THE MODEL’S IMPLEMENTATION OF FUTURE ECONOMISTS’ READINESS FORMATION TO THE PREDICTIVE ACTIVITY BY MEANS OF ICT

Т. Л. Столяренко, T. L. Stolyarenko

Abstract


The results of the pedagogical experiment of the model’s realization of future economists’ readiness formation to the predictive activity by means of ICT are analized. The study’s results showed, that the model’s implementation of the readiness formation to the predictive activity was linked with the formedness of such three interrelated components as motivational, informational, operational. The criteria and the indicators that display the level of future economists’ readiness formedness to the  predictive activity are determined. We have identified three criteria in the model’s structureof the readiness formation to the predictive activity (motivational, meaningful, reflexive) and the indicators, related to them. They are motivation for the professional activity,prediction; knowledge, abilities and skills of the predictive activity; abilities and skills of the predictive activity by means of ICT; the formedness of self-esteem and self-control. Three levels of the readiness formedness to the predictive activity by the means of  ICT are grounded.They are high, medium, low.

Keywords: model, predictive activity, future economists, pedagogical experiment.


References


Аветісова, Ірина Сергіївна Формування у майбутніх економістів професійних умінь розв’язувати ситуативні завдання [Текст] : автореф. дис. на здоб. наук. ступ. канд. пед. наук : 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти / Аветісова Ірина Сергіївна ; Київський нац. авіаційний ун-т. – К.,

– 21 с.

Немов Р. С. Психология. В 3-х кн. Кн. 3. : Психодиагностика. Введение в научное психологическое исследование с элементами математической статистики : учеб. для студ. высш. пед. учеб. заведений /Р.С. Немов. –4-е изд. –М. : Гуманитар. изд. центр ВЛАДОС, 2006. – 631 с.

Рум’янцева, Катерина Євгеніївна Підготовка майбутніх економістів до розв’язування творчих фахових завдань засобами моделювання [Текст] : автореф. дис. на здоб. наук. ступ. канд. пед. наук : 13.00.04 - теорія і методика професійної освіти / Рум’янцева Катерина Євгеніївна; Вінницький держ. пед. ун-т ім. М. Коцюбинського. – Вінниця, 2009. – 20 с.

Смілянець, О. Г. Підготовка майбутніх фахівців фінансово-економічного профілю до розв’язування творчих фахових задач засобами інформаційних технологій [Текст] : автореф. дис. на здоб. наук. ступ. канд. пед. наук: 13.00.04 -теорія та методика професійної освіти / Смілянець О.Г.; Вінницький держ. пед. ун-т. – Вінниця, 2006. – 24 с.

Столяренко Т.Л. Теоретичні аспекти прогностичної діяльності майбутніх економістів / Т.Л.Столяренко // Науковий часопис НПУ ім.М.П. Драгоманова. Серія №13. Проблеми трудової та професійної підготовки: Зб. наукових праць – К: НПУ ім. М.П. Драгоманова, 2009. – Вип 6. – С. 139–145.


Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Ulrichs Web

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

This journal provides immediate open access to its content on the principle that making research freely available to the public supports a greater global exchange of knowledge

Editorial board is used the principles of ethics of scientific publications upon recommendations of The Committee on Publication Ethics (COPE)

THE LINK AND REFERENCE TO AUTHORS WHEN COPYING OR CITING SCIENTIFIC ARTICLES IS OBLIGATORY

 

http://justclickit.ru/flash/alfa/alfa%20(859).gifTo receive the personal identifier of the author ORCID make registration on the site https://orcid.org/register, receive the digital code and give it to editorial board with the article.