ЖИТТЯ ЯК БЕЗСЮЖЕТНА МОНОВИСТАВА (РОЗДУМИ, НАВІЯНІ МОНОГРАФІЄЮ ГАННИ РАБОТЯГИ «ПОЕТИКА ПОДІЇ У ФРАНЦУЗЬКІЙ ДРАМАТУРГІЇ 80-90 РОКІВ ХХ СТ. НА МАТЕРІАЛІ П’ЄС Б.-М. КОЛЬТЕСА ТА Ф. МІНЬЯНА»)
Анотація
Запропонована стаття присвячена стислому розгляду творчості Б.-М. Кольтеса й Ф. Міньяна – двох чи не найпопулярніших театральних драматургів у сучасній Франції, а також висвітленню їхньої творчості у монографії молодої дослідниці Ганни Работяги. У першій частині здійснюється побіжний огляд еволюції світової драматургії від часів Аристотеля посьогодні. Обґрунтовується одна з фундаментальних особливостей французької літератури, котра була притаманна їй у всі часи існування – новаторство, вміння першими придумати новий напрям у культурі або в науці про неї. У другій частині статті розглядають особливості дебютної в українському літературознавстві монографії, присвяченої драматургії Б.-М. Кольтеса й Ф. Міньяна. Обґрунтовуються «плюси» та «мінуси» роботи, специфіка висвітлення у ній поетики події та інтермедіальності – зв’язку літератури з іншими мистецькими дисциплінами, насамперед театром і кінематографом, а також із сучасним телебаченням. Наведено поради щодо того, в якому напрямі можна продовжувати дослідження даної теми.
Ключові слова: театр, телебачення, подія, актант, персонаж, буденність, п’єса.
Предложенная статья посвящена сжатому рассмотрения творчества Б.-М. Кольтеса и Ф. Миньяна – двух едва ли не самых популярных театральных драматургов современной Франции, а также анализу их творчества в монографии молодой исследовательницы Анны Работяги. В первой части осуществляется беглый обзор эволюции мировой драматургии от времен Аристотеля до сегодня. Обосновывается одна из фундаментальных особенностей французской литературы, которая была присуща ей во все времена существования – новаторство, умение первыми придумать новое направление в культуре или в науке о ней. Во второй части статьи рассматриваются особенности дебютной в украинском литературоведении монографии, посвященной драматургии Б.-М. Кольтеса и Ф. Миньяна. Обосновываются «плюсы» и «минусы» работы, специфика освещения в ней поэтике события и интермедиальности – связи литературы с другими художественными дисциплинами, прежде всего театром и кинематографом, а также с современным телевидением. Приведены советы относительно того, в каком направлении можно продолжать исследование данной темы.
Ключевые слова: театр, телевидение, событие, актант, персонаж, обыденность, пьеса.
The proposed article is devoted to a concise consideration of creativity Bernard-Marie Koltes and Philippe Mignana – two most popular theatrical playwrights of modern France, as well as analysis of their work in the monograph of young researcher Anna Raboriaha. The first part is a brief overview of the evolution of the world drama from the time of Aristotle to today. Substantiates one of the fundamental characteristics of the French literature, which was inherent in it at all times of existence – innovation, ability to be the first to come up with a new direction in culture or in science about it. The second part of article is considered to the debut in the Ukrainian literary criticism of the monograph about dramas of Bernard-Marie Koltes and Philippe Mignana. «Pluses» and «minuses» of the work are induced along with the specifics of lighting in her poetics of the event and intermedarie connection of literature with other artistic disciplines, particularly theatre and cinema, as well as with modern TV. Ideas as for the future direction of the research of this topic are given.
Key words: theatre, television, event, actant, character, routine, play.
Повний текст:
PDFПосилання
http://www.chdu.edu.ua/uploads/2015/dis/dis_Rabotiaga.pdf.
Метрики статей
Metrics powered by PLOS ALM
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.