МЕДІАПРОСТІР ЯК УМОВА ФОРМУВАННЯ ДИЗАЙНЕРСЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ У МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ З ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА

А. В. Ткаченко

Анотація


У статті розглянуто проблему медіапростору як умови формування дизайнерської компетентності у майбутніх фахівців з образотворчого мистецтва. Поширення інтернету створило унікальне середовище, де синтезовано різні види вербальної, візуальної й аудіальної інформації. Медіапростір спричинив зміни й у змісті художньо-професійної діяльності й художньої творчості фахівця з дизайну. Ще донедавна проектування художнього образу відбувалося традиційним методом, а саме: художник за аналогами, за уявою чи з безлічі замальовок, ескізів обирав більш вдалі за формою чи емоційною характеристикою зразки, компонуючи й стилізуючи їх образотворчими засобами.

Ключові слова: медіапростір, дизайнерська компетентність, медійні технології, художній образ.

 

В статье рассмотрена проблема медиапространства как условия формирования дизайнерской компетентности у будущих специалистов по изобразительному искусству. Распространение интернета сделало уникальная среда, где синтезированы различные виды вербальной, визуальной и аудиальной информации. Медиапространство вызвало изменения и в содержании художественно-профессиональной деятельности и художественного творчества специалиста по дизайну. Еще недавно проектирования художественного образа происходило традиционным методом, а именно: художник по аналогам, по представлению или из множества зарисовок, эскизов выбирал более удачные по форме или эмоциональной характеристикой образцы, компонуя и стилизуя их изобразительными средствами.

Ключевые слова: медиапространство, дизайнерская компетентность, медийные технологии, художественный образ.

 

The article deals with the problem of media space as a condition for the development of design competences for future specialists in fine arts. The spread of the Internet has created a unique environment where various types of verbal, visual and audio information are synthesized. Media space caused changes in the content of artistic and professional activities and artistic creativity of the design specialist. Until recently, the design of the artistic image was carried out by the traditional method, namely: the artist by analogues, by imagination or from a variety of sketches, sketches chose samples better in shape or emotional characteristics, composing and stylizing them with pictorial means. Media technologies enable the synthesis of visual, sound and tactile information, combining abstract-logical, symbolic, symbolic, object-shaped forms of artistic and graphic visibility. In this way, not only artistic skills are acquired, but also the methodical arsenal of the teacher of fine arts is expanded and exclusive opportunities for a multicultural dialogue are created. Observing the students' work and interviewing them allowed to identify the reasons for such a situation, namely: lack of basic knowledge about the architecture of media technologies, the possibilities of Internet technologies, in particular cloud and web technologies; incompleteness of ideas about the content of the artistic image; lack of knowledge on art, discrepancy of created artistic products by means of computer technologies to the needs and abilities of students; insufficient independence and persistence in the performance of tasks, frequent contact for help. Let's see our work in the development of multimedia technology tasks.

Key words: media space, designer competence, media technologies, artistic image.


Повний текст:

PDF

Посилання


Гац Х. Нові інструментарії журналістики або як врятувати нудний контент [Електронний ресурс] / Х. Гац. – Режим доступу http://www.mediakrytyka.info/ohlyady-analityka/novi-instrumentariyi-zhurnalistykyabo-yak-vryatuvaty-nudnyy-kontent.html

Гриценко О. Українські ЗМІ в контексті глобальних процесів на початку ХХІ століття / Олена Гриценко // Україна на шляху до Європи – К., 2006. – С. 265-379.

Равен Дж. Компетентность в современном обществе: выявление, развитие и реализация / Дж. Равен. – М. : Когито-Центр, 2002. – 257с.

Марченко А. А. Особливості застосування новітніх інформаційних технологій в освітньому процесі вищої школи / А. А. Марченко // Гуманітарний вісник ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди» : Зб. наук. праць. – Переяслав-Хмельницький, 2009. – Вип. 18. – С. 134-138.

Савченко Л. О. Компетентнісний концепт формування якості підготовки майбутніх учителів / Л. О. Савченко // Педагогіка вищої та середньої школи – Кривий Ріг : КПІ ДВНЗ «КНУ», 2012. – Вип. 36. – С. 43–50.

Сучасний мас-медійний простір: реалії та перспективи розвитку : матеріали ІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції (12–13 жовтня 2016 р.) [наук. ред. В. М. Каленич]. – Вінниця, 2016. – 352 с.

Торшина И. Б. Формирование профессиональной компетентности будущего дизайнера по костюму (На материале художественного проектирования школьной одежды): автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.08 / И. Б. Торшина. – Курск, 2002. – 20 c.

Чічановський А. Національна держава та її засоби масової комунікації у глобалізаційному світі / Анатолій Чічановський // Україна на шляху до Європи – К., 2006. – С. 213–225.




DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.1115980

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.