ТЕМА СІМ’Ї В РОМАНІ ТОМАСА ПІНЧОНА «ОСТАННЯ МЕЖА»

Наталія Бондар

Анотація


У статті розглядається тема сім’ї у романі Т. Пінчона «Остання межа». Мета статті – виявити переосмислення загальнолюдських цінностей через зображення сім’ї та перехід від постмодернізму до метамодернізму як засіб переосмислення буття в романі Т. Пінчона «Остання межа». Цей об’єкт дослідження обраний тому, що саме через нього можна осягнути філософський аспект твору, зрозуміти світогляд письменника, а розповідь про життя американської сім’ї виявляється дуже зручною формою розповіді про життя американського суспільства взагалі. У роботі використана комплексна дослідницька методологія: синтез порівняльно-історичного методу, цілісного аналізу, елементів міфопоетичного і герменевтичного методів. Враховувалися постструктуралістський підхід і техніка «close reading». У статті розглянуто взаємовідносини усіх членів сім’ї. Простежено їх розвиток та тенденцію повернення до сімейних цінностей. Виявлено, що у другому десятилітті 21-го століття з’являється тенденція до пошуків опори в сім’ї, подолання міжособистісних розбіжностей, знаходження точок дотику – і будівництва свого майбутнього з опорою на «старі» цінності, що повертаються: сім'я, любов (не стільки пристрасть, скільки прихильність і відданість), взаєморозуміння, мистецтво, краса. Автор підкреслює, що має бути наступність від одного покоління до іншого, щоб передавалися сімейні традиції та цінності. Головна героїня Максін робить усе можливе, щоб була повна сім’я. Доведено значну роль батьків як мудрих наставників у вихованні дітей: Хорст, чоловік Максін, прищеплює дітям культуру, до якої сам прихильний, Ерні, батько Максін, навчає довіряти собі та своїм дітям. Визначено, що трагедія 11 вересня 2001 року стає нагадуванням про вічні цінності. Авторські інтенції спрямовані на те, що саме сім’я дає змогу відобразити модель сучасного суспільства та показати можливості його еволюції. Відповідно до зміни орієнтирів, цінностей та життєвої філософії метод постмодернізму органічно змінюється на метамодернізм.


Ключові слова


Томас Пінчон, постмодернізм, метамодернізм, кільцева композиція, сім’я, мотив, сімейні цінності, дитинство

Повний текст:

PDF (English)

Посилання


Anderson, D. (2013). Of Plots, Puns and Paranoia. Retrieved from: https://www.smh.com.au/entertainment/books/of-plots-puns-and-paranoia-20131003-2utf0.html [in English].

Bondarevska, I. (2010). Chas tvoru i chas zhyttia (Chasovi struktury romanu Marii Matios «Solodka Darusia» ta opovidannia Tomasa Pinchona «Entropiia») [The Time of the Work and the Time of Life (Time Structures of the Novel Sweet Darusia by Maria Mathios and the Story Entropy by Thomas Pynchon)]. Retrieved from: https://www.researchgate.net/publication/329944689_Cas_tvoru_i_cas_zitta_Casovi_strukturi_romanu_Marii_Matios_Solodka_Darusa_ta_opovidanna_Tomasa_Pincona_Entropia [in Ukrainian].

Chappell, B. (2016). Writing (at) the End: Thomas Pynchon’s Bleeding Edge. Retrieved from: https://journals.openedition.org/transatlantica/8374 [in English].

Cohen, J. (2013). First Family, Second Life: Thomas Pynchon Goes Online. Retrieved from: https://harpers.org/archive/2013/10/first-family-second-life/

http://archive.harpers.org/2013/10/pdf/HarpersMagazine-2013-10-0084635.pdf?AWSAccessKeyId=AKIAJXATU3VRJAAA66RA&Expires=1387024853&Signature=QwSRdc53Z0SGFa6V1TCS%2BH0xgwE%3D [in English].

Denysova, T. (1999). Tomas Pinchon [Thomas Pynchon]. Retrieved from: https://md-eksperiment.org/ru/post/20180718-tomas-pinchon [in Ukrainian].

Dubinina, O. (2005). Povertaiuchys do pochatkiv: Prosvitnytska ideolohema yak element polifonii tvoriv V. Stairona [Returning to the Beginning: Enlightenment Ideologeme as an Element of the Polyphony of V. Styron’s Works]. Amerykanski literaturni studii v Ukraini – American literary studies in Ukraine, 2, 231–242.

Ivancsics, B. (2015). Presence and Embodiment in Thomas Pynchon’s Bleeding Edge. Retrieved from: http://americanaejournal.hu/vol11no2/ivancsics [in English].

Konstantinou, L. (2013). The One Incorruptible Still Point: A Review of Thomas Pynchon’s Bleeding Edge. Retrieved from: https://pubs.lib.uiowa.edu/iowareview/article/21454/galley/129853/view/ [in English].

Lisun, O. (2012). Osnovni khudozhni pryntsypy postmodernizmu v romani Tomasa Pinchona “V”[The Main Artistic Principles of Postmodernism in the novel V by Thomas Pynchon]. Retrieved from: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nzl_2012_1(2)__14 [in Ukrainian].

Pappademas, A. (2013). Thomas Pynchon's ‘9/11 Novel’ Bleeding Edge: Let the Wild Prognosticating Begin. Retrieved from: https://grantland.com/hollywood-prospectus/thomas-pynchons-911-novel-bleeding-edge-let-the-wild-prognosticating-begin/ [in English].

Pöhlmann, S. (2016). ‘I Just Look at Books’: Reading the Monetary Metareality of Bleeding Edge. Retrieved from: https://www.researchgate.net/publication/336473826_I_Just_Look_at_Books_Reading_the_Monetary_Metareality_of_'Bleeding_Edge' [in English].

Pynchon, T. (2013). Bleeding Edge. Retrieved from https://zlibrary.to/pdfs/bleeding-edge [in English].

Radchenko, S. (2019). Bleeding Edge of Postmodernism: Metamodern Writing in the Novel by Thomas Pynchon Retrieved from: https://ojs.utlib.ee/index.php/IL/article/view/IL.2019.24.2.17/11285 [in English].

Rolls, A. (2013). Review of Bleeding Edge, by Thomas Pynchon. Retrieved from: https://www.researchgate.net/publication/273993568_Review_of_Bleeding_Edge_by_Thomas_Pynchon [in English].

Siegel, J., (2016). Meatspace is Cyberspace: The Pynchonian Posthuman in Bleeding Edge. Retrieved from: https://orbit.openlibhums.org/article/id/404/ [in English].




DOI: https://doi.org/10.34142/2312-1076.2023.1.101.02

Метрики статей

Завантаження метрик ...

Metrics powered by PLOS ALM

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.