ЗАСТОСУВАННЯ РЕСУРСІВ ШТУЧНOГO ІНТЕЛЕКТУ В НАВЧАННІ ІНОЗЕМНІЙ МОВІ CТУДЕНТІВ ТЕХНІЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ

О. Б. Демидюк, Г. В. Лук’янова, С. М. Нікіфорова

Анотація


У статті розглядаються приклади використання технологій штучного інтелекту в навчанні студентів іноземній мові з метою автоматизації освітнього процесу у сфері вищої освіти, оптимізації роботи викладачів та підвищення мотивації студентів немовного вищого навчального закладу.

Метою дослідження був аналіз технологій штучного інтелекту та можливостей їх застосування у процесі навчання у вищій школі, з акцентом на приклади використання штучного інтелекту для вивчення студентами іноземної мови. Основні завдання, які розв’язуються у статті: аналіз особливостей наявних технологій штучного інтелекту, що застосовуються в навчанні, для виявлення їхніх позитивних і негативних сторін.

Основні методи дослідження включають у себе аналіз наукової літератури за тематикою статті, аналіз педагогічного досвіду в даній предметній області, методи порівняння та узагальнення.

Наукова новизна статті визначається тим, що виявлено актуальні тенденції та можливості застосування штучного інтелекту в процесі навчання, запропоновано рекомендації для оптимального використання цих технологій.

Аналізуються платформи із вбудованим штучним інтелектом, які дають змогу студентам розвивати всі види іншомовної мовленнєвої діяльності, зробити процес навчання іноземної мови більш персоналізованим. Досліджуються платформи, які допомагають скоротити час викладача на підготовку до занять, і водночас стимулюють творчий процес, пропонуючи великий вибір ідей і завдань.

Зроблено висновок, що застосування сучасних інформаційних технологій, особливо в умовах дистанційного навчання, виявилося надзвичайно ефективним. Їх переваги включають інтерактивність студентів через впровадження інноваційних засобів дистанційної комунікації, можливість миттєвого отримання зворотного зв’язку, а також доступ до великої кількості навчальних ресурсів. Крім того, штучний інтелект має потенціал стати корисним інструментом для викладачів, допомагаючи їм у підборі навчального контенту, що відповідає потребам конкретної групи студентів. Він також може значно вдосконалити процес оцінювання знань, підвищуючи його об’єктивність та ефективність.


Ключові слова


штучний інтелект, платформа, навчання іноземним мовам, можливості, мотивація

Повний текст:

PDF

Посилання


Брутман А., Наумчук Т. Штучний інтелект на заняттях з іноземної мови за професійним спрямуванням у закладах вищої освіти. Сучасні дослідження з іноземної філології. 2023. № 1 (23). С. 211–219. DOI: https://doi.org/10.32782/2617-3921.2023.23.211-218

Васильєва С.О., Агаркова Н.О. Майбутнє освіти в контексті розвитку штучного інтелекту. Теорія та методика навчання та виховання. 2024. № 57. С. 9-18. DOI: https://doi.org/10.34142/23128046.2024.57.01

Козубай І. Комплексний аналіз впливу штучного інтелекту на викладання та вивчення іноземних мов. Актуальні питання гуманітарних наук. 2023. Вип. 63. Том 1. С. 210–214. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4863/63-1-32

Кузнецова О.Ю., Фазан В.В., Штефан Л.А. Впровадження програмного забезпечення з використанням штучного інтелекту у навчальний процес закладів освіти. Теорія та методика навчання та виховання. 2024. № 57. С. 68-79. DOI: https://doi.org/10.34142/23128046.2024.57.06

Рамазанов С. К., Шевченко А. І., Купцова Є. О. Штучний інтелект і проблеми інтелектуалізації: стратегія розвитку, структура, методологія, принципи і проблеми. Штучний інтелект. 2020. № 4 (90). С. 14–23. URL: http://jnas.nbuv.gov.ua/article/UJRN-0001197827

Романишин І. М., Чухно Т. В., Фийса Н. В. Трансформація методів навчання й викладання англійської мови у вищій школі: використання штучного інтелекту, аналіз впливу, перспективи. Академічні візії. 2023. Вип. 24. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.10023920

Стратегія розвитку штучного інтелекту в Україні: монографія / А.І. Шевченко, С.В. Барановський, О.В. Білокобильський та ін. [За заг. ред. А.І. Шевченка]. Київ: ІПШІ, 2023. 305 с.

Христич Н. С., Борисова Н. В. Проблема вибору традиційних та інноваційних технологій навчання у процесі підготовки майбутніх учителів англійської мови. Наукові записки Національного університету «Острозька академія»: Серія «Філологія». 2022. № 13(81). С. 198-201. DOI: https://doi.org/10.25264/2519‐2558‐2022‐13(81)‐198‐201

Штучний інтелект у вищій освіті: ризики та перспективи інтеграції: матеріали всеукраїнського науково-педагогічного підвищення кваліфікації, 1 липня – 11 серпня 2024 року. Львів – Торунь: Liha-Pres, 2024. 328 с. URL: https://cuesc.org.ua/images/informlist/%D0%9C%D0%B0%D0%BA%D0%B5%D1%82%20advanced_training_OLA.pdf

REFERENCES:

Brutman, A. & Naumchuk, T. (2023). Shtuchyi intelekt na zaniattiah z inozemnoi movy za profesiynym spriamuvanniam u zakladah vyshchoi osvity [Artificial intelligence in professional foreign language classes in higher education institutions]. Suchasni doslidzhennia z inozemnoi philolohii (pp. 211-219). DOI: https://doi.org/10.32782/2617-3921.2023.23.211-218 (in Ukrainian).

Vasylieva, S. О. & Аgarkova, N. О. (2024). Маibutnie osvity v konteksti rozvytku shtuchnogo intelektu [The future of education in the context of the development of artificial intelligence]. Teoria ta metodyka navchannia ta vykhovannia (pp. 9-18). DOI: https://doi.org/10.34142/23128046.2024.57.01 (in Ukrainian).

Kozybai, I. (2023). Kompleksnyi analiz vplyvy shtuchnoho intelektu na vykladania inozemnyh mov [Comprehensive analysis of the impact of artificial intelligence on the interpretation of foreign languages]. Aktualni pytania humanitarnykh nauk. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4863/63-1-32 (in Ukrainian).

Kuznetsova, O. Yu., Fazan, V. V. & Shtefan, L. A. (2024). Vprovadzennia programnoho zabezpechennia z vykorystanniam shtuchoho intelektu u navchalnyi process zakladiv osvity [Implementation of software using artificial intelligence in the educational process of educational institutions]. Teoria ta metodyka navchannia ta vykhovannia (pp. 68-79). DOI: https://doi.org/10.34142/23128046.2024.57.06 (in Ukrainian).

Ramazanov, S., Shevchenko, A. & Kuptsova, E. (2020). Shtuchnyi intelekt i problemy intelektualizatsii: stratehia rozvytku, struktura, metodolohia, pryntsypy i problemy [Artificial intelligence and problems of intellectualization: development strategies, structure, methodology, principles and problems]. URL: http://jnas.nbuv.gov.ua/article/UJRN-0001197827 (in Ukrainian).

Romanishyn, I., Chuhno, T. & Phyisa, N. (2023). Transformatsia metodiv navchania i vykladania anhliiskoi movy u vyshchiy shkoli: vykorystania shtuchnoho intelectu, analiz vplyvy, perspectyvy [Transformation of methods of teaching and learning English in higher education: use of artificial intelligence, analysis of impacts, perspectives]. Akademichni vizii. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.10023920 (in Ukrainian).

Shevchenko, A., Baranovskiy, S. & Bilokobylskiy, O. (Ed) (2023). Stratehia rozvytku shtuchnoho intelektu v Ukraini: monohrafia [Strategy for the development of artificial intelligence in Ukraine: monograph]. Kyiv (in Ukrainian).

Khristich, N. & Borysova, N. (2022). Problema vyboru tradytsiinykh ta innovatsiinykh tehnolohii navchannia u protsesi pidhotovki maibutnikh uchiteliv anhliiskoi movy [The problem of choosing traditional and innovative teaching technologies in the process of training future English teachers]. Naukovi zapysky Natsionalnoho universytetu “Ostrozka academia”. DOI: https://doi.org/10.25264/2519‐2558‐2022‐13(81)‐198‐201 (in Ukrainian).

Shtuchnyi intelekt u vyshchii osviti: ryzyky ta perspektyvy intehratsii: materialy vseukrainskoho naukovo-pedahohichnoho pidvyshchennia kvalifikatsii (2024) [Artificial intelligence in higher education: risks and prospects of integration]. Lviv: Liha-Pres. Retrieved from: https://cuesc.org.ua/images/informlist/%D0%9C%D0%B0%D0%BA%D0%B5%D1%82%20advanced_training_OLA.pdf (in Ukrainian).




DOI: https://doi.org/10.34142/23128046.2025.58.05

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.