РОЛЬ ДИСЦИПЛІН ХУДОЖНЬО-ЕСТЕТИЧНОГО ЦИКЛУ У ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ ВИХОВАТЕЛІВ ЗАКЛАДІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
Анотація
У статті досліджено роль дисциплін художньо-естетичного циклу у професійній підготовці майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти. Розкрито витоки ідей естетичного виховання дошкільників у світовій педагогічній думці, проаналізовано становлення системи естетичного виховання дітей дошкільного віку. Узагальнено досвід естетичного виховання дітей у закладах дошкільної освіти України та окреслено перспективи використання цих здобутків у сучасних умовах. Визначено перспективи використання дисциплін художньо – естетичного циклу у збагачені змісту естетичного виховання дошкільників і професійній підготовці майбутніх вихователів. Проаналізовано чинники вдосконалення змісту естетичного виховання дітей дошкільного віку (формування нормативно правової бази щодо регулювання питань естетичного виховання, підготовка навчально- методичного забезпечення). Доведено, що дисципліни художньо-естетичного циклу у професійній підготовці майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти сприятимуть удосконаленню вищої педагогічної освіти та забезпечать високоякісне формування професійної компетентності випускників на довготривалу перспективу, нададуть їм змогу мати на сучасному ринку праці професійну мобільність та високу конкурентоспроможність. Визначення опанування майбутніми фахівцями дошкільного профілю блоків дисциплін з музичного і образотворчого мистецтва сприятиме вдосконаленню їх професійної підготовки, підвищенню готовності до майбутньої практичної роботи з дітьми, впливатиме на успішність вирішення ними завдань естетичного виховання малюків. У статті обґрунтовано перспективи розвитку форм і методів естетичного виховання дітей. Досліджено засоби впливу на естетичну вихованість студентської молоді, обґрунтовано ефективність впливу дисциплін художньо-естетичного циклу на процес професійної підготовки майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти.
Ключові слова: дошкільний заклад освіти, дитина дошкільного віку, естетичне виховання, етап, зміст, форма, метод, професійна підготовка.
In the article the role of disciplines of the artistic and aesthetic cycle in the professional training of future educators of pre - school establishments is explored. The origins of the ideas of aesthetic upbringing of preschool children in the world pedagogical thought, the formation of a system of aesthetic education of preschool children are revealed. The experience of "implementation of the content, forms, and methods" of aesthetic education of children in pre-school establishments of Ukraine is generalized and the prospects of using these achievements in the present conditions are defined. The prospects of the use of disciplines of the artistic and aesthetic cycle in the enriched content of aesthetic upbringing of preschoolers and the professional training of future educators are determined. The factors of improvement of the content of aesthetic education of preschool children are analyzed "the formation of a regulatory and legal framework for the regulation of issues of aesthetic education, preparation of teaching and methodological support". The study of disciplines of the artistic and aesthetic cycle in the training of future educators of pre-school educational institutions will facilitate the improvement of higher pedagogical education and will ensure the high-quality formation of the professional competence of graduates for the long-term perspective, will enable them to have professional mobility and high competitiveness on the modern labor market. The future specialists of the pre-school profile of blocks of disciplines from the musical and fine arts will help to improve their professional training, increase their readiness for future practical work with children, and influence the success of solving them tasks of aesthetic education of children. The article substantiates the prospects of the development of forms and methods of aesthetic education of children. The means of influence on aesthetic upbringing of student youth are investigated, efficiency of using disciplines of artistic and aesthetic cycle on the process of professional training of future educators of pre - school educational institutions is substantiated.
Key words: preschool educational institution, preschool child, aesthetic education, stage, content, form, method, vocational training.
Повний текст:
PDFПосилання
Вєлтугіна Н. О. Принципи музичного виховання дітей. Дошкільне виховання. 1962. № 10. С.1-3.
Долинна О. Завдання естетичного виховання. Дошкільне виховання. 2000. № 7. С.16-17.
Донченко О. В. Проблема естетичного виховання дітей дошкільного віку в педагогічній думці України (кінець ХІХ – початок ХХ ст.): дис… канд. пед. наук: 13.00.01, Х., 2005. 238 с.
Кононова Н. Г. Музыкально-дидактические игры для дошкольников. М.: Просвещение, 1982. 96 с.
Котляр В. П. Основи образотворчого мистецтва і методика художнього виховання дітей: Навчальний посібник. Запоріжжя: Просвіта, 2003. 188 с.
Національна державна комплексна програма естетичного виховання. Рідна школа. 1995. № 12. С. 29-52.
Олексюк О. М. Музична педагогіка. К., 2006. 188 с.
Падалка Г. М. Музична освіта в Україні: концептуальні аспекти : колективна монографія. Вид. друге доповн. К.: НПУ імені М. П. Драгоманова, 2011. С. 21-55.
Савченко Р. А. Компетентнісний підхід у музичній підготовці майбутніх педагогів дошкільної освіти. Вісник Луганськ. нац. у-ту імені Тараса Шевченка. Педагогічні науки, № 7(218), 2011. Ч.ІІ, С. 144-148.
REFERENCES
Dolynna, O. (2000) Zavdannia estetychnoho vykhovannia [Tasks of aesthetic education]. Doshkil’ne vykhovannia, № 7. 16-17. (in Ukrain).
Donchenko, O.V. (2005) Problema estetychnoho vykhovannia dіtei doshkіl’noho vіku v pedahohіchnіi dumtsі Ukrainy (kіnets XIX – pochatok XX st.) [The problem of aesthetic upbringing of preschool children in the pedagogical thought of Ukraine (the end of the nineteenth and early twentieth centuries)] (Candidate’s thesis), Kharkov, Ukraine (in Ukrain).
Kononova, N.H. (1982) Muzykalno-didakticheskie ihry dlia doshkol’nikov [Musical-didactic games for preschoolers], Moskva: Prosveshchenie (in Russian).
Kotliar, V.P. (2003) Оsnovy obrazotvorchoho mystetstva і metodyka khudozhnoho vykhovannia dіtei [The basis of fine art and the method of artistic education of children]: Navchal’nyi posibnyk, Zaporizhzhia: Prosvita (in Ukrain).
Natsional’na derzhavna kompleksna programa estetychnogo vykhovannia. (1995) [National state comprehensive program of aesthetic education]. Ridna shkola, 12, 29-52 (in Ukrain).
Oleksiuk O. M. (2006) Muzychna pedahohіka. [Music Pedagogy], Kyiv (in Ukrain).
Padalka G. M. (2011) Muzychna osvita v Ukraini: kontseptual’ni aspekty [Musical Education in Ukraine: A Conceptual Aspects]: kolektyvna monografiia. 2-e vyd. dopovn. Kyiv: NPU imeni М. P. Dragomanova, 21-55. (in Ukrain)
Savchenko R. A. (2011) Kompetentnisnyi pidkhid u muzychnii pidgotovtsi maibutnikh pedagogiv doshkil’noi osvity [Conceptual approaches to the musical preparation of future pedagogues of pre-school education]. Visnyk Lugans’k. nats. u-tu imeni Tarasa Shevchenka. Pedagogichni nauky, 7(218), ІІ, 144-148. (in Ukrain)
Vieltuhіna. N. (1962). Pryntsypy muzychnoho vykhovannia dіtei [Principles of musical education of children]. Doshkil’ne vykhovannia,10, 1-3. (in Ukrain).
DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.2620853
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.