ВИКОРИСТАННЯ СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖ ДЛЯ НАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ
Анотація
Сьогодні, зі стрімким розвитком мережі Інтернет, вже не можливо уявити сучасну людину, яка б не користувалась он-лайн комунікаціями. Одним із пріоритетних напрямів розвитку освіти України є впровадження сучасних технологій, які забезпечують удосконалення навчально-виховного процесу, доступність та ефективність освіти, підготовку молодого покоління до життєдіяльності в інформаційному суспільстві, що визначає актуальність дослідження. Інформаційно-комунікаційні технології в освіті допомагають викладачам реалізувати ефективне викладання матеріалу, використовуючи новітні засоби, які сприяють досягненню позитивних результатів. Технології змінюються, що в свою чергу потребує від студентів та викладачів вдосконалення своїх вмінь і постійного розвитку. З розвитком соціальних мереж також виникає нагальна потреба використовувати їх у процесі навчання. Стаття присвячена проблемі застосування соціальних мереж у навчальному процесі закладів вищої освіти. Метою статті є дослідження та виявлення можливостей використання навчальних додатків соціальних мереж та пошук зручних засобів для навчання студентів у закладах вищої освіти. Для досягнення мети використано загальнонаукові методи теоретичного рівня: аналіз, синтез і систематизація праць авторів із проблеми дослідження соціальних мереж; логіко-системний, проблемно-цільовий, порівняльний аналіз з метою теоретичного обґрунтування особливостей навчальних додатків соціальних мереж. Результати дослідження полягають у низці напрацювань. У роботі зроблений аналіз історії виникнення соціальних мереж та розглянуті етапи їх розвитку. Представлена світова статистика використання соціальних мереж. Описані основні характеристики та потенційні можливості найбільшої соціальної мережі Facebook. Завдяки зазначеній мережі та навчальним додаткам шлях до навчального матеріалу стає більш доступним, а сама надана інформація стає більш цікавою та різноманітною. Особлива увага у роботі приділена організації навчання студентів у соціальних мережах, що осучаснює комунікацію між викладачем і студентом. Розглянуті та описані найбільш затребувані соціальні мережі та додатки для навчання. Визначені переваги та недоліки використання соціальних мереж в освітньому процесі. Виділені основні характеристики функціонування віртуальних соціальних мереж для навчання студентів.
Ключові слова: студент, навчання, соціальні мережі, навчальні додатки, інформаційно-комунікаційні технології, Інтернет комунікації, Facebook.
Повний текст:
PDFПосилання
Chernenko, A. V. (2018). Information and Communication Technologies in Higher Education. Proceedings of XХХVII International scientific conference. Scientific book at the present. Morrisville, Lulu Press, 123.
Chernenko, A. V. (2019). Interactive Teaching Methods in Educational Process. ІІІ Internet Conference Proceedings "Foreign language in professional training of specialists: issues and strategies". Online book of abstracts, Kropyvnytskyi. Retrieved from: https://www.cuspu.edu.ua/en/iii-international-scientific-and-practical-internet-conference-foreign-language-in-professional-training-of-specialists-issues-and-strategies/section-2/8843-interactive-teaching-methods-in-educational-process
Kostikova, I. I. (2018). Information and communication technologies in students’ language learning. International Journal of Education and Science, 1(1-2), 7–14. Retrieved from: DOI: 10.26697/ijes.2018.1-2.01.
Kostikova, I., Viediernikova, T., Holubnycha, L., & Miasoiedova, S. (2019). The Competency-Based Approach to Passing First Certificate in English. Revista Romaneasca pentru Educatie Multidimensionala, 11(1), 117-130. Retrieved from: https://doi.org/10.18662/rrem/100
Kostikova, I., Shevchenko, A., Holubnycha, L., Popova, N., Budianska, V. (2019). Use of Machine Translation Technology for Understanding Scientific and Technical Texts. Journal of Theoretical and Applied Information Technology, 97 (4), 1355-1366. Retrieved from: http://www.jatit.org/volumes/Vol97No4/24Vol97No4.pdf
Балабанова К. Є. Використання соціальних мереж у професійній діяльності викладача ВНЗ. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія : Педагогіка. 2013. № 3. С. 134–139.
Бодненко Д. М. Використання соціальної мережі Facebook для навчання майбутніх журналістів. Науковий вісник інноваційних технологій. 2012. № 1. С. 29–35.
Власенко О. В. Використання інформаційно-комунікаційних технологій для контролю рівня навчальних досягнень. Інформаційно-комунікаційні технології в освіті та наукових дослідженнях. Режим доступу:http://www.tryus.npu.edu.ua/!type/conference/images/stories/files/tezy/Tom_2/section_g.pd
Івашньова С. В. Використання соціальних сервісів та соціальних мереж в освіті. Наукові записки НДУ ім. М. Гоголя. Психолого-педагогічні науки. 2012. № 2. С. 15–17.
Про Національну стратегію розвитку освіти в Україні на період до 2021 року: Указ Президента України 344/2013 від 25 червня 2013. Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/344/2013
Яцишин А. В. Застосування віртуальних соціальних мереж для потреб загальної середньої освіти. Інформаційні технології в освіті. 2014. № 19. С. 119–126.
REFERENCES:
Balabanova, K. Ye., Vakariev, Ye. S. (2013). Vykorystannia sotsialnykh merezh u profesiinii diialnosti vykladacha VNZ. [Use of social networks in teacher’s professional activity in higher education] Naukovi zapysky Ternopilskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni Volodymyra Hnatiuka. Seriia: Pedahohika, 3, 134–139. (in Ukrainian).
Bodnenko, D. M., Yashchenko, D. O., Borshch, Ya. O. (2012). Vykorystannia sotsialnoi merezhi Facebook dlia navchannia maibutnikh zhurnalistiv [Use of social network Facebook to educate future journalists]. Naukovyi visnyk innovatsiinykh tekhnolohii, 1, 29–35. (in Ukrainian).
Vlasenko, O. V. (n. d.). Vykorystannia informatsiino-komunikatsiinykh tekhnolohii dlia kontroliu rivnia navchalnykh dosiahnen. Informatsiino-komunikatsiini tekhnolohii v osviti ta naukovykh doslidzhenniakh. Retrieved from:http://www.tryus.npu.edu.ua/!type/conference/images/stories/files/tezy/Tom_2/section_g.pd (in Ukrainian).
Ivashnova, S. V. (2012). Vykorystannia sotsialnykh servisiv ta sotsialnykh merezh v osviti. [The use of social services and social networks in education]. Naukovi zapysky NDU im. M. Hoholia. Psykholoho-pedahohichni nauky, 2, 15–17. (in Ukrainian).
Pro Natsionalnu stratehiiu rozvytku osvity v Ukraini na period do 2021 roku: Ukaz Prezydenta Ukrainy 344/2013 vid 25 chervnia 2013. [About the National Strategy for the Development of Education in Ukraine until 2021: Presidential Decree 344/2013, June, 25, 2013]. Retrieved from: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/344/2013 (in Ukrainian).
Yatsyshyn, A. V. (2014). Zastosuvannia virtualnykh sotsialnykh merezh dlia potreb zahalnoi serednoi osvity. [Application of virtual social networks for the needs of general school education]. Informatsiini tekhnolohii v osviti, 19, 119–126. (in Ukrainian).
Chernenko, A. V. (2018). Information and Communication Technologies in Higher Education. Proceedings of XХХVII International scientific conference. Scientific book at the present. Morrisville, Lulu Press, 123. (in English).
Chernenko, A. V. (2019). Interactive Teaching Methods in Educational Process. ІІІ Internet Conference Proceedings "Foreign language in professional training of specialists: issues and strategies". Online book of abstracts, Kropyvnytskyi. Retrieved from https://www.cuspu.edu.ua/en/iii-international-scientific-and-practical-internet-conference-foreign-language-in-professional-training-of-specialists-issues-and-strategies/section-2/8843-interactive-teaching-methods-in-educational-process (in English)
Kostikova, I., Shevchenko, A., Holubnycha, L., Popova, N., Budianska, V. (2019). Use of Machine Translation Technology for Understanding Scientific and Technical Texts. Journal of Theoretical and Applied Information Technology, 97 (4), 1355-1366. Retrieved from: http://www.jatit.org/volumes/Vol97No4/24Vol97No4.pdf (in English).
Kostikova, I., Viediernikova, T., Holubnycha, L., & Miasoiedova, S. (2019). The Competency-Based Approach to Passing First Certificate in English. Revista Romaneasca pentru Educatie Multidimensionala, 11(1), 117-130. Retrieved from https://doi.org/10.18662/rrem/100 (in English).
Kostikova, I. I. (2018). Information and communication technologies in students’ language learning. International Journal of Education and Science, 1(1-2), 7–14. Retrieved from: DOI: 10.26697/ijes.2018.1-2.01 (in English).
DOI: https://doi.org/10.34142/23128046.2019.46.13
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.