ПРОБЛЕМИ НАВЧАННЯ ДІТЕЙ МІГРАНТІВ У КРАЇНАХ ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ

В. М. Якименко

Анотація


У статті визначено та схарактеризовано проблеми, що мають місце в процесі навчання дітей мігрантів першого й другого покоління у країнах Західної Європи. Розглянуто різні покоління дітей мігрантів. З’ясовано негативні впливи, які характерні для дітей мігрантів, – обмежений доступ до соціально-економічних ресурсів, наявність міграційного статусу, низький соціально-економічний статус, обмеженість знань місцевої мови, наявність психологічних бар’єрів, недостатня підтримка сім’ї та громади.

Визначено причини низької шкільної успішності учнів мігрантів, а саме: недосконалість навчальних програм; суб’єктивне ставлення до оцінювання тестів; обмеженість фінансових можливостей щодо надання підтримки; перебування учнів мігрантів у школах, які мають низькі показники успішності; направлення даної категорії учнів до оволодіння професійно-технічною освітою; відсутність належної уваги до дітей мігрантів з боку держави та інших регіональних і місцевих структур; наявність мовних бар’єрів.

Проведене дослідження дозволило окреслити шляхи реалізації питань успішного навчання дітей мігрантів, як-от: створення привітного дитячого середовища, що вільне від расизму; задоволення різноманітних психосоціальних потреб дітей; розв’язання їхніх лінгвістичних потреб.

Установлено, що школам належить провідна роль у процесі соціалізації дітей мігрантів. Успішна інтеграція цієї категорії дітей у освітнє середовище школи залежить від розумного керівництва закладом освіти та всебічної підтримки органами управління освітою й урядом.

З’ясовано основні проблеми щодо організації навчання дітей мігрантів у країнах Західної Європи. Це: існування мовних бар’єрів як у школі, так і в оточуючому середовищі; непідготовленість вчителів до організації навчання дітей із сімей мігрантів; зосередженість учнів мігрантів у школах із низькими показниками успішності; неналежна фінансова підтримки зазначеної категорії дітей та їхніх сімей; слабка взаємодія батьків зі школою; існування психологічних перешкод, таких як: почуття ізоляції, відчуження, упередження; недостатнє розуміння урядом потреб дітей мігрантів; слабке задоволення їхніх психосоціальних та емоційних потреб; відсутність варіативних програм щодо вивчення англійської мови; слабке володіння мовою при вивченні різних шкільних предметів та деякі інші

Ключові слова


діти-мігранти, бар’єри, впливи, чинники, шляхи, особливості, освіта.

Повний текст:

PDF

Посилання


Brind, Tom, Caroline, Harper & Karen, Moore (2008). Education for migrant, minority and marginalised children in Europe. A report commissioned by the Open Society Institute’s Education Support Programme. https://www.researchgate.net/publication/228377549_Education_for_Migrant_Minority_and_Marginalised_Children_in_Europe

Crul, Maurice & Jens, Schneider (2009). The Second Generation in Europe: Education and the Transition to the Labor Market. Migration Policy Institute. https://www.migrationpolicy.org/research/second- transition-labor-market generation-europe-education-and-

De Paola, M., & Brunello, G. (2016). Education as a Tool for the Economic Integration of Migrants. EENEE Analytical Report. No. 27. https://docs.iza.org/dp9836.pdf

DfES (Department for Education and Skills). (2004). Aiming high: Guidance on supporting the education of asylum seeking and refugee children. Nottingham: DfES. https://www.naldic.org.uk/Resources/NALDIC/Teaching%20and%20Learning/asylumguidance.pdf

Dumčius, Rimantas, Hanna, Siarova, Ides, Nicaise, Jana, Huttova & Indré, Balčaitė (2013). Study on educational support for newly arrived migrant children. Luxembourg: Publications Office of the European Union.

Dustmann, C., Frattini, T. & Lanzara, G. (2012). Educational achievement of second generation immigrants: an international comparison. Economic Policy, Vol. 27(69), 143-185.

Eurodiaconia (2014). The integration of children and families with a migration background. An overview of projects among Eurodiaconia members. https://eurodiaconia.org/wordpress/wp-content/uploads/2015/08/mapping-document-on-child-and-family-integration1.pdf

Heath, Anthony F., Catherine, Rothon & Elina, Kilpi (2008). The second generation in Western Europe: education, unemployment, and occupational attainment. Annual Review of Sociology. Vol. 34: 211-235.

Heckmann, Friedrich (2008). Education and migration: Strategies for integrating migrant children in European schools and societies. https://op.europa.eu/en/publication-detail/-/publication/a8ff4628-f224-453c-85ba-03fb89f1422a

Indicators of Immigrant Integration (2015). Settling In. OECD. https://www.oecd.org/els/mig/Indicators-of-Immigrant-Integration-2015.pdf

Nusche, Deborah (2009). What Works in Migrant Education? A Review of Evidence and Policy Options. OECD Education Working Papers 22. http://dx.doi.org/10.1787/227131784531.

OECD (2010). Equal opportunities? The labour market integration of the children of immigrants. https://doi.org/10.1787/9789264086395-en

OECD (2013). Who are the strong performers and successful reformers in education? Pisa in Focus 34. https://www.oecd.org/pisa/pisaproducts/pisainfocus/pisa-in-focus-n34-(eng)-FINAL.pdf

Pinson, H. & M., Arnot (2007). Sociology of education and the wasteland of refugee education research. British Journal of Sociology of Education. Vol. 28, No. 3: 399-407.

Reakes, A. & R., Powell. (2004). The education of asylum-seekers in Wales: Implications for LEAs and schools. Slough: NFER. https://www.nfer.ac.uk/publications/the-education-of-asylum-seekers-in-wales-implications-for-leas-and-schools/

Rutter, J. (2006). Refugee children in the UK. Maidenhead: Open University Press. https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1111/j.1467-8527.2007.373_1.x

Szalai, Julia & ed. (2011). Contested issues of social inclusion through education in multi-ethnic communities across Europe. Budapest: Edumigrom. https://cps.ceu.edu/sites/cps.ceu.edu/files/edumigromfinal-study26july2011.pdf

Козубовська, І. В., Сідун, Л. Ю. і Мигалина, З. І. (2020) Полікультурна підготовка педагогічних кадрів для шкіл і дошкільних закладів в США. Науковий вісник Мукачівського державного педагогічного університету. Серія. Педагогіка та психологія. Вип. 1(11). С. 226-229.

Орловська, О. В. (2008) Полікультурна підготовка вчителя в Сполучених Штатах. Вісник Запорізького національного університету. Серія: Педагогічні науки. No 1. С. 202-206.

Слюсаревський, М. (2015). Міграція як соціально-психологічне явище: види, функції, чинники, закономірності. Світогляд. No 5 (55). С. 43-47.




DOI: https://doi.org/10.34142/23128046.2023.55.13

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.