ФОРМУВАННЯ КОМПЕТЕНТНОСТІ СПІЛКУВАННЯ ДЕРЖАВНОЮ МОВОЮ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ У ПОЧАТКОВИХ ШКОЛАХ КИТАЮ

І. I. Kostikova, Gengchen Liu

Анотація


Головною метою вивчення державної мови в початковій школі Китаю є оволодіння знаннями про рідну китайську мову, включаючи всі види мовної і мовленнєвої діяльності, умінь, компетенцій через різні стилі та жанри мови і мовлення. Метою цієї статті є аналіз формування компетентності спілкування державною мовою молодших школярів КНР у контексті початкової освіти. Завдання: визначити основні принципи початкової освіти в Китаї; схарактеризувати деякі вимоги до першокласників, учнів 6 років, щодо компетентності опанування державною мовою та відповідно визначити рекомендації щодо її формування. Методи якісного аналізу використовувалися у роботі, як-то: порівняльний аналіз, контент-аналіз та систематизація для забезпечення всебічного розуміння та оцінки досліджуваних матеріалів. Результат дослідження: китайська система початкової освіти сприяє всебічному розвитку учнів шляхом інтеграції лінгвістичних, когнітивних і соціальних навичок, підтримки розвитку мови через постійне навчання, практичні завдання та сприятливе творче середовище. Cхарактеризовано шість основних вимог до молодших школярів 6 років у першому класі щодо компетентності опанування державної мови та визначено рекомендації щодо її формування для кожної з вимог. Особлива увага приділяється розвитку державної китайської літературної мови, опануванню навичок читання та письма, адаптованих до потреб учнів, та етапам розвитку цих навичок шляхом практичних вправ, бесід, розповідей. Це сприяє формуванню компетентності спілкування державною мовою, особистісному зростанню учнів, поєднанню традиційних методів грамотності з сучасними прийомами спілкування. Дискусійним моментом є те, що китайська система початкової освіти недостатньо зосереджена на формуванні компетентності, більше – на формуванні знань. Наприкінці дослідження зроблено висновок, що система початкової освіти в Китаї надає пріоритет розвитку державної мови, поєднуючи традиційні методи грамотності в Китаї з сучасними підходами для підтримки всебічного розвитку, навичок читання і письма, спілкування державною китайською мовою.


Ключові слова


китайська мова, КНР, учень першого класу, початкова освіта, вимоги, рекомендації, вчитель

Повний текст:

PDF

Посилання


A review of achievements in the development of the Chinese language in 2012-2021. (2022), http://en.moe.gov.cn/documents/reports/202210/t20221022_671530.html.

Chen, L. (2010). Teaching Method of Teaching Chinese as a Foreign Language. Zhonghua Book Company, 324 (陈栐(2010). 对外汉语教育法. 中华书局, 324) [in Chinese].

China issues action plan to improve basic education. (2023). Xinhua August 31, 2023, http://en.moe.gov.cn/documents/laws_policies/202309/t20230901_1077836.html.

Cui, X. (2010). A collection of lesson plans for students in the final course of Teaching Chinese as a Foreign Language. Beijing Language and Culture University Publishing Club. (崔希亮 (2010) 对外汉语结果课会生教案集. 北京语許大学 236.) [in Chinese].

Kostikova, I. & Liu, G. (2023). Teaching Chinese as a state language using nursery rhymes in primary classes. Theory and methods of teaching and education. 55:77-86, DOI: https://doi.org/10.34142/23128046.2023.55.07

Liu, G. (2023). Teaching the state language in China by rhythmic and song means. Innovative pedagogy. 56(1): 79-82. DOI https://doi.org/10.32782/2663-6085/2023/56.1.16

Ministry of education the PRC (n.d.) http://en.moe.gov.cn/

Regulations of the Ministry of Education of the People's Republic of China. Work procedures. Order No. 39 of January 5, 2016 (2016). (中華人民共和國教育部條例。工作程序。 106年1月5日第39號命令(2016). [in Chinese].

Statistical report on China’s educational achievements in 2022. (2023). http://en.moe.gov.cn/documents/reports/202304/t20230403_1054100.html

Teaching Chinese as a Foreign Language. (2008). Zhonghua Book Company, 293. (对外汉语教育法业. (2008) 中华书局, 页数: 293) [in Chinese].

Wang, W. & Sun, Q. (2011). International Chinese language visual image industry education hand. Higher Education Published Society; 262 (王巍, 孙淇(2011). 国际汉语汉视题图像工业教育手前. – 高等教育Published社; 262). [in Chinese].

Xu, Z. & Wu, R. (2006). Teaching Chinese as a Foreign Language. Peking University Second Press, 238 (徐子亮, 吴仁甫 (2006) 外外汉语教京法. 北京大学第二社, 238) [in Chinese].




DOI: https://doi.org/10.34142/23128046.2024.57.08

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.