ВЕЛИКИЙ ПЕДАГОГ І МОВОЗНАВЕЦЬ СЛОБОЖАНЩИНИ (до 100-річчя від дня народження проф. С. І. Дорошенка)

Н. М. Чернушенко, О. В. Ткач

Анотація


Стаття присвячена 100-літньому ювілею доктора філологічних наук, професора, заслуженого діяча науки і техніки України Сергія Івановича Дорошенка (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди), містить інформацію про сторінки життя видатного педагога та філолога, зокрема окреслено основні напрями дослідницької та педагогічної діяльності С. І. Дорошенка та його учнів у царині української лінгводидактики кін. ХХ – поч. ХХІ століття. У статті описано діяльність ученого-педагога на посаді завідувача кафедри методики викладання філологічних дисциплін у початкових класах (80-ті – 90-ті роки ХХ ст.) ХНПУ імені Г. С. Сковороди, короткий огляд досліджень аспірантів видатного мовознавця, де стисло репрезентовано основні напрацювання в галузі лінгводидактики початкової освіти.


Ключові слова


С. І. Дорошенко, філолог, лінгводидактика, мовознав- ство, Слобожанщина, Харків, факультет початкового навчання, сучасна українська мова, культура мови, методика викладання

Повний текст:

PDF

Посилання


Дорошенко, С. І. (1990). Звуки чи фонеми вивчають учні? Мовознавство, 2, 46–50.

Дорошенко, С. І. (1993). Про зміст лінгвістичних дисциплін у вузівській підготовці вчителів початкових класів. Розбудова національної початкової школи: Матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції (с. 112–114). Полтава.

Дорошенко, С. І. (2002). Шляхи підвищення усного і писемного мовлення майбутніх класоводів. Початкова школа, 7, 58–59.

Дорошенко, С. І., & Вашуленко, М. С., Мельничайко, О. І. (1992). Методика викладання української мови. Київ: Вища школа.

Дорошенко, С. І. (2002). Основи культури і техніки усного мовлення. Харків: «ОВС».

Дорошенко, С. І. (2009). Наукові простори. Харків: Новое слово.

Чернушенко, Н. М. (2019). Лінгвістична школа доктора філологічних наук, професора С. І. Дорошенка. Лінгвістичні дослідження, 50, 30–31.

REFERENCES

Doroshenko, S. I. (1990). Zvuky chy fonemy vyvchaiut uchni? [Are students learning sounds or phonemes?]. Movoznavstvo – Linguistics, 2, 46–50.

Doroshenko, S. I. (1993). Pro zmist linhvistychnykh dystsyplin u vuzivskii pidhotovtsi vchyteliv pochatkovykh klasiv [About the content of linguistic disciplines in the university training of primary school teachers]. Rozbudova natsionalnoi pochatkovoi shkoly: Materialy Vseukrainskoi naukovopraktychnoi konferentsii – Development of a national primary school: Materials of the All- Ukrainian Scientific and Practical Conference (pp. 112–114). Poltava.

Doroshenko, S. I. (2002). Shliakhy pidvyshchennia usnoho i pysemnoho movlennia maibutnikh klasovodiv [Ways to improve oral and written – Primary school, 7, 58–59.

Doroshenko, S. I., & Vashulenko, M. S., Melnychaiko, O. I. (1992). Metodyka vykladannia ukrainskoi movy [Methods of teaching the Ukrainian language: Teaching. Manual]. Kyiv: Vyshcha shkola.

Doroshenko, S. I. (2002). Osnovy kultury i tekhniky usnoho movlennia [Fundamentals of culture and speech technique]. Kharkiv: «OVS».

Doroshenko, S. I. (2009). Naukovi prostory [Scientific spaces]. Kharkiv: Novoe slovo.

Chernushenko, N. M. (2019). Linhvistychna shkola doktora filolohichnykh nauk, profesora S. I. Doroshenka [Linguistic School of Doctor of Philological Sciences, Professor S. I. Doroshenko]. Linhvistychni doslidzhennia – Linquistic research, 50, 30–31.




DOI: https://doi.org/10.34142/23127546.2024.60.06

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.