К ВОПРОСУ О СИНТЕТИЧНОСТИ «АРИЕТОК» А.Н. ВЕРТИНСКОГО

А. А. Плотникова

Анотація


У даній статті автор досліджує феномен синтетичності «аріеток» А.Н. Вертинського, особливу увагу приділяючи визначенню характерних особливостей жанру його поетичних творів, як взірця синтетичного мистецтва. У рамках аналізу творчості поета були розглянуті основні роботи дослідників його творчості (О. Макарова, Б. Савченко, В. Бардарима, О. Бабенко ), а також спогади творця, що характеризують жанрові особливості його творів. Однак автор досліджує аріетки поета на предмет їх синтетичності , визначаючи дану рису як одну з основоположних у творчості поета, що є його стилістичною домінантою. Проводячи лінію аргументації, автор досліджує особливості «аріеток», що характеризують їх як синтетичний жанр мистецтва, такі як сюжетність, реалістичність, сповідальність, простота, мелодійність, інтонаційність, ритмічність. Автор наполягає на неможливості розчленування «аріеток» на поетичний , музичний або театральний жанр зважаючи на їх унікальну цілісність у творчості поета. Підводячи підсумок, автор робить висновок про синтетичність аріеток і значення цієї ознаки у творчості О.М. Вертинського.

Ключові слова: аріетка, жанр, синтетичність, стилістична домінанта, сюжетність, музикальність.

В данной статье автор исследует феномен синтетичности «ариеток» А.Н. Вертинского, особое внимание уделяя определению характерных особенностей жанра его поэтических произведений, как образца синтетического искусства. В рамках анализа произведений поэта были рассмотрены основные работы исследователей его творчества (А. Макарова, Б. Савченко, В. Бардарыма, А. Бабенко), а так же воспоминания творца, характеризующие жанровые особенности его произведений. Однако автор исследует ариетки поэта на предмет их синтетичности, определяя данную черту как одну из основополагающих в творчестве поэта, являющейся его стилистической доминантой. Проводя линию аргументации, автор исследует особенности «ариеток», характеризующие их как синтетический жанр искусства, такие как сюжетность, реалистичность, исповедальность, простота, мелодичность, интонационность, ритмичность. Автор настаивает на невозможности расчленения «ариеток» на поэтический, музыкальный или театральный жанр ввиду их уникальной целостности в творчестве поэта. Подводя итог, автор делает вывод о синтетичности ариеток и значении этой их черты в творчестве А.Н. Вертинского.

         Ключевые слова: ариетка, жанр, синтетичность, стилистическая доминанта, сюжетность, музыкальность.

 In this article the author explores the phenomenon of synthetical “arietka” A.N. Vertinsky, paying particular attention to the definition of the characteristic features of the genre of his poetic works as sample synthetic art. The analysis of the poet's works were considered by the main researchers of his work (A. Makarov, B. Savchenko, V. Bardaryma, А. Babenko), as well as memories of the creator, genre features characterize his works. However, the author explores the poet’s “arietkas” defines their synthetical feature as one of the cornerstones of the poet's work, which is its stylistic dominant. Pursuing the line of argument, the author explores the characteristics of  «arietrka» characterizing them as synthetic genre of art, such as a plot, realistic, confessional, simplicity, melody, intonation, rhythm. The author insists on the impossibility of dividing of «arietkas» on poetic, musical or theatrical genre because of their unique integrity in the poetry. To summarize, the author arrives at the conclusion on  synthetical feature of «arietka» and importance of it in the works of A.N. Vertinsky.

Key words: arietka, genre, synthetical element, stylistic dominant, plot, musicality.


Повний текст:

PDF (Русский)

Посилання


Бабенко В.Г. Арлекин и Пьеро. Николай Евреинов. Александр Вертинский. Материалы к биографиям. Размышления / Бабенко В.Г. – Екатеринбург: Изд-во Уральского ун-та, 1992. – 352 с.

Бардадым В.П. Александр Вертинский без грима / Бардадым В.П. – Краснодар: Сов. Кубань, 1996. – 205 с.

Вертинский А.Н. Дорогой длинною... Мемуары, стихи и песни, рассказы и зарисовки, письма, фотографии / Александр Вертинский / Сост. и вступ. ст. Ю. Томашевского. – М.: Астрель, АСТ, 2009. – 607 с.

Вертинский А.Н. За кулисами: Песни, рассказы, заметки, интервью, письма, воспоминания / Сост. и вступ. ст. Ю. Томашевского. – М. : Сов. фонд культуры, 1991. – 303 с.

Князев М. Превращая лужи в стекло / Мстислав Князев // Русская мысль. – Париж. – № 4314. – 20 апреля 2000. – С. 28-31.

Макаров А.С. Александр Вертинский: Портрет на фоне времени / Анатолий Макаров. – М.: Астрель: Олимп, 2009. – 413 с.

Олеша Ю.К. Зависть. Ни дня без строчки / Юрий Олеша. – М.: Известия, 1989. – 496 с.

Пильский П.М. Роман с театром / П.М. Пильский. – Рига: Общедоступная библиотека, 1929. – 210 с.

Рудницкий К.Л. Любимцы публики / Рудницкий К.Л. – К.: Мистецтво, 1990. – 368 с.

Савченко Б.А. Кумиры забытой эстрады / Б.А. Савченко. – М.: Знание, 1998. – 192 с.


Метрики статей

Завантаження метрик ...

Metrics powered by PLOS ALM

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.