ЖІНОЧІ ОБРАЗИ В «ФЕМІННОМУ», «ФЕМІНІСТИЧНОМУ» І «ЖІНОЧОМУ» КОНЦЕПТАХ (НА МАТЕРІАЛІ РОМАНУ Д. Г. ЛОУРЕНСА «ЗГУБЛЕНА ДІВЧИНА»)

Анна Рогожа

Анотація


 Статтю присвячено дослідженню жіночого образу в скандальному романі англійського письменника-модерніста Девіда Герберта Лоуренса (1885-1930 рр.) «Згублена дівчина» (1920 р.). Митець зображує конфлікт сильної для тієї епохи жінки із суспільством із застарілими поглядами на життя, яке пліткує і таврує особистість, яка не підходить до загальноприйнятих критеріїв і норм.

Метою статті є інтерпретація характеру гувернантки Міс Фрост з точки зору феміністичної критики: виокремлення концептів «фемінне», «феміністське» і «жіноче» в цьому образі. У ході роботи було використано комплексний аналіз, а також звернення до теоретичних робіт, які описують дослідження літературних творів на засадах феміністичної критики.

У характері героїні Лоуренса виокремлено «фемінний», «феміністичний» та «жіночий» концепти. Вона хоч і не зорієнтована на кар’єру, але постійно працює задля того, щоб утримувати себе («феміністичний» концепт); також вона займається розвитком власних творчих здібностей («фемінний» концепт); піклується про «чужу» дитину та родину («жіночий» концепт).

Д. Г. Лоуренс зображує соціально сконструйовану проблему – жінка не може побудувати власне життя, бо суспільство соромить її. На думку спільноти, Міс Фрост не мала права зустрічатися і проводити вільний час на одинці з чоловіком, якого вона зустріла; не мала права мати сексуальні відносини поза шлюбом. Так письменник розкриває ментальність представників суспільства, які заради власного самоствердження пліткують про інтимні подробиці життя жінки. Так соціум намагається мати «владу» над жінкою, бо мотив кожного слова і вчинку обертається навколо бажання впливати

Ключові слова


Д. Г. Лоуренс; жіночий образ; феміністична критика; концепт; конфлікти; модернізм.

Повний текст:

PDF

Посилання


Barry, P. (2008). Vstup do teorii: literaturoznavstvo ta kulturolohiia [Beginning Theory: An introduction to literary and cultural theory]. Kyiv : Smolskyp [in Ukrainian].

Benfey, T. (1869). Geschichte der Sprachwissenschaft und orient Philologie in Deutschland seit Anfang des 19 Jahrhundert. München : Cotta..

Ejupi, V., Siljanovska, L., Iseni, A. (2014). David Herbert Lawrence an Icon of Modernism. European Scientific Journal, 10 (11), 111-123.

Ferents, N. (2021). Komparatyvizm [Comparativism]. Suchasni metodolohichni zasady literaturoznavstva [Modern methodological foundations of literary studies]. Uzhhorod : Razhda, 41-46 [in Ukrainian].

Fizer I. M. (2006). Amerykanske literaturoznavstvo: Istoryko-krytychnyi narys [American Literary Studies: Historical and Critical Essay]. Kyiv : Vydavnychyi dim “Kyievo-Mohylianska akademiia” [in Ukrainian].

Kryvoruchko, S. K. (2012). Literaturna tvorchist Simony de Bovuar: evoliutsiia khudozhnikh obraziv [Literary work of Simone de Beauvoir: the evolution of artistic images]. Kyiv : Vydavnychyi dim Dmytra Buraho [in Ukrainian].

Kryvoruchko, S. K. (2023). The Phenomenon of Power: Irvine Welsh Filth. Astraea, 4(1), 48-65. doi: https://doi.org/10.34142/astraea.2023.4.1.03

Lawrence, D. H. (2021). The Lost Girl. Middletown : DE.

Moi, T. (1987). French Feminist Thought: A Reader. Wiley-Blackwell.

Radford, A. (2002). The Making of a Goddess: Hardy, Lawrence and Persephone. Connotations, Vol. 12, 2 – 3, 202-232.

Rohozha, A. O. (2022). Female elements: The Image of Alvina Houghton in D. H. Lawrence The Lost Girl. Astraea, 3(2), 41-53. doi: https://doi.org/10.34142/astraea.2022.3.2.03

Taine, H. A. (1878). History of English Literature. London : Chatto and Windus, Piccadilly.




DOI: https://doi.org/10.34142/2312-1076.2023.2.102.04

Метрики статей

Завантаження метрик ...

Metrics powered by PLOS ALM

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.

Коментарі цієї статті

Дивитися всі коментарі