ТРИВИМІРНІСТЬ ЯК ОСНОВА СТРУКТУРИ НЕОВІКТОРІАНСЬКОГО РОМАНУ «ЧАТТЕРТОН» ШТЕРА АКРОЙДА
Анотація
У статті розглядаються особливості структури неовікторіанського роману «Чаттертон» Пітера Акройда. Автор описує умови виникнення історіографічної металітератури у другій половині XX століття, пояснює причини виникнення неовікторіанського роману як окремого різновиду історіографічної металітератури у Великій Британії цього періоду та окреслює його характерні риси. Особлива увага приділяється тривимірності структури роману «Чаттертон» Пітера Акройда, яка обумовлює стильову різноманітність роману та його жанрову належність.
Ключові слова: історичний роман, історіографічна металітература, неовікторіанскій роман, постмодернізм, тривимірність.
В статье рассматриваются особенности структуры неовикторианского романа «Чаттертон» Питера Акройда. Автор описывает условия возникновения историографической металитературы во второй половине XX столетия, объясняет причины возникновения неовикторианского романа как отдельного подвида историографической металитературы в Великобритании и определяет его характерные черты. Особенное внимание уделено трехмерной структуре романа «Чаттертон» Питера Акройда, которая обусловила как стилевую неоднородность романа, так и его жанровую принадлежность.
Ключевые слова: исторический роман, историографическая металітература, неовикгорианский роман, постмодернизм, трехмерность.
The article deals with the structural peculiarities of "Chatterton", a neo-Victorian novel by Peter Ackroyd. The author describes the conditions of historiographic metafiction appearance in the second half of the XXth century, explains the causes of the appearance of neo-Victorian novel that is a separate subgenre of historiographic metafiction inGreat Britainand determines its characteristic features. Special attention is paid to the three-dimensional structure of Peter Ackroyd's novel "Chatterton" that caused stylistic diversity of the novel as well as its genre affiliation.
Key words: historical novel, historiographic metafiction, neo-Victorian novel, postmodernism, three-dimensionality.
Повний текст:
PDFПосилання
Коваль М. Факт, вигадка та проблема достовірності й об'єктивності в сучасному історичному романі : постмодерністська літературно-критична перспектива // Записки Наукового товариства імені Шевченка. – 2003. –Том CCXLVI. – C. 86-94.
Ackroyd P. Chatterton / P. Ackroyd. – London: Penguin Books, 1993. – 234p.
Boldrini L. It Was Part of the Joke, You See: The Author in the Novel between Theoretical Death and Biographical Life / L. Boldrini // GRAAT: Publication des Groupes de Recherchfi Anglo-Amimcaines de l'Universite Framois Rabelais de Tours. – 1995. – Vol. 13. – P. 133-148.
Gibson J. Peter Ackroyd: The Ludic and Labyrinthine Text / J. Gibson, J. Wolfreys. – London: MacMillian Press LTD, 2000. – 311 p.
Shiller D. The Redemptive Past in the Neo-Victorian Novel / D. Shiller // Studies in the Novel, – 1997. – Vol. 29, Issue 4. – P. 538-560.
Метрики статей
Metrics powered by PLOS ALM
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.