ЗАСТОСУВАННЯ ЕЛЕМЕНТІВ STREAM-ТЕХНОЛОГІЇ НА ЗАНЯТТЯХ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ

О. О. Тєлєжкіна, М. В. Голтвеницька

Анотація


У статті з’ясовано можливості впровадження методики STREAM під час навчання української мови в закладах загальної середньої освіти. Запропоновано орієнтовні види завдань відповідно до основних засад методики; окреслено основні вміння і навички, виробленню яких сприяє застосуванняSTREAM-технології (різноаспектний аналіз явища, пошук оригінальних способів виконання проблемного завдання, вибудовування ланцюжка “від кон- кретного до абстрактного”, цілісного сприйняття розглядуваного об’єкта. Високий рівень сформованості окреслених умінь у подальшому позитивно вплине на вироблення їхніх ключових компетентностей.


Ключові слова


заняття української мови, STREAM-технологія, уміння, навички, види завдань

Повний текст:

PDF

Посилання


Antychni frazeolohizmy [Ancient phraseology] (2021). Retrieved from https://www.youtube.com/watch?v=DFQTbIGgCqk [in Ukrainian].

Babiichuk, S. (2018). STEMosvita u SShA: problemy ta perspektyvy [STEM education in the United States: problems and prospects]. Pedahohichnyi chasopys Volyni – Pedagogical magazine of Volyn, 1 (8), 12–17 [in Ukrainian].

Balyk, N. R., & Shmyher, H. P. (2017). Pidkhody ta osoblyvosti suchasnoi STEM-osvity. [Approaches and features of modern STEM education]. Fizyko-matematychna osvita – Physical and mathematical education, 2 (12), 26–30 [in Ukrainian].

Besedin, B., & Smoliakov, O. (2018). Navchalni tekhnolohii XXI stolittia: STEM-osvita [21st Century learning technologies: STEM education]. Humanizatsiia navchalno-vykhovnoho protsesu – Humanization of the educational process, 1 (87), 76–84 [in Ukrainian].

Bielykh, O. M. (2021). STEM pry vyvchenni inozemnykh mov [STEM when learning foreign languages]. STEM-osvita: naukovo-praktychni aspekty ta perspektyvy rozvytku suchasnoi systemy osvity – STEM-education: scientific and practical aspects and prospects of modern education system (рр. 23–25). Odesa: Vydavnychyi dim «Helvetyka» [in Ukrainian].

Boichenko, V. V., Boichenko, M. A., & Sbruieva, A. A. (2021). STEM-osvita v Ukraini ta SShA: aktualni tendentsii [STEM education in Ukraine and the USA: current trends]. Sumy: SumDPU imeni A. S. Makarenka [in Ukrainian].

Holub, N. B., & Horoshkina, O. M. (2021). Modelna navchalna prohrama «Ukrainska mova. 5–6 klasy» dlia zakladiv zahalnoi serednoi osvity [Model curriculum «Ukrainian language. Grades 5-6» for general secondary education institutions]. Retrieved from https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/modelni-navchalni-programi-dlya-5-9-klasiv-novoyi-ukrayinskoyishkoli-zaprovadzhuyutsya-poetapno-z-2022-roku [in Ukrainian].

Vlasenko, M. V. (2020). STREAM-proiekt na urokakh nimetskoi movy «Arkhitektory zelenykh nasadzhen» [STREAM-project in German language lessons «Architects of greenery»]. Retrieved from https://genezum.org/library/stream-proekt-na-urokah-nimeckoi-movy-arhitektoryzelenyh-nasadjen [in Ukrainian].

Zabolotnyi, O V., Zabolotnyi, V. V., Lavrynchuk, V. P., Plivachuk, K. V., & Popova, T. D. (2021). Modelna navchalna prohrama «Ukrainska mova. 5–6 klasy» dlia zakladiv zahalnoi serednoi osvity [Model curriculum «Ukrainian language. Grades 5-6» for general secondary education institutions]. Retrieved from https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/modelni-navchalni-programidlya-5-9-klasiv-novoyi-ukrayinskoyi-shkoli-zaprovadzhuyutsya-poetapno-z-2022-roku [in Ukrainian].

Klopotenko, Ye. (2022). Iz pokolinnia v pokolinnia. Retsept shpundry, yakyi ne mozhna zabuvaty [From generation to generation. A recipe for shpundry that can not be forgotten]. Retrieved from https://klopotenko.com/shpundra/ [in Ukrainian].

Korshunova, O. V., Hushchyna, N. I., Vasylashko, I. P., & Patrykeieva, O. O. (2018). STEM-osvita. Profesiinyi rozvytok pedahoha [STEM education. Professional development of a teacher]. Kyiv: Vyd. dim «Osvita» [in Ukrainian].

Kulinarno-literaturne shou «Eneida». Seriia 1 [Culinary and literary show «Aeneid». Series 1] (2018). Retrieved from //www.youtube.com/watch?v=beP181-8Fa4 [in Ukrainian].

Memy vs Frazeolohizmy. «Shcho?De? Koly?» [Memes vs Phraseologisms. «What? Where? When?»] (2021). Retrieved from https://www.youtube.com/watch?v=qN4CIcYuUWw [in Ukrainian].

Mylenka, S. L., & Miroshnikova, K. V. (2021). STREAM-osvita: Shcho? De? Koly?: metodychna rozrobka [STREAM-education: What? Where? When?: methodical development]. Kharkiv: b.v.

[in Ukrainian].

Proekt kontseptsii STEM-osvity v Ukraini [Draft concept of STEM education in Ukraine] (2017). Retrieved from http://mk-kor.at.ua/STEM/STEM_2017.pdf [in Ukrainian].

Stryzhak, O. Ye., Slipukhina, I. A., Polisun, N. I., & Chernetskyi, I. S. (2017). STEM-osvita osnovni definitsii [STEM education is the basic definition]. Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia – Information technologies and teaching aids, 6 (62), 16–32 [in Ukrainian].

Prohrama. Ukrainska mova dlia zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv z ukrainskoiu movoiu navchannia. 10–11 klasy. Riven standartu [Program. Ukrainian language for secondary schools with Ukrainian language of instruction. Grades 10–11. Standard level]. (2017). Retrieved from https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednyaosvita/navchalni-programi/navchalni-programi-dlya-10-11-klasiv [in Ukrainian].

Ukrainska mova. Prohrama dlia profilnoho navchannia uchniv zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv. Filolohichnyi napriam, profil – ukrainska filolohiia [Ukrainian language. Program for specialized training of students of secondary schools. Philological direction, profile – Ukrainian philology]. (2017). Retrieved from https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi-dlya-10-11-klasiv [in Ukrainian].

Chyipesh, I. M. (2018). Vykorystannia elementiv STEM-osvity na urokakh anhliiskoi movy [Using elements of STEM education in English lessons]. Retrieved from http://teach-engl.blogspot.com/p/stem.html [in Ukrainian].

Shymanovskyi, A. (2021a). Zvuky plutaty ne slid [Sounds should not be confused]. Retrieved from https://www.tiktok.com/@shymanovski/video/6972222536780188934? [in Ukrainian].

Shymanovskyi, A. (2021b). Tse bulo [It was]. Retrieved from https://www.tiktok. com/@shymanovski/video/6987819843768552710?. 22. Yabluko nezghody [The apple of disagreement] (2020). Retrieved from https://www.youtube.com/watch?v=fl2KihXysF8 [in Ukrainian].

Borrego, M. & Henderson, C. (2014). Increasing the Use of Evidence‐Based Teaching in STEM Higher Education: A Comparison of Eight Change Strategies. Journal of Engineering Education, 103, 220–252 [in English].

English, L. D. (2016). STEM education K-12: Perspectives on integration. International Journal of STEM Education, 3, 2–8 [in English].

Mpofu, V. (2019). A Theoretical Framework for Implementing STEM Education. Theorizing STEM Education in the 21st Century. Retrieved from https://www.researchgate.net/publication/338136930_A_Theoretical_Framework_for_Implementing_STEM_Education [in English].

Pimthong, P., & Wiliams, J. (2018). Preservice Teachers’ understanding of STEM education. Journal of Social Sciences, 1–7 [in English].

STREAM-osvita: nadzvychaine u zvychainomu (2022). [STREAM education: extraordinary in ordinary]. Retrieved from https://naurok.com.ua/post/stream-osvitanadzvichayne-u-zvichaynomu [in Ukrainian]. 28. Willimas, J. (2011). STEM education: Proceed with caution. Design and Technology Education: An International Journal, 16 (1), 26–35 [in English].




DOI: https://doi.org/10.34142/23127546.2022.56.29

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.