КЛЮЧОВІ КОМПОНЕНТИ НЕПЕРЕРВНОГО ПРОФЕСІЙНОГО ЗРОСТАННЯ ОФІЦЕРІВ
Анотація
Дослідження акцентує увагу на необхідності постійного професійного зростання офіцерів у глобальному військовому середовищі, враховуючи сучасні виклики і загрози. Стаття спрямована на виявлення та аналіз ключових аспектів, що визначають ефективний механізм для неперервного розвитку військових кадрів в Україні.
У даній публікації визначено не вирішені питання щодо неперервного професійного зростання офіцерів, особливо в контексті стандартів НАТО. Мета статті полягає в ідентифікації ключових компонентів неперервного професійного зростання офіцерів в Україні відповідно до стандартів НАТО. Цей підхід служить основою для визначення ключових компонентів неперервного професійного зростання офіцерів в Україні, сприяючи готовності військових до навчання протягом усього життя.
У статті використано комплекс теоретичних методів наукового пізнання, таких як узагальнення, систематизація та аналіз, для розкриття суті та вивчення ключових компонентів неперервного професійного зростання офіцерів.
Отримані результати вказують на важливість таких ключових компонентів неперервного професійного зростання офіцерів, як-от: розробка індивідуальних стратегій кар’єрного зростання; участь у міжнародних програмах підготовки; проходження додаткових навчальних курсів і сертифікації; розвиток мовних навичок, зокрема володіння іноземною мовою; розвиток військової етики і цінностей офіцера; розвиток лідерських якостей; формування адаптивності та інноваційності; формування здатності до самооцінювання та самоаналізу.
Ці компоненти становлять важливу основу для підготовки та розвитку офіцерського корпусу, спрямованої на високий рівень військового професійного вдосконалення.
Отже, стаття визначає неперервне професійне зростання в рамках стандартів НАТО як стратегічну ініціативу для забезпечення високого рівня готовності та ефективності військових сил. Враховуючи це, ключові компоненти неперервного професійного зростання офіцерів в Україні стають основою для формування готовності військовослужбовців до навчання протягом усього життя.
Ключові слова
Повний текст:
PDF (Ukrainian)Посилання
Bakumenko, R.O. (2020). Rozvytok profesiinoi kompetentnosti ofitseriv informatsiino-analitychnoho zabezpechennia operatyvno-taktychnoho rivnia yak psykholoho-pedahohichna problema [Development of professional competence of information-analytical support officers at the operational-tactical level as a psychological-pedagogical problem.]. Innovatsiina pedahohika. Vyp. 22. T. 1. S. 81-87. DOI https://doi.org/10.32843/2663-6085/2020/22-1.18 (in Ukrainian).
Boichuk, Yu. D., Boiarska-Khomenko, A. V. (2023). Internatsionalizatsiia diialnosti zakladiv vyshchoi pedahohichnoi osvity v umovakh voiennoho stanu i povoiennoi vidbudovy [Internationalization of activities of institutions of higher pedagogical education in the conditions of martial law and post-war reconstruction]. Problemy suchasnykh transformatsii. Seriia: pedahohika. № 1. s. 17-22 DOI: https://doi.org/10.54929/pmtp-2023-1-02-01 (in Ukrainian).
Diakov S., Matsyshyn M. Zastosuvannia standartiv nato u khodi formuvannia profesiinoi kompetentnosti maibutnikh ofitseriv inzhenernykh viisk [Application of NATO standards during the formation of professional competence of future officers of engineering forces]. Visnyk Natsionalnoi akademii Derzhavnoi prykordonnoi sluzhby Ukrainy, 2019. Vyp. 4. S. 5-22. (in Ukrainian).
Mashtaler, A.M. (2015). Komponenty rozvytku profesiinoi kompetentnosti ofitseriv-prykordonnykiv v systemi pidvyshchennia kvalifikatsii [Components of the development of professional competence of border guards in the system of professional development]. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu. Seriia «Pedahohika, sotsialna robota». Vyp. 35. S. 110-112 (in Ukrainian).
Metodychni rekomendatsii z planuvannia ta orhanizatsii boiu za standartamy NATO (shtab bryhady (batalionu) ta yim rivnykh) [Methodical recommendations for planning and organizing a battle according to NATO standards (brigade (battalion) headquarters and their equals)]. (2022). Kyiv: «Tsentr uchbovoi literatury». 134 s. (in Ukrainian).
Nakaz Ministerstva oborony Ukrainy «Pro zatverdzhennia Zmin do Instruktsii pro orhanizatsiiu vykonannia Polozhennia pro prokhodzhennia hromadianamy Ukrainy viiskovoi sluzhby u Zbroinykh Sylakh Ukrainy» [Order of the Ministry of Defense of Ukraine "On Approval of Amendments to the Instruction on Organization of the Implementation of the Regulations on Military Service in the Armed Forces of Ukraine by Citizens of Ukraine"]. URL : https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0455-22#Text (in Ukrainian).
Pikus, D., Bondarenko, A. (2023). Kompetentnisnyi pidkhid do pidhotovky instruktoriv navchalnykh tsentriv Zbroinykh Syl Ukrainy v umovakh voiennoho stanu [Competency approach to the training of instructors of training centers of the Armed Forces of Ukraine under martial law]. Viiskova osvita. № 2 (48). S. 212-220. DOI: 10.33099/2617-1775/2023-02/212-220. (in Ukrainian).
Sevruk, V. A. (2022). Dosvid krain-chleniv NATO shchodo profesiinoi pidhotovky maibutnikh ofitseriv [Experience of NATO member countries regarding professional training of future officers.]. Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyshchii i zahalnoosvitnii shkolakh. Vyp. 84. S. 233-237. https://doi.org/10.32840/1992-5786.2022.84.42. (in Ukrainian).
Ukaz Prezydenta Ukrainy №69/2022 «Pro zahalnu mobilizatsiiu» [Decree of the President of Ukraine No. 69/2022 "On General Mobilization".]. URL : https://www.president.gov.ua/documents/692022-41413. (in Ukrainian).
Voronin, A. I. (2022) Kliuchovi kompetentnosti ofitsera-lidera [Key competencies of a leader officer]. Psykholoho-pedahohichni problemy vyshchoi i serednoi osvity v umovakh suchasnykh vyklykiv: teoriia i praktyka. Kharkiv : [b. v.]. S. 482–485. (in Ukrainian).
Zakon Ukrainy «Pro viiskovyi oboviazok i viiskovu sluzhbu» [Law of Ukraine "On Military Duty and Military Service"]. URL : https://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=2232-12#Text. (in Ukrainian).
Zelenyi, I.I., Voronin, A.I. (2022). Kontseptsiia naukovoho samorozvytku ofitseriv [The concept of scientific self-development of officers]. Teoriia ta metodyka navchannia ta vykhovannia. № 52. S. 95–102 https://doi.org/10.34142/23128046.2022.52.09 (in Ukrainian).
DOI: https://doi.org/10.34142/23128046.2023.55.05
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.