ВПРОВАДЖЕННЯ ПРОГРАМНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ З ВИКОРИСТАННЯМ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ У НАВЧАЛЬНИЙ ПРОЦЕС ЗАКЛАДІВ ОСВІТИ
Анотація
Актуальність дослідження визначають активізація вивчення й застосування програмного забезпечення з використанням штучного інтелекту в освіті, необхідність усвідомлення дидактичних можливостей, що відкриває таке програмне забезпечення, а також те, що педагогічні технології з його використанням у майбутньому стануть невід’ємною складовою як індивідуальної, так і інституційної освіти.
Метою статті є вивчення й висвітлення потенціалу програмного забезпечення з використанням штучного інтелекту в організації навчального процесу і викладанні навчальних дисциплін у закладах освіти різного рівня. Використані методи дослідження включають метод аналізу наукових джерел з проблеми застосування програмного забезпечення із використанням можливостей штучного інтелекту для з’ясування стану розробки проблеми й визначення сфер використання такого програмного забезпечення у навчальному процесі; метод узагальнення науково-практичних даних з проблеми вивчення для встановлення переваг програмного забезпечення з використанням штучного інтелекту щодо оптимізації й сприяння ефективності навчального процесу та визначення проблемних аспектів його використання; прогностичний метод застосовано для визначення шляхів педагогічно доцільного й кваліфікованого впровадження програмного забезпечення з використанням штучного інтелекту викладачами у навчальний процес.
У ході наукового пошуку встановлено, що у дослідженнях вказується, з одного боку, на недостатнє вивчення дидактичного потенціалу програмного забезпечення з використанням штучного інтелекту, з іншого боку, – визначається широкий спектр сфер його застосування в освіті взагалі і в навчальних цілях, зокрема. Визначено доцільність і значущість введення курсів з програмного забезпечення з використанням штучного інтелекту в освіті при підготовці майбутніх педагогічних працівників, у програмах підвищення кваліфікації і професійного розвитку педагогічних працівників не тільки з точки зори інкорпорування технологічних можливостей такого програмного забезпечення у навчальних цілях, а й для формування усвідомлення етичних викликів його впровадження.
Ключові слова
Повний текст:
PDFПосилання
Aggarwal, C. C. (2018). Neural Networks and Deep Learning. A Textbook. Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-319-94463-0
AI Guidance For Schools Toolkit. (2023). URL : https://www.teachai.org/toolkit
AI Tools in Education. URL: file:///E:/Документы%20(архив)/юр.академия/2023-2024/статті/для%20статьи/AI%20Tools%20in%20Education%20перечень.html
Celik, I., Dindar, M., Muukkonen, H. & Järvelä S. (2022). The Promises and Challenges of Artifcial Intelligence for Teachers: a Systematic Review of Research. TechTrends. 66:616–630. https://doi.org/10.1007/s11528-022-00715-y
Cumming, G. & McDougall, A. (2000). Mainstreaming AIED into education? International Journal of Artificial Intelligence in Education. 11. P.197-207.
Dillenbourg, P. (2013). Design for classroom orchestration. Computers & Education. 69. 485–492. https://doi.org/10.1016/j.compe du.2013.04.013.
González-Calatayud, V., Prendes-Espinosa, P. & Roig-Vila, R. (2021). Artificial Intelligence for Student Assessment: A Systematic Review. Applied Science. 11. P. 54-67.
Guidelines on adaptation of the UNESCO ICT Competency Framework for Teachers. (2013). 68 p. URL :https://iite.unesco.org/pics/publications/en/files/3214726.pdf
Holmes, W., Bialik, M. & Fadel, Ch. (2019). Artificial Intelligence in Education. Promise and Implications for Teaching and Learning. 228 p.
Humble, N. & Mozelius, P. (2019). Teacher-supported AI or AI-supported teachers? In: Paul Griffiths and Mitt Nowshade Kabir (ed.) Proceedings of the European Conference on the Impact of Artificial Intelligence and Robotics, EM-Normandie Business School Oxford, UK, 31October-1November, ECIAIR. P. 157-164. https://doi.org/10.34190
Instruktyvno-metodychni rekomendatsii shchodo zaprovadzhennya ta vykorystannya tehnologiy shtuchnogo intelektu v zakladah zagalnoi serednioi osvity. [Instructive-methodological recommendations on introducing and applying AI technology in general secondary education institutions] (2024). https://mon.gov.ua/static-objects/mon/sites/1/news/2024/05/21/Instruktyvno.metodychni.rekomendatsiyi.shchodo.SHI.v.ZZSO-22.05.2024.pdf
Jensen, T. (2017). Ramon Llull’s Ars Magna. Computer Aided Systems Theory. P.39-41.
Kirschner, P. A. (2015). Do we need teachers as designers of technology enhanced learning? Instructional Science. 43(2). 309–322. https://doi.org/10.1007/s11251-015-9346-9
Kuznetsova, O.Yu. (2014). Teoretychni i metodychni aspekty indyvidualizatsii navchalnoi diialnosti studentiv. [ Theoretical and methodological aspects of promoting students’ individual learning activity] Naukovi zapysky kafedry pedagogiky : KhNU im. Karazina. ХХХV.- S. 96-106.
Kuznetsova, O. Yu. & Shtefan, L. A. (2024). AI-Based Assessment In Education: Historical Roots And Perspectives/ матеріали ІІІ Міжнародного форуму. Київ : Видавництво Ліра-К. С. 47-49.
Lin, X.-F., Chen, L., Chan, K. K., Peng, S., Chen, X., Xie, S., Liu, J. & Hu, Q. (2022). Teachers’ Perceptions of Teaching Sustainable Artificial Intelligence: A Design Frame Perspective. Sustainability. 14. 7811. https://doi.org/10.3390/ su14137811
Luckin, R., Holme, W., Griffiths, M. & Forcier, L. B. (2016). Intelligence Unleashed. An argument for AI in Education. London: Pearson. 60 p.
Palamar, S. & Naumenko, M. (2024). Artificial Intelligence in Education: Use Without Violating the Principles of Academic Integrity. OD. Mar. Vol. 1. no. 44. P. 68–83.
Plavčan, P., Tkachova, N. O. & Zeniakin, О. S. (2022). Digitalization of university education: advantages, risks, and prospects. Theory and methods of teaching and education. 53. 62-73. DOI: https://doi.org/10.34142/23128046.2022.53.06
Popenici, S. A. & Kerr, S. (2017). Exploring the impact of artificial intelligence on teaching and learning in higher education. Research and Practice in Technology Enhanced Learning. 12(1). 1–13. https://doi.org/10.1186/s41039-017-0062-8
Seufert, S., Guggemos, J. & Sailer, M. (2020). Technology-related knowledge, skills, and attitudes of pre-and in-service teachers: The current situation and emerging trends. Computers in Human Behavior. 115. 106-552. https://doi.org/10.1016/j.chb.2020.106552
UNESCO ICT Competency Framework for Teachers, version 2.0. (2011). URL ://iite.unesco.org/pics/publications/en/files/3214694.pdf
Woolf, B. (1988). Intelligent tutoring systems: A survey. In Exploring Artificial Intelligence. P.1-43.
DOI: https://doi.org/10.34142/23128046.2024.57.06
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.