ЛІНГВАЛЬНІ АСПЕКТИ ТИПОЛОГІЇ НАРАТОРІВ МІСТИЧНИХ ТЕКСТІВ

Ф. С. Бацевич

Анотація


Запропоновано типологію нараторів містичних текстів, що передба-
чає врахування функційно-комунікативних, прагматичних за своєю сутніс-
тю критеріїв, наприклад, наявність або ж відсутність власного містичного
досвіду перебування в “інших світах” (містичних світах); спосіб входження
в змінені стани свідомості тощо. Аналіз лінгвальних сигналів наявності зга-
даних критеріїв дає змогу з різною мірою глибини й деталізації говорити про
типи нараторів, які, перетинаючись й уточнюючись у межах конкретних
утілень текстових історій, виформовують досить розгалужену й динаміч-
ну систему типів містичних текстів, залежну від різних чинників оповіді,
передусім категорії часу, що впливає на розвиток подій у містичних світах


Ключові слова


наратор, містичний текст, містичний світ, змінені стани свідомості

Повний текст:

PDF

Посилання


Бацевич, Ф. (2009). Художній текст VS ченнелінг-текст: виявлення мовленнєво-жанрової специфіки. Лінгвістичні дослідження, 27, 103–111.

Бацевич, Ф. (2010). Феномен міждискурсивності (на матеріалі історіософського твору Д. Андрєєва «Троянда світу». Наук. зап. Луган. нац. ун-ту, IX, 20–30.

Бацевич, Ф. (2011a). Містичні тексти як лінгвістична проблема: аспект типології. Вісн. Львів. ун-ту. Серія філологічна, 52, 171–184.

Бацевич, Ф. (2011b). Модус і модальність як типологічні параметри містичного тексту. Незгасимий Словосвіт (с. 527–538). Харків: ХНУ ім. В. Н. Каразіна.

Бацевич, Ф. (2014). Ченнелінг-тексти: спроба типології та прагматичного аналізу. Наукові записки НаУКМА, 164, 3–7.

Бацевич, Ф. (2015). Между ченнелингом, публицистикой и художественним нарративом (на материале произведения Д. Андреева «Роза Мира»). Studia Rossica Posnaniensia, 11, 2, 5–13.

Лисиченко, Л. А. (2009). Лексико-семантичний вимір мовної картини світу. Харків: ВГ Основа.

Лисиченко, Л. А. (2011). Ці невичерпні глибини слова. Харків: ВГ Основа.

Петрик, Т. (2008). Модель каналу комунікації у ченнелінг-дискурсі. Людина. Комп’ютер. Комунікація (с. 82–83). Львів: Вид-во Нац. ун-ту «Львівська політехніка».

Флоровский, Г. В. (1992). Восточные отцы V-VIII веков. Москва: Феникс.

Андреев, Д. (2008). Роза Мира. Москва: Эксмо. 2. Діонисій Ареопагіт. Містичне богослів’я. Послання до Тимофія св. Діонисія Ареопагіта. Узято з http://psylib.org.ua/books/_dioar01.htm. 3. Кастанеда, К. (1993). Мистецтво снобачення. (Кн. 9). Київ: Софія.

Кастанеда, К. (2019). Подорож в Ікстлан. Уроки дона Хуана. (Кн. 3). Львів: Terra Incognita.

Ксендзюк, А. (2002) Бачення нагуаля. Київ: Софія.

Франко, І. (1978). На роботі. У Зібрання творів у 50 т. (Т. 14). (с. 292–306). Київ: Наук. Думка

References

Batsevych, F. (2009). Khudozhnii tekst VS chennelinh-tekst: vyiavlennia movlennievo- zhanrovoi spetsyfiky [Artistic text VS channeling text: detection of speech-genre specificity]. Linhvistychni doslidzhennia – Linguistic studies, 27, 103–111 [in Ukrainian].

Batsevych, F. (2010). Fenomen mizhdyskursyvnosti (na materiali istoriosofskoho tvoru D. Andrieieva «Troianda svitu» [The phenomenon of interdiscursiveness (based on the material of D. Andreev's historiosophical work «The Rose of the World»]. Nauk. zap. Luhan. nats. un-tu – Scientific notes of Luhansk National University, IX, 20–30 [in Ukrainian].

Batsevych, F. (2011). Mistychni teksty yak linhvistychna problema: aspekt typolohii [Mystical texts as a linguistic problem: an aspect of typology]. Visn. Lviv. un-tu. Seriia filolohichna – Bulletin of Lviv University. Philological series, 52, 171–184 [in Ukrainian].

Batsevych, F. (2011). Modus i modalnist yak typolohichni parametry mistychnoho tekstu [Mode and modality as typological parameters of a mystical text]. Nezghasymyi Slovosvit – The inextinguishable world of words (рр. 527–538). Kharkiv: KhNU im. V. N. Karazina [in Ukrainian].

Batsevych, F. (2014). Chennelinh-teksty: sproba typolohii ta prahmatychnoho analizu [Channeling texts: an attempt at typology and pragmatic analysis]. Nauk. zap. NaUKMA – Scientific notes of NaUKMA, 164, 3–7 [in Ukrainian].

Bacevich, F. (2015). Mezhdu chennelingom, publicistikoj i xudozhestvennim narrativom (na materiale proizvedeniya D. Andreeva «Roza Mira») [Between channeling, journalism and artistic narrative (based on the work of D. Andreev «Rose of the World»)]. Studia Rossica Posnaniensia, 11 (2), 5–13 in Russian].

Lysychenko, L. A. (2009). Leksyko-semantychnyi vymir movnoi kartyny svitu [The lexical-semantic dimension of the linguistic picture of the world]. Kharkiv: VH Osnova [in Ukrainian].

Lysychenko, L. A. (2011). Tsi nevycherpni hlybyny slova [These inexhaustible depths of the word]. Kharkiv: VH Osnova [in Ukrainian].

Petryk, T. (2008). Model

kanalu komunikatsii u chennelinh-dyskursi [The model of the channel of communication in the channeling discourse]. Liudyna. Kompiuter. Komunikatsiia – Man. Computer. Communication (pp. 82–83). Lviv: Vyd-vo Nats. un-tu «Lvivska politekhnika» [in Ukrainian].

Florovskij, G. V. (1992). Vostochnye otcy V–VIII vekov [Eastern Fathers of the 5th-8th centuries]. Moskva: Feniks [in Russian].

Andreev, D. (2008). Roza Mira – Rose of the World. Moskva: E'ksmo [in Russian].

Dionysii Areopahit. Mistychne bohoslivia. Poslannia do Tymofiia sv. Dionysiia Areopahita [Mystical theology. Epistle to Timothy of St. Dionysius the Areopagite]. Retreived from http://psylib.org.ua/books/_dioar01.htm [in Ukrainian].

Kastaneda, K. (1993). Mystetstvo snobachennia [The art of dreams]. (Vol. 9). Kyiv: Sofiia [in Ukrainian].

Kastaneda, K. (2019). Podorozh v Ikstlan. Uroky dona Khuana [Journey to Ixtlan. Don Juan's lessons]. (Vol. 3). Lviv: Terra Incognita [in Ukrainian].

Ksendziuk, A. Vision of the nagual Kyiv: Sofiia [in Ukrainian].

Franko, I. (1978). Na roboti [At work]. Zibrannia tvoriv u 50 t. – Collection of works in 50 volumes. (Vol. 14). (pp. 292–306). Kyiv: Nauk. dumka [in Ukrainian].




DOI: https://doi.org/10.34142/23127546.2023.58.15

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.