ПІДГОТОВКА ВЧИТЕЛІВ ІНОЗЕМНИХ МОВ У ВЕЛИКІЙ БРИТАНІЇ. ПОЗИТИВНИЙ ДОСВІД ДЛЯ УКРАЇНИ

І. В. Козаченко

Анотація


У статті схарактеризовано особливості системи підготовки майбутніх учителів іноземних мов у Великій Британії. Визначено позитивний британський досвід та шляхи впровадження цього досвіду в систему підготовки майбутніх педагогічних кадрів в Україні. Розкрито суть поняття ≪система≫. Простежено основні стратегічні цілі мовної політики держави в документі ≪Мова для всіх. Мова для життя≫, підготовленому Міністерством освіти Англії у 2002 році. Досліджено основні механізми та інструментарій для впровадження нових стратегій у життя на різних рівнях. Відмічено, що професія вчителя іноземної мови не користувалася великою популярністю у Великій Британії, що було зумовлено домінуванням у Європі й світі англійської мови. Установлено, що професійний розвиток учителів іноземних мов забезпечується спеціальними інституціями. Схарактеризовано зміст курсу базової підготовки вчителів іноземної мови. Виявлено, що система підготовки вчителя складається з п’яти циклів: початкового (довузівського); перехідного (неповна вища освіта); базового (вища освіта, здобуття першого наукового ступеня та диплома вчителя) та двох післядипломних форм безперервної освіти: магістра педагогічних наук; доктора педагогічних наук.

Ключові слова: система підготовки, вчитель іноземних мов, Велика Британія, зміст професійної підготовки, вищі навчальні заклади.

 

В статье охарактеризован особенности системы подготовки будущих учителей иностранных языков в Великобритании. Определены положительный британский опыт и пути внедрения этого опыта в систему подготовки будущих педагогических кадров в Украине. Раскрыта суть понятия ≪система≫. Прослежены основные стратегические цели языковой политики государства в документе ≪Язык для всех. Язык для жизни ≫, подготовленном Министерством образования Англии в 2002 году. Исследованы основные механизмы и инструментарий для внедрения новых стратегий в жизнь на разных уровнях. Отмечено, что профессия учителя иностранного языка не пользовалась большой популярностью в Великобритании, что было обусловлено доминированием в Европе и мире английского языка. Установлено, что профессиональное развитие учителей иностранных языков обеспечивается специальными институтами. Охарактеризованы содержание курса базовой подготовки учителей иностранного языка. Выявлено, что система подготовки учителя состоит из пяти циклов: начального (довузовского) переходного (неполное высшее образование); базового (высшее образование, получение первого научной степени и диплома учителя) и двух последипломных форм непрерывного образования: магистра педагогических наук; доктора педагогических наук.

Ключевые слова: система подготовки, учитель иностранных языков, Великобритания, содержание профессиональной подготовки, высшие учебные заведения.

 

Positive Experience for Ukraine. In the article the system of preparation of future teachers of foreign languages in Great Britain is characterized. Certainly positive Britannic experience and ways of introduction of this experience are in the system of training of future pedagogical department in Ukraine. Essence of concept ≪system≫ is exposed. The primary strategic purposes of linguistic policy of the state in a document ≪Language for all. Language for life≫, to geared-up Department of education of England in 2002 years, are traced. Investigational basic mechanisms and tool for introduction of new strategies in life on different levels are examined. It is marked that the profession of teacher of foreign languages did not use large popularity in Great Britain, that it was predefined prevailing of English language in Europe and in the world. It’s set that professional development of teachers of foreign languages is provided special departments. It is discovered that the system of preparation of teacher consists of five cycles: initial (pre-university); transitional (incomplete higher education); base (higher education, receipt of the first scientific degree and to the diploma of teacher) and two postgraduate forms of continuous education: master’s degree of pedagogical sciences; doctor of pedagogical sciences. It is marked that professional preparation of future teachers of foreign language place is taken in universities of Great Britain after the three-cycle system: bachelor, magistracy and graduate school.

Keywords: foreign languages, Great Britain, teachers of foreign languages, system of teacher training.


Повний текст:

PDF

Посилання


Базуріна В. М. Професійна підготовка майбутніх вчителів іноземних мов у Великій Британії : дис. … канд. пед. наук : 13.00.01 / Базуріна Валентина Михайлівна. – Житомир, 2006. – 217 с.

Документ «Мова для всіх. Мови для життя» [Електронний ресурс]. – Режим доступу : www.dfes.gov.uk/eydcp. – Назва з екрана.

Bello T. Improving ESL learners writing skills / T. Bello. – Washington : National Clearinghouse for ESL Literacy Education, 1997. – P. 409–546.

Brown H. D. Principles of English Learning and Teaching / H. D. Brown. – Englewood Cliffs : Education Foundation, 2006. – 138 p.

Brunner. J. J. Toward a Theory of Institution Cambridge / J. J. Brunner. – Cambridge : Cambridge U P, 2010. – 103 p.

Бельмаз Я. М. Професійний розвиток викладачів вищої школи у Великій Британії та США : дис. … д-ра пед. наук : 13.00.01 / Бельмаз Ярослава Миколаївна ; Горл. держ. пед. ін-т інозем. мов. – Горлівка, 2010. – 430 с.

Бобрицька В. І. Педагогічні умови застосування технології «case-study» у вищих навчальних закладах Великої Британії / В. І. Бобрицька // Вісник Черкаського національного університету. Серія : Педагогічні науки. – 2012. – № 15 (228). – С. 12–17.

Boreham N. A theory of collective competence : challenging neo-liberal individualisation of performance at work / N. A. Boreham // British Journal of Educational Studies. – 2004. – № 52 (1). – P. 5–17.

Moon J. A. Learning journals / J. Moon // A handbook for academic students and professional development. – London, 2006. – 79 p.

Badri M. The social cognitive model of work satisfaction among teachers: Testing and validations / M. Badri, T. Elmourad, V. Ferrandino // International Journal of Education Research. – 2013. – Vol. 57. – P. 12–24.

Baker J. The English Language Teachers Handbook / J. Baker, H. Westrup. – London, 2003. – 234 p.

Стрункина Ю. В. Профессиональная підготовка педагогических кадров во второй половине XX века : на материалах Великобритании и России : дис. … канд. пед. наук : 13.00.01 / Стрункина Юлия Владимировна. – Ставрополь, 2012. – 183 с.

Хижняк О. В. Підготовка майбутніх учителів у системі вищої освіти Великої Британії : дис. … канд. пед. наук : 13.00.01 / Хижняк Олена Вікторівна ; Східноукр. нац. ун-т ім. Володимира Даля. – Луганськ, 2013. – 240 с.




DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.49046

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.