ОСОБЛИВОСТІ ПІДГОТОВКИ КАДРІВ ДОШКІЛЬНОГО ПРОФІЛЮ У НІМЕЧЧИНІ

Н. Г. Тарарак

Анотація


У статті аналізуються питання підготовки кадрів дошкільного профілю у Німеччині. Установлено, що на початку ХХІ століття уряд Німеччини почав проводити реформування системи дошкільної освіти. Процес модернізації охопив і зміст підготовки дошкільних працівників. Зокрема, було суттєво збільшено кількість закладів, які готували кадри дошкільного профілю. Спостерігаєтся тенденція щодо переходу при підготовці вихователів ЗДО від спеціальної середньої до вищої освіти.

З’ясовано, що до кінця 90-х рр. ХХ століття підготовкою кадрів для закладів дошкільної освіти займалися переважно соціально-педагогічні технікуми, які готували майбутніх вихователів до управління освітнім процесом, навчали їх оцінювати його ефективність, процес навчання орієнтували на планування, організацію, контроль та керівництво освітнім процесом у закладах дошкільної освіти і прищеплювали майбутнім вихователям навички подальшого саморозвитку і підвищення професійного рівня.

Проведене дослідження свідчить про неузгодженість, яка існувала в кінці ХХ століття, між підготовкою дошкільних працівників та потребами практики. З’ясовано, що працівникам дошкільної галузі того періоду не вистачало знань з дитячої психології, умінь працювати з обдарованими дітьми, з дітьми-мігрантів і інвалідами, їм також були потрібні знання математичних та природничих наук, уміння працювати з батьками дітей дошкільного віку, знання методів і засобів організації виховної роботи з дітьми, вміння використовувати комп’ютерні технології.

На початку ХХІ століття підготовкою дошкільних працівників почали займатися педагогічні інститути та університети. Це сприяло посиленню змісту освіти зазначених працівників, вдосконаленню і підвищенню якості їхньої підготовки, а також орієнтації підготовки дошкільних кадрів на кращий європейський досвід.

Як свідчить проведене дослідження, майбутнім вихователям закладів дошкільної освіти сьогодні надаються гарні знання в галузі методичної та дидактичної підготовки, знання з соціальної педагогіки, педагогіки релігії, педагогіки здоров’я, менеджменту дошкільної освіти, німецької та іноземної мов, релігії, соціології, музики, літератури, ручної праці, організації ігор та фізичних вправ.

До особливостей відбору сучасних дошкільних працівників у Німеччині можно віднести і обов’язкове проходження абітурієнтом тестового контролю з метою визначення рівня його придатності до педагогічної діяльності з дошкільниками. 


Ключові слова


дошкільні працівники, підготовка, заклад дошкільної освіти, соціально-педагогічний технікум, інститут, університет

Повний текст:

PDF

Посилання


Avenarius Н. Bildungsbericht fbr Deutschland. Erste Befunde. Opladen: Leske und Budrich, 2003. 364 S.

Brauns H., Steinmann S. Educational Reform in France, West-Germany, the United Kingdom and Hungary. AB I. Nr. 21. Mannheim: Mannheimer Zentrum fbr eurc^ische Sozialforschung, 1997. 264 p.

Freie Universitat Bozen: Laureatstudiengang Bildungswissenschaften fer den Primarbereich, 2003. 89 S.

Frey A. Erzieherinnenausbildung gestem -heute - morgen. Konzepte und Modelle zur Ausbildungsevaluation. Erziehungswissenschaft, Band 1. Landau: Verlag Empirische Pfldagogik, 1999. 326 S.

GEW. Erzieherinnenausbildung in der Hochschule. Studienmodelle im bberblick. Frankfurt am Main: GEW, 2007. 59 S.

Hermann T.C. Entwicklung der akademischen Erzieher/innen-Ausbildung. -Frankfurt am Main: GEW, 2007. 26 S.

Wenzig A. Bildung und Erziehung beginnen nicht erst mit der Einschulung. 6. VBE-Erzieherinnentag: Land muss den Elementarbereich stnrken// Schule heute. 2003. № 5. S. 5-7.

Бєлєнька Г. Підготовка вихователів дітей дошкільного віку: вектор євроінтеграції. Педагогічна освіта:теорія і практика. № 35 (1) (2021), С. 30-35.

Крайник М. Особистісно орієнтований підхід до освітньо-виховного процесу в дошкіллі. Рідна школа. листопад. 2006. С. 57-58.

Хало З. П. Підготовка педагогів до роботи в дитячих садках Німеччини у контексті завдань розумового розвитку дитини. Молодий учений. № 3.1 (55.1). березень, 2018. С.181-185.

Сулима О. В. Підготовка вихователів дошкільних закладів у Федеративній Республіці Німеччина: історії, реалії, перспективи. Mетодичний посібник. К.: Видавництво «Альфа-Пік», 2010. 72 с.

Сулима О.В. Професійна підготовка вихователів дошкільних закладів у системі вищої освіти Федеративної Республіки Німеччини: дис. ... канд. пед. наук: 13.00.04. К., 2015. 316 с.

Тарарак Н. Г. Форми стимулювання вихователів закладів дошкільної освіти (друга половина ХХ ст.). Теорія та методика навчання та виховання. 2021. № 51. С. 146-155. DOI: 10.34142/23128046.2021.51.14

REFERENCES:

Avenarius, Н. (2003). Bildungsbericht [Education report] fbr Deutschland. Erste Befunde. Opladen: Leske und Budrich. 364 (in German).

Brauns, H. & Steinmann, S. (1997). Educational Reform in France, West-Germany, the United Kingdom and Hungary. [Education reform in France, West Germany, Great Britain and Hungary]. AB I. Nr. 21. Mannheim: Mannheimer Zentrum fbr eurc^ische Sozialforschung. 264 (in German).

Freie Universitat Bozen. (2003) [Free University of Bozen]. Laureatstudiengang Bildungswissenschaften fer den Primarbereich. 89 (in German).

Frey, A. (1999). Erzieherinnenausbildung gestem -heute - morgen. [Kindergarten teacher yesterday - today – tomorrow]. Konzepte und Modelle zur Ausbildungsevaluation. Erziehungswissenschaft, Band 1. Landau: Verlag Empirische Pfldagogik. 326 (in German).

GEW, (2007). Erzieherinnenausbildung in der Hochschule. [Pedagogical training at the university]. Studienmodelle im bberblick. Frankfurt am Main: GEW. 59 (in German).

Hermann, T. C. (2007). Entwicklung der akademischen Erzieher/innen-Ausbildung. [Development of training of academic teachers]. Frankfurt am Main: GEW. 26 (in German).

Wenzig, A. (2003). Bildung und Erziehung beginnen nicht erst mit der Einschulung. [Education and upbringing does not begin with admission to school]. 6. VBE-Erzieherinnentag: Land muss den Elementarbereich stnrken. Schule heute. # 5. 5-7 (in German).

Bielienka, H. (2021). Pidhotovka vykhovateliv ditei doshkilnoho viku: vektor yevrointehratsii. [Training of educators of preschool children: a vector of European integration]. Pedahohichna osvita: teoriia i praktyka. № 35 (1), 30-35 (in Ukrainian).

Krainyk, M. (2006). Osobystisno oriientovanyi pidkhid do osvitno-vykhovnoho protsesu v doshkilli. [A personally oriented approach to the educational process in preschool]. Ridna shkola. lystopad. 57-58 (in Ukrainian).

Khalo, Z. P. (2018). Pidhotovka pedahohiv do roboty v dytiachykh sadkakh Nimechchyny u konteksti zavdan rozumovoho rozvytku dytyny. [Training of teachers to work in kindergartens in Germany in the context of the tasks of mental development of the child]. Molodyi uchenyi. # 3.1 (55.1). berezen, 181-185 (in Ukrainian).

Sulyma, O. V. (2010). Pidhotovka vykhovateliv doshkilnykh zakladiv u Federatyvnii Respublitsi Nimechchyna: istorii, realii, perspektyvy. [Training of preschool teachers in the Federal Republic of Germany: history, realities, perspectives]. Metodychnyi posibnyk. K.: Vydavnytstvo «Alfa-Pik», 72 (in Ukrainian).

Sulyma, O.V. (2015). Profesiina pidhotovka vykhovateliv doshkilnykh zakladiv u systemi vyshchoi osvity Federatyvnoi Respubliky Nimechchyny [Professional training of preschool teachers in the higher education system of the Federal Republic of Germany]: dys. ... kand. ped. nauk: 13.00.04. K. 316 (in Ukrainian).

Tararak, N. H. (2021). Formy stymuliuvannia vykhovateliv zakladiv doshkilnoi osvity (druha polovyna XX st.). [Forms of stimulation of educators of preschool education institutions (second half of the 20th century)]. Teoriia ta metodyka navchannia ta vykhovannia. # 51. 146-155. DOI: 10.34142/23128046.2021.51.14 (in Ukrainian).




DOI: https://doi.org/10.34142/23128046.2023.54.09

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.