ВЕКТОРИ АНАЛІЗУ РЕЦЕПТИВНОЇ ДЕКОНСТРУКЦІЇ ПОСТМОДЕРНІСТСЬКОГО СЦЕНІЧНОГО ТЕКСТУ

А. Г. Янкова

Анотація


 Індивідуалізований акт рецепції (інтерпретації) постмодерністського сценічного тексту аналізується у конотації з класичними постструктура -лістськими концепціями та теоретичними положеннями сучасного літературо- знавства та театральної критики. Питання про можливість зуміщення компетентності та аналітичних навичок зразкового  читача (глядача) з творчою віддачею реального реципієнта розглядається в контексті сценарію деконструкції. Створення ідеального інтерпретаційного конструкту, історично та генетично обумовленого, пов’язується зі здатністю до вивільнення без- свідомого «Я» реципієнта сценічного тексту. Переживання імперсональних емоцій («інтенсивностей»), властивих постмодернізму, представлено детермінованим взаємодією імпліцитного автора та імпліцитного читача.

        Ключові слова: постмодернізм, сценічний текст, рецепція, деконструкція, постструктуралізм,імпліцитний автор, імпліцитний читач. 

     

          Индивидуализированный акт рецепции (интерпретации) постмодернист-ского сценического текста анализируется в коннотации с классическими постструктуралистскими концепциями. Вопрос о возможности совмещения компетентности и аналитических навыков образцового читателя (зрителя) с творческой отдачей реального рецепиента рассматривается в контексте сценария деконструкции. Создание идеального интерпретационного конструкта, исторически и генетически обусловленого, связывается со способностью к освобождению бессознательного «Я» рецепиента сценического текста. Переживание имперсональных эмоций («интесивностей»), свойственных постмодернізму, представлено детерминированным взаимодействием имплицитного автора и имплицитного читателя.       

              Ключевые слова: постмодернизм, сценический текст, рецепция, деконструкция, постструктурализм, имплицитный автор, имплицитный читатель.

 

Individualised act of reception (interpretation) of postmodern stage text is analyzed in connotation with classic poststructural conceptions and theoretic principles of modern literary studies and theatre criticism. The problem of possibility to combine competence and analytical skills of exemplar reader (spectator) with creative response of actual recipient is considered in the context of deconstruction scenario. The creation of ideal interpretation construct stipulated both historically and genetically is connected with the ability of releasing of unconscious “self” of stage text recipient. Experiencing impersonal emotions (intensivities) specific for postmodernism is presented by determined interaction of implicit author and implicit reader.

Key words: postmodernism, stage text, reception, deconstruction, poststructuralism, implicit author, implicit reader.

 


Повний текст:

PDF

Посилання


Барт Р. Избранные работы: Семиотика: Поэтика / Р. Барт. М.: Радуга,1989.-616 С.

Барт Р С/Z. М.: РИК Культура, Ad Marginem, 1994. 303 с.

Бербенець Л. Постмодерністський пастиш як спосіб побудови та форма критичного тексту // Вісник львівського університету. Серія: Філологія. – Львів, 2008. – Вип. 44. – Ч. 2. – С. 328

Бодріяр Ж. Симулякри і симуляція / Жан Бодріяр; [ Пер. з фр. В. Хов Хун]. – К.: Вид-во Соломії Павличко «Основи», 2004. – 230 с.

Деррида Ж. Письмо и различие/ Ж. Деррида. М.: Академический проект, 2000 -495 с.

Деррида Ж., Хартман Д., Изер В. Деконструкция: Триалог в Иерусалиме. Режим доступу http/ www. gummer. info/ bogoslov_Buks / Philos / Derz / dekon/ php/.

Вайнштейн О. Деррида и Платон: деконструкция логоса // Arbor Mundi. 1992. № 1. С. 66.

Джеймисон Ф. Постмодернизм и общество потребления/Ф. Джеймисон //

Логос. - 2000. - №4(25). с. 63-77. - Режим доступу до журн.:

http//www.ruthenia.ru /logos/ number/2000_4/10.htm

Эко У. Роль читателя: Исследования по семиотике текста. СПб.: Симпозиум, 2005. 502 с.

Изер В. Акты вымысла, или Что фиктивно в фикциональном тексте // Немецкое философское литературоведение наших дней: Антология. СПб.: СПбГУ, 2001. С. 186-216.

Ильин И. П. Постстструктурализм. Деконструктивизм. Постмодернизм

/И. П. Ильин. М.: Интрада, 1996.-255 с.

Казакова Л. С. Проблемы определения события в драматургии XX века:

от классики к постмодерну / Л. С. Казакова // Культура - искусство-образо- вание: Материалы XXIII научно-теоретической конференции ЧГАКИ. - Челябинск: Изд-во ЧТУ, 2002. – 119 с.

Крістева Ю. Полілог / Юлія Крістева; [ пер. з фр. П. Таращука ]. – К.: Юніверс, 2004. – 480 с.

Линецкий В. Постмодернизму вопреки / В. Линецкий // Вестник новой

литературы. 1993. №6

Маньковская Н. Б. Эстетика постмодернизма. / Н. Б. Маньковская. СПБ.:

Алетейя, 2ООО.-347 с.

Ортега-и-Гассет Хосе. Дегуманизация искусства /Хосе Ортега-и-Гассет.

Режим доступу: http://www.chat.ru/scbooks/

Скоропанова И. Русская постмодернистская литература./ И. Скоропанова.

СПб., 2002,-ЗЗО с.

Славская А. Н. Личность как субъект интерпретации. - Дубно: Феникс+, 2002 – 240 с.

Фуко М. Археология знания /М. Фуко. М.: Гуманитарная академия, 2004.- 416 с.

Червінська О. В. Комплекс ідей рецептивної поетики / О. В. Червінська //

Червінська О. В., Зварич I. M. , Сажина А. В. Психологічні аспекти

актуальної рецепції тексту: Теоретико-методологічний погляд на сучасну

практику словесної культури: Науковий посібник. - Чернівці: Книги -ХХІ, 2009. - 284 с.

Booth Wayne C. The Rhetoric of Fiction . – University of Chicago Press, 1983 – p. 552.

Link: 1976 – Link H Rezeptionsforschung: Eine Einfiirung in Methode und problemt. – Stuttgart, 1976.


Метрики статей

Завантаження метрик ...

Metrics powered by PLOS ALM

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.