FEATURES OF USE OF INTERACTIVE LINGUISTIC AND METHODOLOGICAL EXERCISER TO STUDY THE INITIAL PHONETIC COURSE OF UKRAINIAN LANGUAGE AS A FOREIGN ONE

Н. С. Моргунова, N. S. Morhunova

Abstract


Questions of teaching phonetics in the course of Ukrainian language as a foreign one are considered in the article. It is emphasized that the introductory phonetic course precedes the main stage of learning Ukrainian language as a foreign and lays the foundation for systematic study of language, so mastering the skills of correct pronunciation a necessary condition of development skills and knowledge in all kinds of speech activity. As a priority tasks, that teachers philologists are facing working with foreign students, put forward the creation of teaching tools for learning phonetic material at the initial stage of studying Ukrainian language with the use of modern information and communication technologies. Didactic features of representation of phonetic material in computer educational and methodical manual on training phonetics of Ukrainian language as a foreign one an interactive linguistic and methodological exerciser «Ukrainian alphabet» are disclosed. It is alleged that such a form of presentation of Ukrainian phonetics encourages foreigners to correct articulation of sounds, creates a sense of «completeness» of phonetic material and concrete of exercises and tasks required to reduce the emphasis

Key words: interactive linguistic and methodological exerciser, introductory phonetic course, phonetics of Ukrainian language, Ukrainian language as a foreign.


References


Василенко Н.В. Формування орфоепічних умінь і навичок з української мови в арабськомовних студентів : автореф. дис. … канд. пед. наук : спец. 13.00.02 «Теорія та методика навчання (українська мова)» / Н.В. Василенко. – Київ, 2008. – 21 с.

Донченко Т. Вивчення фонетики української мови студентами-іноземцями / Т. Донченко // Теорія і практика викладання української мови як іноземної. – Львів : ЛНУ імені Івана Франка, 2010. – Вип. 5. – С. 75-81.

Моргунова Н.С. Мовне портфоліо як інструмент самооцінки досягнень студентів у процесі навчання української мови як іноземної / Н.С.Моргунова // Педагогіка та психологія : зб. наук. праць. – 2015. – Вип. 51.– С. 67-75.

Паламар Л. Принципи укладання підручника з української мови для іноземних студентів / Л.Паламар // Теорія і практика викладання української мови як іноземної : зб. наук. пр. – Львів, 2008. – Вип. 3. – С. 40–47.

Чумак О. Г. Українська мова як іноземна (Ч. І). Основи фонетики, граматики, інтонації, словотвору : навч. посібн. / О.Г. Чумак, В.В. Чумак. – Київ: Вид. центр КНЛУ, 2005. – 238 с.


Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 3.0 License.

Ulrichs Web

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

This journal provides immediate open access to its content on the principle that making research freely available to the public supports a greater global exchange of knowledge

Editorial board is used the principles of ethics of scientific publications upon recommendations of The Committee on Publication Ethics (COPE)

THE LINK AND REFERENCE TO AUTHORS WHEN COPYING OR CITING SCIENTIFIC ARTICLES IS OBLIGATORY

 

http://justclickit.ru/flash/alfa/alfa%20(859).gifTo receive the personal identifier of the author ORCID make registration on the site https://orcid.org/register, receive the digital code and give it to editorial board with the article.