ПЕРСПЕКТИВИ ВИКОРИСТАННЯ ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ У ВИКЛАДАННІ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ У ВНЗ
Анотація
У статті досліджено основні тенденції використання змішаного навчання у викладанні іноземних мов та окреслено шляхи підвищення ефективності поєднання традиційних та інноваційних технологій у іншомовній підготовці студентів вишів. Змішане навчання розглядається як поєднання очно-заочного режимів взаємодії викладача і студентів, що здійснюється комбінуванням особистого спілкування з використанням сучасних комп’ютерних технологій. Простежено відмінності між дистанційним навчанням та змішаним навчанням. Визначено комбінації змішаного навчання та описані його найбільш розповсюджені моделі: модель обертання, обертання робочих зон, перевернутий клас, модель «flex», модель «самозмішування» тощо; виділено ті з них, що використовуються у навчанні іноземних мов.Наголошено на моделі обертання або ротаційній моделі, що визначається триєдністю таких компонентів, як навчання в аудиторії, електронне та автономне навчання. Схарактеризовано найбільш популярний методичний інструментарій, що може забезпечити змішане навчання іноземних мов.
Ключові слова:змішане навчання, іноземна мова, студенти, модель, методичний інструментарій.
В статье исследованы основные тенденции использования смешанного обучения в преподавании иностранных языков и намечены пути повышения эффективности сочетания традиционных и инновационных технологий в иноязычной подготовке студентов вузов. Смешанное обучение рассматривается как сочетание очно-заочного режимов взаимодействия преподавателя и студентов, которое осуществляется комбинированием личного общения с использованием современных компьютерных технологий. Прослежены различия между дистанционным и смешанным обучением. Определены комбинации смешанного обучения и описаны его наиболее распространенные модели: модель вращения, вращение рабочих зон, перевернутый класс, модель «flex», модель «самосмешения» и др.; обозначены те из них, которые используются в обучении иностранным языкам. Выделена модель вращения или ротационная модель, которая определяется триединством таких компонентов, как обучение в аудитории, электронное и автономное обучение. Охарактеризован наиболее популярный методический инструментарий, который может обеспечить смешанное обучение иностранным языкам.
Ключевые слова: смешанное обучение, иностранный язык, студенты, модель, методический инструментарий.
The article deals with the main trends in foreign language blended learning and outlines the ways to improve the efficiency of combining traditional and innovative technologies for theuniversity students’foreign language training. Blended learning is considered as a combination of the full-time modes of interaction between a teacher and students, which is performed by combining personal communication with using modern computer technologies. The difference between distance and blendedlearning has been traced. The possible combinations of blended learning have been defined and its most common models have been described: rotation model, rotation of working zones, flipped class, «flex» model, «self-blend» model, etc.; those of them which can be used in teaching foreign languages are distinguished. The rotation model which is determined by the triune of such components as classroom instruction, electronic and offline learning is singled out. The most popular methodic tools that can provide blended learning of foreign languages are described.
Key words: blended learning, foreign language, students, model, methodic tools.
Повний текст:
PDFПосилання
Бондарев М. Г. Принципы смешанного обучения английскому языку для специальных целей [Текст] / М. Г. Бондарев, А.С. Трач // Известия ЮФУ. Технические науки. – 2013. – № 10. – С. 42–47.
Капустин Ю.И. Педагогические и организационные условия эффективного сочетания очного обучения и применения технологии дистанционного образования [Текст]:автореф. дис. … д-ра пед. наук / Ю.И. Капустин. – М., 2007. – 40 с.
Кондакова М. Л. Смешанное обучение: ведущие образовательные технологии современности [Текст] / М. Л. Кондакова, Е. В. Латыпова // Вестник образования. – 2013. – № 9 (2759). – С. 54–64.
Розанова Я.В. Технология ротационной модели метода смешанного обучения в неязыковом вузе / Я.В. Розанова // «MagisterDixit» – научно-педагогический журнал Восточной Сибири. – 2014 – №2 (14). – С. 70–76.
Теорія та практика змішаного навчання : монографія / В.М. Кухаренко, С.М. Березенська, К.Л. Бугайчук, Н.Ю. Олійник, Т.О. Олійник, О.В. Рибалко, Н.Г. Сиротенко, А.Л. Столяревська; за ред. В.М. Кухаренка. – Харків: «Міськдрук», НТУ «ХПІ», 2016. – 284 с.
DeSantisN. NewMediaConsortiumNames. 10 Top Metatrends «Shaping Educational Technology». The Chronicle of High Education, March 10, 2014 [Електроннийресурс]. – Режимдоступу:http://chronicle.com/blogs/wiredcampus/new-media-consortium-names-10-top-metatrends-shaping-educational-technology/35234.
Innovations in learning technologies for English language teaching / Ed. G. Motteram. – British Council, 2013. – 197 p.
Majumdar A. Blended Learning:Different combinations that work / Majumdar A.[Електроннийресурс]. – Режимдоступу:http://www.gc-solutions.net/blog/blended-learning-different-combinations-that-work/.
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.