students’ needs to acquire professional communication skills, the use of the potential of language and pedagogical disciplines, the professional communicative direction’s organization of the technological practice. It is proved that professional communicative skills’ formation of foreign students of higher technical educational institutions is the integral process of the motivational volitional sphere’s activization, of mastering not only technical knowledge, but also knowledge about the essence of the communication, building interpersonal partnerships through the communicative interaction. The role of foreign students’ language training in the establishment of professional and personal contacts is determined. The study’s results as the theoretical foundation of the pedagogical technology, based on proofs, facts, the applied methodology, are given.

Keywords: higher technical school, professional communicative skills, foreign students, language training, pedagogical technology, partnerships, technological practice, the study’ results.


References


Александрова С. О. Організація комунікативно спрямованої практики майбутніх фахівців туристської індустрії [Текст] / С. О. Александрова // Педагогіка та психологія : зб. наук. праць. – Харків : ХНПУ, 2010. – Вип. 36. – С. 64-70.

Білоус О. А. Адаптаційні проблеми іноземних студентів інженерного профілю / О. А. Білоус. – Режим доступу: http://www.psyh.kiev.ua

Булгакова Н. Д. Система пропедевтичної підготовки іноземних громадян з природничих дисциплін у технічному університеті : автореф. дис. на здобуття д-рапед. наук : спец. 13.00.04 «Теорія і методика професійноїосвіти» [Текст] / Н. Д. Булгакова. – Київ, 2002. – 38 с.

Осіпчук Н. В. Розвиток мовної підготовки студентів технічних навчальних закладів у радянський час / Н. В. Осіпчук // Оновлення змісту, формів та методів навчання і виховання в закладах освіти : зб. наук. праць. Наукові записки Рівненського державного гуманітарного університету. –

Вип. 9 (52) 2014. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/j-pdf/Ozfm_2014_9_37.pdf.

Семененко І. С. Педагогічний супровід фахової підготовки іноземних студентів вищих технічних навчальних закладів : дис. канд. пед. наук : 13.00.04 [Текст] / І. С. Семененко. – Харків, 2014. – С. 13.

Резван О. О. Професійні уміння випускників автомобільно-дорожньої галузі / О. О. Резван // Педагогічна освіта: теорія і практика. – 2008. – Вип. 13. – С. 126-131. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/j-pdf/znppo_2013_13_26.pdf

Чаусова Т. В. Психологічні особливості мотивації навчальної діяльності майбутніх інженерів-педагогів : автореферат дис. ... канд. пед. наук : спеціальність 19.00.07 – педагогіка і вікова психологія [Текст] / Т. В. Чаусова. – Київ, 2004. – 25 с.


Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Ulrichs Web

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

This journal provides immediate open access to its content on the principle that making research freely available to the public supports a greater global exchange of knowledge

Editorial board is used the principles of ethics of scientific publications upon recommendations of The Committee on Publication Ethics (COPE)

THE LINK AND REFERENCE TO AUTHORS WHEN COPYING OR CITING SCIENTIFIC ARTICLES IS OBLIGATORY

 

http://justclickit.ru/flash/alfa/alfa%20(859).gifTo receive the personal identifier of the author ORCID make registration on the site https://orcid.org/register, receive the digital code and give it to editorial board with the article.