ЕТНОДИЗАЙН ЯК ЗАСІБ РОЗВИТКУ КРЕАТИВНОГО МИСЛЕННЯ СТУДЕНТІВ ФАХОВИХ КОЛЕДЖІВ КНР

Чжао Цянь

Анотація


Актуальність статті зумовлена потребою дослідження формування та розвитку креативного мислення у студентів фахових коледжів через впровадження інноваційних підходів у освітній процес. Етнодизайн, як синтез традиційних культурних елементів і сучасних дизайнерських практик, є важливим інструментом для розвитку творчого потенціалу студентів, поєднуючи національні традиції з інноваційними підходами. Мета статті полягає в обґрунтуванні педагогічного потенціалу використання етнодизайну в освітньому процесі фахових коледжів КНР для розвитку креативного мислення студентів через інтеграцію національної культурної спадщини і сучасних підходів до навчання. Результати дослідження засвідчили, що етнодизайн інтегрує національну культурну спадщину й традиційні естетичні цінності в освітній процес, сприяючи формуванню творчого мислення у студентів. У педагогічній думці КНР етнодизайн розглядається як інструмент для передачі знань про традиційну культуру та розвитку навичок креативного вирішення проблем. Концепції гармонійного розвитку сприяють поєднанню сучасних інноваційних методик із культурними традиціями, що забезпечує гармонійний розвиток особистості студентів, їх адаптацію до сучасних викликів та збереження зв’язку з культурною спадщиною. Етнодизайн у КНР визначається як синтез традиційної культури, мистецтва та сучасних дизайнерських практик, що сприяють збереженню національної ідентичності й розвитку креативності. Дослідження показало, що етнодизайн у китайському освітньому просторі акцентує увагу на інтеграції етнічних символів і орнаментів у сучасний дизайн, сприяючи формуванню індивідуального творчого стилю студентів. Використання етнічних мотивів із різних регіонів Китаю є основою для розвитку унікальних художніх рішень. Фольклорні елементи, такі як легенди, міфи й усна народна творчість, також відіграють важливу роль у формуванні етнодизайну, забезпечуючи багатошаровість і глибину творчих процесів. Етнодизайн як педагогічний інструмент має значний потенціал у розвитку креативного мислення студентів фахових коледжів, збагачуючи їх естетичне сприйняття, сприяючи формуванню творчих компетенцій і збереженню культурної спадщини.

Ключові слова


креативне мислення, креативність, етнодизайн, методи навчання, засоби навчання, освітній процес, фахові коледжі, Китайська Народна Республіка

Повний текст:

PDF

Посилання


Boichuk, Yu., Boiarska-Khomenko, A. (2022). Innovations in general pedagogical training of future teachers. Pedahohichna osvita: teoriia i praktyka. Psykholohiia. Pedahohika. Zbirnyk naukovykh prats. 38 (2). 14-19 https://doi.org/10.28925/2311-2409.2022.382

Lu, Yan. (2018). Study on the characteristics of cultural and creative product design education in Hunan Province. Hunan Normal University. 128.

Wang, H., Wang, Z. (2022). Design of simulation teaching system based on virtual reality. Comput. Simul. 39(4), 205-209.

Yadan, Xing, Yingru, Li. (2019). Study on the Construction of Practical Teaching Platform of Applied Visual Communication Design in the Context of «School-Enterprise Co-Construction». China Ethnic Expo Journal of the Chinese Academy of Sciences. 6.

Zhao, Q., Chen, Y. (2024). Research on Online Teaching Model of Chinese Traditional Culture Under ELF Concept. In: Gui, G., Li, Y., Lin, Y. (eds) e-Learning, e-Education, and Online Training. eLEOT 2023. Lecture Notes of the Institute for Computer Sciences, Social Informatics and Telecommunications Engineering, vol 546. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-031-51503-3_28

Borovets, O. V., Yakovyshyna, T. V. (2021). Umovy formuvannia kreatyvnosti u zdobuvachiv vyshchoi osvity [Mental formation of creativity in high-level education workers]. Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyshchii i zahalnoosvitnii shkolakh. 76. 1. 79-83. DOI https://doi.org/10.32840/1992-5786.2021.76-1.14 [in Ukrainian]

Hulbs, O., Dikhtiarenko, S., Kuzmina, V. (2021). Formuvannia kreatyvnosti studentiv psykholohiv v protsesi navchannia [Formation of creativity of psychology students in the learning process]. Psykholohichnyi zhurnal. (6), 23–33. https://doi.org/10.31499/2617-2100.6.2021.229291 [in Ukrainian]

Masimova, L. H. (2023). Rozvytok kreatyvnosti u studentiv zhurnalistskykh spetsialnostei [Development of creativity among students of journalism specialties]. Obrii drukarstva. 2 (14). 154-165. DOI: 10.20535/2522-1078.2023.2(14).295289 [in Ukrainian]

Petrychenko, L.O. (2008) Kontseptualni pidkhody do formuvannia hotovnosti maibutnoho vchytelia do innovatsiinoi diialnosti [Conceptual approaches to shaping the readiness of the future reader for innovative activity]. Teoriia ta metodyka navchannia ta vykhovannia. 8. 131-142 [in Ukrainian]

Ponomareska, O. (2023). Kontseptsii etnodyzainu: naratyvy doslidzhen ta yikh uprovadzhennia v dyzain-osvitu [Concepts of ethnic design: advanced research and their implementation in design lighting]. Visnyk Natsionalnoho universytetu «Chernihivskyi kolehium» imeni T. H. Shevchenka. 175, 19. 68-72. DOI: https://doi.org/10.58407/231913 [in Ukrainian]

Rudenchenko, A.A. (2017). Teoretychni i metodychni zasady navchannia etnodyzainu studentiv u vyshchykh mystetskykh navchalnykh zakladakh [Theoretical and methodical approaches to ethnic design of students in the most mystical initial principles: author's abstract]: abstract dissertation of Doctor of Pedagogical Sciences, 13.00.02. - teoriia ta metodyka navchannia (tekhnichni dystsypliny). Kyiv. 44. [in Ukrainian]

Wu, Nan. (2018) Creative thinking in design! Do you know? URL: https://www.sohu.com/a/227466157_335612 [in Chinese]

Visual communication major teaching syllabus. Training Department. (2016). 254 p. [in Chinese]

On the creative thinking of designers. (2021). URL: https://zhuanlan.zhihu.com/p/426010194 [in Chinese]

Changchun Institute of Architecture. (2022). URL: http://www.jladi.com/mainm.htm [in Chinese]




DOI: https://doi.org/10.34142/23128046.2024.57.15

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.