НОВІ ОСВІТНІ ОРІЄНТИРИ ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ ПРАВООХОРОНЦІВ ДО ПРОФЕСІЙНОЇ САМОРЕАЛІЗАЦІЇ В РОБОТІ З ОСОБОВИМ СКЛАДОМ

О. В. Загребельний

Анотація


Актуальність дослідження обумовлена недостатньою розробленістю проблеми формування готовності майбутніх правоохоронців до професійної самореалізації в роботі з особовим складом. Автором запропоновано такі освітні орієнтири, як-от: спрямованість роботи з особовим складом на максимально повне розкриття курсантами внутрішнього потенціалу в правоохоронній діяльності та самозбереження в процесі фахової підготовки; управління процесом формування готовності курсантів до професійної самореалізації в роботі з особовим складом на засадах співробітництва й прийняття колективного рішення; підвищення ефективності формування готовності курсантів до професійної самореалізації в роботі з особовим складом завдяки використанню інтерактивних педагогічних технологій.

 Метою наукової роботи є проектування й обґрунтування нових освітніх орієнтирів із проблеми формування готовності майбутніх правоохоронців до професійної самореалізації в роботі з особовим складом.

Методами дослідження – аналіз наукової літератури з обраної теми, порівняння різних підходів до визначення компонентів і шляхів формування готовності курсантів до професійної самореалізації, пілотний експеримент, анкетування, співбесіда, прийоми тайм-менеджменту, навчально-методичний семінар, тренінг.

У результаті проведеного дослідження виокремлено нові ідеї, котрі мають змінити ставлення до особистості військовослужбовця як активного учасника співпраці та ініціатора колективного рішення; уточнено поняття «готовність майбутніх правоохоронців до професійної самореалізації в роботі з особовим складом»; проаналізовано результати  анкетування з метою виявлення потреб курсантів у змінах і покращенні умов організації освітнього процесу; наведено приклади навчально-методичних й організаційно-виховних заходів для викладачів і курсантів, завдяки яким формується готовність майбутніх правоохоронців до професійної самореалізації в роботі з особовим складом.

Рекомендовано розробити інтерактивні технології з формування готовності майбутніх правоохоронців до професійної самореалізації в роботі з особовим складом і застосовувати їх у процесі викладання навчальних дисциплін «Військова педагогіка і психологія», «Основи психологічного управління».

Ключові слова: професійна самореалізація особистості, робота з особовим складом, курсанти, співробітництво, колективна думка, інтерактивні технології, керування часом.

 

This scientific research is important today because the readiness formation of future law-enforcement officers for professional self-realization in work with personnel is not clearly studied. The author suggests the following educational guidelines: to orient the work with personnel for the fullest inner potential fulfillment by cadets in law enforcement field and for self-preservation during the process of occupational training; to control the process of cadets` readiness formation for professional self-realization within the work with personnel on the basis of cooperation and making a collective decision; to increase the effectiveness  of cadets` readiness formation for professional self-realization in working with personnel through the use of interactive pedagogical technologies.

 The purpose of scientific research is to design and to substantiate new educational guidelines according to the problem of the readiness formation of future law-enforcement officers for professional self-realization in their work with personnel.

In this research the author uses the following methods: analysis of scientific literature according to the theme, comparison of different approaches in order to define components and ways of cadets' readiness formation for professional activity, preliminary experiment, questionnaires, interviews, time management techniques, training workshop and training.

During this research the new ideas which should change the attitude towards the personality of the law-enforcement officer as an active participant of cooperation and as initiator of collective decision are outlined. Also the definition the "readiness of future law enforcement officers for professional self-realization in the work with personnel" is specified; the results of the questionnaire in order to identify the needs of cadets in changes and improving the conditions for organization of educational process; are analyzed examples of teaching and methodological and organizational-educational measures for teachers and for cadets are selected and according to this, the readiness of future law-enforcement officers for professional self-realization in work with personnel is formed.

It is recommended to develop interactive technologies for the readiness formation of future law-enforcement officers for professional self-realization in work with personnel and to apply them in the course of teaching the disciplines "Military Pedagogy and Psychology" and "Fundamentals of Psychological Management".

Key words: professional self-realization of the person, work with personnel, cadets, cooperation, collective decision, interactive technologies, time management.


Повний текст:

PDF

Посилання


Директива командувача Національної гвардії України «Про вдосконалення організації роботи з особовим складом у Національній гвардії України», № 15 від 26.06.2017 р.

Іщенко С. О. Інтерактивні технології підготовки курсантів до виховної роботи з особовим складом. Витоки педагогічної майстерності : зб. наук. праць. Полтава : ПНПУ імені В. Г. Короленка, 2015. Вип. 16. С. 110-115.

Керницький О. М. Формування готовності курсантів льотних навчальних закладів до професійної діяльності. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітніх школах : зб. наук. праць. Запоріжжя : Класич. приват. ун-т, 2015. Вип. 41 (94). С. 155-161.

Крикун О. А. Самоменеджмент : учеб. пособие. Х. : ХНУ имени В. Н. Каразина, 2014. 344 с.

Мармаза О. І. Інноваційний менеджмент. Х. : ТОВ «Планета-принт», 2016. 197 с.

Організація роботи з особовим складом в підрозділах Національної гвардії України : навч. посіб. / уклад: В. С. Васищев, О. Є. Міршук, С. О. Іщенко. Х. : НАНГУ, 2018. 230 с.

Приймак В. М. Прийняття управлінських рішень : навч. посіб. К. : Атіка, 2008. 240 с.

Смирнова І. Л. Практичне застосування інтерактивних методів при вивченні професійно-орієнтованих дисциплін у льотному навчальному закладі. URL: file:///C:/Users/Admin/Downloads/10238-26469-1-SM.pdf 17.06.2018.

Торічний О. Потенціал інтерактивних технологій у формуванні фахової компетентності майбутніх офіцерів-прикордонників. Вісник Національної академії Державної прикордонної служби України. 2016. Вип. 2. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vnadped_2016_2_9/. 22.07.2018.

Троцький Р. С. Формування готовності до управлінської діяльності курсантів вищих навчальних закладів МВС України у фаховій підготовці : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти». К., 2018. 22 с.

Хижняк А. А. Обґрунтування програми професійного самозбереження викладачів фізичного виховання вищих навчальних закладів. Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology, VI (63), Issue: 153, 2018. URL: https://seanewdim.com/uploads/3/4/5/1/34511564/httpsdoi.org10.31174send-pp2018-153vi63-16.pdf 10.09.2018.

REFERENCES

Dyrektyva komanduvacha Natsionalnoi hvardii Ukrainy (2017, June 26) Pro vdoskonalennia orhanizatsii roboty z osobovym skladom u Natsionalnii hvardii Ukrainy [On improving the organization of work with personnel in the national guardianship of Ukraine], 15 (in Ukranian).

Ishchenko, S. O. (2015) Interaktyvni tekhnolohii pidhotovky kursantiv do vykhovnoi roboty z osobovym skladom. [Interactive technologies of preparation of students are to an educate work with a personnel]. Vytoky pedahohichnoi maisternosti : zb. nauk. prats. Poltava : PNPU imeni V. H. Korolenka, 16, 110-115. (in Ukranian).

Kernytskyi, O. M. (2015) Formuvannia hotovnosti kursantiv lotnykh navchalnykh zakladiv do profesiinoi diialnosti. [Forming of readiness of students of flying educational establishments is to professional activity]. Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyshchii i zahalnoosvitnikh shkolakh : zb. nauk. prats. Zaporizhzhia : Klasych. pryvat. un-t, 41 (94).155-161. (in Ukranian).

Khyzhniak, A. A. (2018, September 10) Obgruntuvannia prohramy profesiinoho samozberezhennia vykladachiv fizychnoho vykhovannia vyshchykh navchalnykh zakladiv. [Ground of the program of professional self-preservation of teachers of physical education of higher educational establishments]. Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology, VI (63), Issue: 153. Retrieved from: https://seanewdim.com/uploads/3/4/5/1/34511564/httpsdoi.org10.31174send-pp2018-153vi63-16.pdf (in Ukranian).

Krykun, O. A. (2014) Samomenedzhment [Self Management]. Kharkov : KhNU imeni V. N. Karazina, 344 (in Russian).

Marmaza, O. I. (2016) Innovatsiinyi menedzhment. [Innovative management]. Kharkiv : TOV «Planeta-prynt»,197 (in Ukranian).

Pryimak, V. M. (2008) Pryiniattia upravlinskykh rishen. [Acceptance of administrative decisions]. Kyiv : Atika. (in Ukranian).

Smyrnova, I. L. (2018, June 17) Praktychne zastosuvannia interaktyvnykh metodiv pry vyvchenni profesiino-oriientovanykh dystsyplin u lotnomu navchalnomu zakladi [Practical application of interactive methods at a study professionally oriented disciplines in flying educational establishment]. (Electronic edition). Retrieved from: file:///C:/Users/Admin/Downloads/10238-26469-1-SM.pdf (in Ukranian).

Torichnyi, O. (2016) Potentsial interaktyvnykh tekhnolohii u formuvanni fakhovoi kompetentnosti maibutnikh ofitseriv-prykordonnykiv [Potential of interactive technologies is in forming of professional competence of future border officers-guards]. Visnyk Natsionalnoi akademii Derzhavnoi prykordonnoi sluzhby Ukrainy. Vyp. 2. Retrieved from: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vnadped_2016_2_9/. –. (in Ukranian).

Trotskyi, R. S. (2018) Formuvannia hotovnosti do upravlinskoi diialnosti kursantiv vyshchykh navchalnykh zakladiv MVS Ukrainy u fakhovii pidhotovtsi. [Forming of readiness is to administrative activity of students of higher educational establishments of MIA of Ukraine in professional preparation]. (Abstract of candidate’s thesis). Kyiv. Ukraine (in Ukranian).

Vasyshchev, V. S., Mirshuk, O. Ie. & Ishchenko, S. O. (2018) Orhanizatsiia roboty z osobovym skladom v pidrozdilakh Natsionalnoi hvardii Ukrainy. [Organization of work is with a personnel in subsections of the National household troops of Ukraine]. Kharkiv: NANHU. (in Ukranian).




DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.2620585

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.