НОВЕ УКРАЇНСЬКЕ ДОСЛІДЖЕННЯ ПРО ФРАНЦУЗЬКУ ЛІТЕРАТУРУ XX СТОЛІТТЯ

Б. Б. Шалагінов

Анотація


Монографія Світлани Криворучко «Літературна творчість Сімони де Бовуар: еволюція художніх образів» (Київ, 2012 р.) охоплює фактично весь важливий літературний доробок французької письменниці: мемуари «Сила обставин», програмний твір «Друга стать», романи «Мандарини» та «Чарівні картинки», повісті «Дуже солодка смерть» і «Зламана жінка», «Листи до Нельсона Олгрена. Трансатлантичне кохання» та ін. Дослідницькі підходи розгортаються в межах соціально-психологічного аналізу, та головну увагу авторка монографії зосереджує на розкритті екзистенціалістського та феміністичного змісту творів письменниці. Наприклад, у романі «Мандарини» – це «фемінність» в образі головної героїні Анни, феномен «іншої» в образі Поль, шлях до «фемінносгі» в образі дочки Анни – Надін. У творах «Дуже солодка смерть» та «Чарівні картинки» центральний конфлікт мати/дочка розкриває «фемінний», «феміністський» і «жіночий» концепти письменниці. У повісті «Зламана жінка» досліджується екзистенційне світовідчуття героїні. Науково важливим можна вважати 3-тій розділ монографії, де виявлений вплив С. де Бовуар на творчість наступного покоління письменників.

Ключові слова: С. де Бовуар, літературний екзистенціалізм.

 

Монография Светланы Криворучко «Литературное творчество Симоны де Бовуар: эволюция художественных образов» (Киев,2012 г.) охватывает фактически всё важное литературное наследие французской писательницы: мемуары «Сила обстоятельств», программное произведение «Второй пол», романы «Мандарины» и «Прелестные картинки», повести «Очень сладкая смерть» и «Сломленная женщина», «Письма к Нельсону Олгрену., Трансатлантическая любовь» и другие. Исследовательские подходы разворачиваются в рамках социально-психологического анализа, и главное внимание автор монографии сосредоточивает на раскрытии экзистенциалистского и феминистского содержания произведений писательницы. Например, в романе «Мандарины» – это «феминность» в образе главной героини Анны, феномен «иной» в образе Поль, путь к  «феминности» в образе дочери Анны – Надин. В произведениях «Очень сладкая смерть» и «Прелестные картинки» центральный конфликт мать и дочь раскрывает «феминный», «феминистский» и «женский» концепты писательницы. В повести «Сломленная женщина» исследуется экзистенциальное мироощущение героини. Научно важной можно считать 3 главу монографии, где выявлено влияние      С. де Бовуар на творчество: следующего поколения писателей.

Ключевые слова: С. де Бовуар, литературный экзистенциализм.

 Monograph of Svetlana Kryvoruchko «Literary creativity of Simone de Beauvoir: the evolution of the images» (Kyiv, 2012) covers virtually all important literary heritage of the French writer: memoirs «Force of circumstances», policy work «Second Sex», novels «The Mandarines» and «Magic Pictures», stories «Very sweet death» and «Broken Woman», «Letters to Nelson Olhrena. Transatlantic Love» and others. Research approaches are deployed within a socio-; psychological analysis, and the author of the monograph focuses the main attention on the disclosure of existentialist and feminist content of works of the writer. For example, in the novel «The Mandarins» - the «feminine» in the image of the : heroine Anne, the phenomenon of the «other» in the form of Paul, the way to «femininity» in the image of his daughter Anna - Nadine. In the novel «Very sweet death» and «Magic Pictures» central conflict of mother/daughter reveals «feminine», «feminist» and «female» concepts of the writer. In the story «Broken Woman» existential attitude of the heroine is examined.

The third part of the research, which revealed the impact of S. de Beauvoir on the work of the next generation of writers, can be considered scientifically important.

Keywords: S. de Beauvoir, literary existentialism.


Повний текст:

PDF

Посилання


Криворучко С.К. Літературна творчість Сімони де Бовуар: еволюція художніх образів. Київ, 2012. - 425 с.


Метрики статей

Завантаження метрик ...

Metrics powered by PLOS ALM

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.