СТАНОВЛЕННЯ ТЕОРІЇ ТА ПРАКТИКИ ПРАВОВОГО ВИХОВАННЯ УЧНІВ ВЕЛИКОЇ БРИТАНІЇ

Л. А. Штефан, Ю. В. Бекетова

Анотація


У статті проаналізовано чинники, які сприяли становленню питань правового виховання учнівської молоді у Великій Британії з ХІ до 40-х років ХХ століття. Установлено, що до провідних із них належали: заснування перших університетів у Оксфорді та Кембріджі, філософські трактати мислителів епохи Відродження, наукові роздуми філософів епохи Просвітництва, доробок представників філософсько-педагогічної думки ХІХ ст., обґрунтування важливості впровадження правового виховання політичними та педагогічними представниками першої половини ХХ століття, заснування Комітету дитячого благополуччя (1919 р.), прийняття Женевської декларації прав дитини (1924 р.) (законодавчо закріпила принципи міжнародно-правовогозахисту дітей – дитині повинна надаватися можливість нормального розвитку (матеріального і духовного); вона повинна отримувати допомогу у разі небезпеки; повинна мати можливість заробляти кошти на існування та виховуватися з усвідомленням того, що її кращі якості будуть використані на благо іншим людям), створення Асоціації з питань громадянського виховання (1934 р.), впровадження «Закону про освіту» («Butler» Education Act (1944 р.)).

Ключові слова: становлення, чинники, правове виховання, учні, Велика Британія.

 

В статье проанализированы факторы, которые способствовали становлению вопросов правового воспитания учащейся молодежи в Великобритании с XI до 40-х годов ХХ века. Установлено, что к ведущим среди них относились: основание первых университетов в Оксфорде и Кембридже, философские трактаты мыслителей эпохи Возрождения, научные размышления философов эпохи Просвещения, достижения представителей философско-педагогической мысли XIX в., обоснование важности внедрения правового воспитания политическими и педагогическими представителями первой половины ХХ века, основание Комитета детского благополучия (1919 г.), принятие Женевской декларации прав ребенка (1924) (законодательно закрепила принципы международно- правовой защиты детей - ребенку должна предоставляться возможность нормального развития (материального и духовного), он должен получатьпомощь в случае опасности; должен иметь возможность зарабатывать средства на существование и воспитываться с осознанием того, что его лучшие качества будут использованы на благо другим людям), создание Ассоциации по вопросам гражданского воспитания (1934 г.), внедрение «Закона об образовании» («Butler» Education Act (1944 г.)).

Ключевые слова: становление, факторы, правовое воспитание, ученики, Великобритания.

 

The article analyzes the factors that contributed to the formation of students’ human rights education in Great Britain from the 11th century to the 1940s of the 20th century. It was established that the leading factors were as follows: the establishment of the first universities in Oxford and Cambridge; the Renaissance thinkers’ philosophical treatises; the scientific reflections of the philosophers of the Enlightenment; the achievements of the representatives of the philosophical and pedagogical thought of the nineteenth century; the substantiation for the introduction of human rights education by the political and pedagogical representatives of the first half of the twentieth century; the foundation of the Committee of Child Wellbeing (1919); the adoption of the Geneva Declaration on the Rights of the Child (1924) (legally consolidated the principles of international and legal protection of children. The child should be provided with the possibility of personal development (material and spiritual) and he should receive assistance in case of emergency; the child should have a possibility to earn money for life existence and should be educated in order to be helpful for other people); the establishment of the Association for Civil Education (1934); the introduction of the “Law on Education” (“Butler” Education Act (1944)).

Key words: formation, factors, human rights education, students, Great Britain.


Повний текст:

PDF

Посилання


Английские материалисты ХVІІІ в. / Сб. произв. [в 3-х томах]. – Москва : Знание. – 1968. – Т. 3. – 550 с.

Вайсберг Г. П. Хрестоматия по истории педагогіки : [в 2-х т.] / Г. П. Вайсберг. – Москва : Изд-во Наркомпросса РСФСР. – 1940. – Т. 2. – 687 с.

Гоббс Т. Левиафан или материя, форма и власть государства церковного и гражданского: сочинения: [в 2-х т.] / Т. Гоббс. – М.: Мысль. – 1989. – Т. 2. – 504 c.

Джуринский А. Н. История педагогіки : [учеб. пособ. для студ. педвузов] / А. Н. Джуринский. – Москва : Гуманит. изд. центр ВЛАДОС. – 2000. – 432 с.

Женевская декларация прав ребёнка / [Електронний ресурс]. – Режим доступу до ресурсу: https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%96%D0%B5%D0%BD%D0%B5%D0%B2%D1%81%D0%BA%D0%B0%D1%8F_%D0%B4%D0%B5%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D1%80%D0%B0%D1%86%D0%B8%D1%8F_%D0%BF%D1%80%D0%B0%D0%B2_%D1%80%D0%B5%D0%B1%D1%91%D0%BD%D0%BA%D0%B0

Корнетов Г. Б., Романов А. А., Салов А. И. Педагогика первой трети ХХ века : [моногр.] / под ред. Г.Б. Корнетова. – АСОУ. – 2012. – 120 с.

Кремень В. Г. Філософія: мислителі, ідеї, концепції : [підр.] / В. Г. Кремень, В. В. Ільїн. – Київ : Книга. – 2005. – 528 с.

Очерки истории школы и педагогики за рубежом (с древнейших времен до Великой французской революции) : [эксперим. учеб. пособ.] / под ред. К. И. Салимовой. – Москва : Педагогика. – 1988. – Ч. 1. – 203 с.

Пейн Т. Права людини / Т. Пейн. – Львів : Літопис. – 2000. – 288 с.

Салимова К., Додде Н. Педагогика народов мира: история и современность [учебн.] / Н. Додде, К. Салимова. – Москва : Педагогическое общество России. – 2001. – 576 с.




DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.1116001

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.