РІЗНОМАНІТНІСТЬ ВИЩОЇ ОСВІТИ В США: ДОСТУП, ВСТУП ТА ТЕНДЕНЦІЇ ЗАРАХУВАННЯ
Анотація
Стаття присвячена дослідженню діяльності коледжів та університетів, що надають професійну вищу освіту (дворічну та чотирирічну) у Сполучених Штатах Америки, за період з 2012 по 2024 навчальні роки, відповідно до статистичного розподілу закладів вищої освіти на державні, приватні некомерційні та приватні комерційні. Добір закладів вищої освіти проаналізовано за допомогою індексу конкурентоспроможності вступу Баррона та впливу рейтингів університетів та коледжів на освітнє середовище. Розглядаються програми фінансової допомоги здобувачам освіти згідно з Розділом IV Закону «Про вищу освіту» Сполучених Штатів. Проаналізовано кількість та відсотковий розподіл дипломів/сертифікатів, виданих закладами вищої освіти за освітнім напрямком STEM у галузі науки, технологій, інженерії та математики, за расовою/етнічною приналежністю здобувачів STEM-освіти у США з 2012-2013 по 2022-2023 навчальні роки. Обґрунтовано зв’язок між вибором студентами США з різних етнічних груп напряму STEM-освіти та ініціативами освітньої політики президента Барака Обами та президента Джо Байдена з 2007 по 2024 рік. Розглянуто роль уряду США у фінансовій підтримці студентів. Проаналізовано співвідношення між кількістю студентів, які отримують освіту в державних закладах вищої освіти США, приватних некомерційних та приватних комерційних закладах освіти, за період 1970 по 2024 рік та за наступні 2025-2029 навчальні роки. Виявлено соціально-культурні та організаційно-педагогічні зв’язки між психологічним та фізичним станом студентів та умовами життя студентської спільноти. Дані, представлені у статті, надають потенційним абітурієнтам американської освіти, українським вчителям, дослідникам та освітянам знання для забезпечення якісного розуміння освітніх питань у американському середовищі залежно від стратегій, цілей та ідентичностей (культурні чи демографічні відмінності, кар’єрні прагнення, STEM-освіта).
Ключові слова
Повний текст:
PDFПосилання
Про підписання Протоколу про внесення змін і продовження дії Угоди між Урядом України та Урядом Сполучених Штатів Америки про співробітництво у сфері науки та технологій, 2024. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/307-2024-%D1%80#Text
Про реалізацію інноваційного освітнього проекту на всеукраїнському рівні за темою «Науково-методичне забезпечення STEM-освіти в закладах освіти» у вересні 2024 - грудні 2027 років, 2024. URL: https://mon.gov.ua/npa/pro-realizatsiiu-innovatsiinohoosvitnoho-proiektu-na-vseukrainskomu-rivni-za-temoiu-naukovo-metodychnezabezpechennia-stem-osvity-v-zakladakh-osvity-u-veresni-2024-hrudni-2027-rokiv
Про розширення бази реалізації інноваційного освітнього проєкту на всеукраїнському рівні за темою «Організаційні та науково-методичні умови створення STEM-центрів» у червні 2022 – травні 2027 років, 2022. URL: https://mon.gov.ua/npa/pro-rozshyrenniabazy-realizatsii-innovatsiinoho-osvitnoho-proiektu-na-vseukrainskomu-rivni-za-temoiuorhanizatsiini-ta-naukovo-metodychni-umovy-stvorennia-stem-tsentriv-u-chervni-2022- travni
Про схвалення Стратегії розвитку вищої освіти в Україні на 2022–2032 роки, 2022. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/286-2022-%D1%80#Text
Угода про позику (Програма «Підвищення доступності та стійкості освіти в умовах кризи в Україні») між Україною і Міжнародним банком реконструкції та розвитку, 2024. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/996_011-24/sp:dark#Text
All Barron’s Lists & Rankings. 2024. URL: https://www.barrons.com/lists-rankings/* American Higher Education in the Twenty-First Century: Social, Political, and Economic Challenges. Bastedo, P. G. Altbach, P. J. Gumport (Eds.) Johns Hopkins University Press. 2023. 576 p. URL: https://www.press.jhu.edu/books/title/12691/american-highereducation-twenty-first-century
Barnard B. End college rankings: An open letter to the owners and editors of U.S. News and World Report. Forbes. 2018. URL: https://www.forbes.com/sites /brennanbarnard/2018/09/28/end-college-rankings-an-open-letter-to-the-owners -andeditors-of-u-s-news-and-world-report
Barron G. R. S. How university rankings are made through globally coordinated action: a transnational institutional ethnography in the sociology of quantification. Higher Education. 2022. Vol. 86, № 2. Р. 1–18. DOI: https://doi.org/10.1007/s10734-022-00903-y
Batyuk L., Zhernovnykova O. Strategy for the development of digital competence in the national education system of Ukrainian society. Journal of Education, Health and Sport. 2018. Vol. 8, № 11. Р. 912–921. DOI: http://dx.doi.org/10.12775/JEHS.2018.8.11.087
Batyuk L., Zhernovnykova O. Modern educational digital competence of future doctors of Poland as a European state. New Collegium. 2022. Vol. 3. P. 55–65. DOI: https://doi.org/10.30837/nc.2022.3.55.
Bhattacharjee Y. Saudi universities offer cash in exchange for academic prestige. Science. 2011. Vol. 334, № 6061. Р. 1344–5. DOI: https://doi.org/10.1126/science.334.6061.1344.
Bowman N. A., Bastedo M. N. Anchoring effects in world university rankings: Exploring biases in reputation scores. Higher Education. 2011. Vol. 61, № 4. Р. 431–44. DOI: https://doi.org/10.1007/s10734-010-9339-1
Brown L. A Generic STEM Student Success Model in Higher Education. Academia Letters, Article 2014. 2021. Р. 1–7. DOI: https://doi.org/10.20935/AL2014
Calkins C. A., Jakobi J. M., Cherkowski S. L., Trevor-Smith H. Positive aspects of sport for fostering strong STEM identities. Frontiers in Education. 2023. Vol. 8, № 1217091. Р. 1– 5. DOI: https://doi.org/10.3389/feduc.2023.1217091
Digest of Education Statistics. National Center of Education Sciences. 2024. URL: https://nces.ed.gov/programs/digest/index.asp
Donaldson J. P., Hammrich P. L. Sports as a Creative Way to Teach Science. International Journal of Curriculum and Instruction. 2016. Vol. 8, № 2. Р. 64–72.
Edwards H. SAT. SAT Percentiles and Score Rankings. 2024. URL: https://blog.prepscholar.com/sat-percentiles-and-scorerankings#:~:text=The%20SAT%20gives%20you%20a,else%20who%20took%20the%20te st
Espinosa L. L., Turk J. M., Taylor M., Chessman H. M. Race and Ethnicity in Higher Education: A Status Report. Washington, DC: American Council on Education. 2019. 336 p.
Esposito E., Stark D. What’s observed in a rating? Rankings as orientation in the face of uncertainty. Theory, Culture & Society. 2019. Vol. 36, № 4. Р. 3–26. DOI: https://doi.org/10.1177/0263276419826
Federal Role in Education. Department of Education. 2024. URL: https://www.ed.gov/about/edoverview/federal-role-in-education
Fowles J., Frederickson H. G., Koppell J. G.S. University rankings: Evidence and a conceptual framework. Public Administration Review. 2016. Vol. 76, № 5. Р. 790–803. DOI: https:// doi.org/10.1111/puar.12610
Full-time-equivalent fall enrollment in degree-granting postsecondary institutions, by control and level of institution: 1967 through 2029. [Table 303.70]. 2024. Digest of Education Statistics. National Center of Education Sciences. URL: https://nces.ed.gov/programs/digest/d19/tables/dt19_307.10.asp
Harvard Division of Continuing Education. Museum Studies Graduate Certificate. 2024. URL: https://extension.harvard.edu/academics/programs/museum-studies-graduatecertificate/#what-youll-learn accessed
Hedge B. Persistence of STEM Majors in Higher Education. Journal of Research in Science, Mathematics and Technology Education. 2024. Vol. 7(SI). Р. 27–41. DOI: https://doi.org/10.31756/jrsmte.312SI
Hegji A. Eligibility for Participation in Title IV Student Financial Aid Programs. Congress.gov. 2024. URL: https://www.congress.gov/crs-product/R43159
Heller B. H., Mumma K. S. What happened to adult education in the United States? EdWorkingPaper. 2024. Vol. 24-1101. Р. 1–23. DOI: https://doi.org/10.26300/k1n3-e371
Hillman N. W. An overview of US higher education. HEPI Report 175. 2024. 32р. URL: www.hepi.ac.uk
Hosier M., Hoolash B. K. A. The effect of methodological variations on university rankings and associated decision-making and policy. Studies in Higher Education. 2017. Vol. 44, № 1. Р. 201–14. DOI: https://doi.org/10.1080/03075079.2017.1356282
Irwin V., Wang K., Jung J., Kessler E., Tezil T., Alhassani S., Filbey A., Dilig R., Mann B. F. Report on the Condition of Education 2024 (NCES 2024–144). U.S. Department of Education. Washington, DC: National Center for Education Statistics. 2024. URL: https://nces.ed.gov/pubsearch/pubsinfo.asp?pubid=2024144
Jaschik S. Lies, damn lies and rankings. Inside Higher Ed. 2018. URL: https://www.insidehighered.com/news/2018/07/10/temple-ousts-business-dean-afer-report -fnds-online-mba-program-years-submitted
Lane P., Falkenstern C., Bransberger P. Knocking at the College Door: Projections of High School Graduates. Western Interstate Commission for Higher Education. 2024. 88 p. URL: https://www.wiche.edu/knocking
Leshner A., Scherer L. National Academies of Sciences, Engineering, and Medicine. Graduate STEM Education for the 21st Century. Washington, DC: The National Academies Press. 2018. DOI: https://doi.org/10.17226/25038.
Lowenstein R. Buffett: The Making of an American Capitalist. Random House Trade Paperbacks. 2008. 512 p.
Marginson S. University rankings and social science. European Journal of Education. 2014. Vol. 49, № 1. Р. 45–59. DOI: https://doi.org/10.1111/ejed.12061
Number and percentage distribution of science, technology, engineering, and mathematics (STEM) degrees/certificates conferred by postsecondary institutions, by race/ethnicity, level of degree/certificate, and sex of student: Academic years 2012–13 through 2022–23 [Table 318.45]. 2024 Tables and Figures. 2024. Digest of Education Statistics. National Center of Education Sciences. URL: https://nces.ed.gov/programs/digest/d24/tables/dt24_318.45.asp
Number of degrees/certificates conferred by postsecondary institutions, by control of institution and level of degree/certificate: Academic years 1970–71 through 2022–23. [Table 318.40]. 2024 Tables and Figures. 2024. Digest of Education Statistics. National Center of Education Sciences. URL: https://nces.ed.gov/programs/digest/d24/tables/dt24_318.40.asp
Olcay G. A., Bulu M. Is measuring the knowledge creation of universities possible? A review of university rankings. Technological Forecasting and Social Change. 2017. Vol. 123. Р. 153–60. DOI: https://doi.org/10.1016/j.techfore.2016.03.029
Paradeise C., Toenig J.-C. Academic institutions in search of quality: Local orders and global standards. Organization Studies. 2013. Vol. 34, № 2. Р. 189–218. DOI: https://doi.org/10.1177/0170840612473550
DOI: https://doi.org/10.34142/23128046.2024.57.17
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.