СУМІСНА ПІДЗАКОННА ПРАВОТВОРЧІСТЬ: ПРОБЛЕМИ ПРАВОВОГО РЕГУЛЮВАННЯ
Анотація
Метою написання статті є виявлення на основі висновків представників, передусім теоретико-правової науки, щодо необхідності удосконалення процесу підзаконної правотворчості, а також чинного законодавства про правотворчий процес, недоліків правового регулювання сумісної діяльності центральних органів виконавчої влади та внести свої пропозиції щодо підвищення його ефективності. В статті, на основі пропозицій провідних вчених – теоретиків права, які досліджували проблеми правового регулювання правотворчості центральних органів виконавчої влади, чинного законодавства України про підзаконну правотворчу діяльність, аналізу змісту конкретних підзаконних нормативно-правових актів та практики їх прийняття виявлені суттєві недоліки в регулюванні відносин щодо сумісної підзаконної правотворчості, вносяться конкретні пропозиції щодо її вдосконалення. Наголошується на необхідності подолання тих прогалин у законодавстві, які пов’язані з особливостями та порядком видання таких сумісних актів. Проведене на підставі всебічного аналізу наукових публікацій провідних вчених в галузі теорії права, законодавчої діяльності Верховної Ради України та практики видання актів підзаконної правотворчсті урядом та центральними органами державної виконавчої влади дослідження дозволили дійти висновку про необхідність удосконалення чинного законодавства про правотворчий процес.
Ключові слова
Повний текст:
PDFПосилання
Антонюк У. В. Державний екологічний нагляд (контроль) в Україні в умовах воєнного стану. Європейський вибір України, розвиток науки та національна безпека в реаліях масштабної військової агресії та глобальних викликів ХХІ століття (до 25-річчя Національного університету «Одеська юридична академія» та 175-річчя Одеської школи права) : у 2 т. : матеріали Міжнар.наук.- практ. конф. (м. Одеса, 17 червня 2022 р.) / за загальною редакцією С. В. Ківалова. Одеса : Видавничий дім «Гельветика». 2022. Т. 1. С. 651-654. .
Вилегжаніна М. В. Функції нормативно-правового акта. Бібліотекознавство. Документознавство. Інформологія. 2010. № 2. С. 31–36.
Гетьман Є. Підзаконний нормативно-правовий акт: поняття, ознаки, функції, види. Вісник Національної академії правових наук України № 2 (77). 2014. С. 92-100.
Гетьман Є. А. Види підзаконних нормативно-правових актів органів виконавчої влади. Наук. вісн. Ужгород. нац. ун-ту. Серія право. Вип. 23. Ч. ІІ. Т. 1. – С. 12–15.
Горбунова Л. М. Підзаконні нормативно-правові акти: організаційно-правові питання забезпечення законності : автореф. дис. … канд. юрид. наук : 12.00.07 / Л. М. Горбунова ; Київ. нац. екон. ун-т. К.: 2005. 21 с.
Горбунова Л. М. Принцип законності у нормотворчій діяльності органів виконавчої влади : монографія / Л. М. Горбунова. – К. : Юрінком Інтер, 2008. с.13.
Куліш А. М. Поняття й ознаки взаємодії правоохоронних органів України. Підприємництво, господарство і право. 2018. № 11. С. 90-93.
Про правотворчу діяльність : Закон України №3354-ІХ від 24.08.2023 р. Відомості Верховної Ради України. 2023. № 93. Ст.364.
Інструкція про взаємодію та розмежування функцій щодо здійснення контролю на державному кордоні : затв. Державним комітетом у справах охорони державного кордону України, Державним митним комітетом України, Міністерством внутрішніх справ України, Міністерством закордонних справ України, Службою безпеки України, Головним управлінням Командувача Національної Гвардії України, Міністерством сільського господарства і продовольства України, Міністерством охорони навколишнього природного середовища України, Міністерством транспорту України, Міністерством охорони здоров'я України 29 березня 1994 року. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0106-94#Text.
Інструкція про взаємодію та розмежування функцій щодо здійснення контролю на державному кордоні : затв. Наказом Державного митного комітету України від 20 червня 1995 р. № 181.URL : http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/MK95249.html.
DOI: https://doi.org/10.34142/23121661.2025.41.05
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.