«ІСТОРІЇ БЕЗ ПРОДОВЖЕНЬ» (РОЗМІРКОВУВАННЯ, НАВІЯНІ МОНОГРАФІЄЮ НАТАЛІЇ ДОЦЕНКО «ПРИНЦИПИ ІНТЕРМЕДІАЛЬНОСТІ У ПРОЗІ ПАТРИКА МОДІАНО»)

В. В. Баняс, Н. Ю. Баняс

Анотація


Запропонована стаття присвячена розгляду творчості нобелівського ла-уреата, письменника із Франції Патрика Модіано, а також аналізу висвіт-лення його творчості в монографії молодої дослідниці Наталії Доценко, ко-тра наразі є найновішою у вітчизняному літературознавстві. Окреслюються основні риси, що становлять специфіку романів автора, обґрунтовуються причини, чому його творчість стала чи не найглибшим у сучасній літерату-рі віддзеркаленням душевного стану людства. Здійснюється спроба пояс-нити, що визначальні мотиви творчості Патрика Модіано – сповідальність, есканізм, колажність, мозаїчність, інтермедіальність, переплетіння різних часових плюсів, автобіографізм, кінематографічність – є винятково акту-альними для західного світу початку ХХІ ст. Простежується новизна моно-графії, обґрунтовуються її сильні та слабкі позиції. Висвітлено таку осо-бливість дослідження, як актуальність і цінність не лише для національної науки про літературу, а й у контексті світової модіаністики. Врешті, дається рекомендація, в якому напрямі дослідниця може продовжити наукову діяльність.

 Ключові слова: спогади, інтермедіальність, колаж, автобіографізм, втеча, смеркання, кінематограф.

  Предлагаемая статья посвящена рассмотрению творчества нобелевского лауреата, писателя из Франции Патрика Модиано, а также анализу освещения его творчества в монографии молодой исследовательницы Натальи Доценко, которая сейчас является самой новой в отечественном литературоведении. Определяются основные черты, составляющие специфику романов автора, обосновываются причины, почему его творчество стало едва ли не самым глубоким в современной литературе отражением душевного состояния человечества. Осуществляется попытка объяснить, что определяющие мотивы творчества Патрика Модиано – исповедальность, ескапизм, коллажность, мозаичность, интермедиальность, переплетение различных временных плюсов, автобиографизм, кинематографичность – являются исключительно актуальными для западного мира начала XXI века. Прослеживается новизна монографии, обосновываются ее сильные и слабые позиции. Освещена такая особенность исследования, как актуальность и ценность не только для национальной науки о литературе, но и в контексте мировой модианистики. Наконец, дается рекомендация, в каком направлении исследовательница может продолжить научную деятельность.

 Ключевые слова: воспоминания, интермедиальность, коллаж, автобиографизм, побег, сумерки, кинематограф.

  The article is devoted to creativity of the Nobel prize winner, French writer Patrick Modiano, as well as the analysis of the coverage of his work in the mono-graph of young researcher Natalia Dotsenko, which is now the newest study in Ukraine. The article defines the main features that comprise the specificity of the novels of the author, and the reasons why his work was perhaps the most profound in modern literature reflection of the mental state of mankind. An attempt is made to explain the determining base of the work by Patrick Modiano – confession, escapizm, collagenase, mosaicity, intermedairie, weaving the various temporary benefits, autobography, the cinematography which are particularly pertinent for the Western world at the beginning of the XXI century. There is a novelty of the monograph and describes its strong and weak positions. The feature of the study as the relevance and value not only for national science of literature, but in the context of world science about Patrick Modiano, is stated. Finally, recommenda-tion is given, in which direction the researcher may continue research activities.

 Key words: memories, intermediarie, collage, autobiography, escape, twi-light, cinema.


Повний текст:

PDF

Посилання


http://chtyvo.org.ua/authors/Dotsenko_Nataliia/Proza_Patrika_Modiano_ pryntsypy_intermedialnosti/.


Метрики статей

Завантаження метрик ...

Metrics powered by PLOS ALM

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.