ОРІЄНТОВНІ НАПРЯМКИ ФОРМУВАННЯ ЦІННІСНИХ ОРІЄНТАЦІЙ СТУДЕНТІВ ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ МИСТЕЦЬКОГО ПРОФІЛЮ УКРАЇНИ

Н. Г. Тарарак

Анотація


Сьогодні, в умовах перехідного стану українського суспільства, епоху реформування як у соціально-економічній, так і культурно-освітній сферах життя України, відбувається зміни у духовній платформі життя людей, що особливо позначається на кризі духовного розвитку студентської молоді, невизначеності її ціннісної системи на тлі ломки старих стереотипів. Так, сучасна Українська громада гостро відчуває всі наслідки кризи цінностей, початок загострення якої почалося із відродженням самостійності України. Нова сучасна реальність трансформується на нові установки і ціннісні орієнтації переважно молодого покоління. Сучасні умови розвитку суспільства висувають нові завдання перед вищою освітою – готувати спеціаліста, який має відповідати новим запитам суспільства. Гуманістична мета освіти вимагає негайного перегляду його змісту, який повинен включати не тільки новітню науково-технічну інформацію, але й гуманітарні особистісно розвиваючі знання й уміння, досвід творчої діяльності, а також систему морально-етичних почуттів, що визначають її поведінку в різноманітних життєвих ситуаціях.

 

Ключові слова: студенти, ціннісні орієнтації,вищі навчальні заклади, мистецтво, мистецький профіль.

 

 

Сегодня, в условиях переходного состояния украинского общества, эпоху реформирования как в социально-экономической, так и культурно-образовательной сферах жизни Украины, происходят изменения в духовной жизни людей, особенно это сказывается на духовном развитии студенческой молодежи, неопределенности ее ценностной системы на фоне слома старых стереотипов. Так, современная Украинская община, остро ощущает все последствия кризиса ценностей, начало обострения которой началось с возрождением независимости Украины. Новая современная реальность трансформируется в новые установки и ценностные ориентации преимущественно молодого поколения. Современные условия развития общества выдвигают новые задачи перед высшим образованием - готовить специалиста, который должен отвечать новым запросам общества. Гуманистическая цель образования требует немедленного пересмотра его содержания, которая должна включать не только новейшую научно-техническую информацию, но и гуманитарные личностно развивающие знания и умения, опыт творческой деятельности, а также систему морально-этических чувств, которые определяют его поведение в разнообразных жизненных ситуациях.

 

Ключевые слова: студенты, ценностные ориентации, высшие учебные заведения, искусство, художественный профиль.

 

 

Today, in the context of the Ukrainian society’s transitional state, the reforming era in both socio-economic and cultural-educational spheres of life in Ukraine, there are changes in the spiritual bonds of people's lives that have a special impact on the crisis of the spiritual development of student youth, on the uncertainty of its value system on the background of breaking old stereotypes. Thus, the modern Ukrainian community is keenly aware of all the consequences of the crisis of values, the exacerbation of which began with the revival of the Ukrainian independence. The new modern reality mainly focuses on the young generation’s new value orientations.  The modern conditions of the society development give new tasks to higher education – to prepare a specialist who must meet the society’s new demands. The humanistic aim of education requires immediate revision of its contents, which should include not only the latest technical and scientific information, but also humanitarian personal developmental knowledge and abilities, the experience of creative activities, as well as a system of moral and ethical feelings that determine a personality’s behavior in various life situations.

 

Keywords: students, value orientations, educational institutions, art, higher art school.


Повний текст:

PDF

Посилання


Бех I. Д. Духовні цінності в розвитку особистості / I. Д. Бех // Педагогіка і психологія. – 1997. – № І. – С. 124-129.

Васютинський В. О. Ціннісно-орієнтаційні площини сучасного українського суспільства / В. О. Васютинський // Проблеми загальної та педагогічної психології: збірник наукових праць Інституту психології ім. Г. С. Костюка АПН України – 2006. – Т. 8., Вип. 6 – С. 40–45.

Вишневський О. Теоретичні основи сучасної української педагогіки [Посіб. для студ. вищих навчальних закладів]. / О. Вишневський – Дрогобич: Коло, 2006. – 326 с.

Молдавская Н. Д. Литературное развитие школьников в процессе обучения / Н. Д. Молдавская. – М.: Просвещение, 1976. – 164 с.

Новини культурно-мистецкої освіти в Україні. Міністерство культури України [Електронний ресурс] / Офіційний сайт. – Режим доступу: http://mincult.kmu.gov.ua/mincult/uk/publish/article/194807

Павиленис Р. И. Проблема смысла: современный логико-философский анализ языка / Р. И. Павиленис. – М.: Мысль, 1983. – 288 с.

Падалка Г. М. Педагогіка мистецтва (Теорія і методика викладання мистецьких дисциплін) / Г. М. Падалка. - К.: Освіта України, 2008. – 274 с.

Педагогика: учебное пособие для пед. институтов / [Ю. К. Бабанский, Т. А. Ильина, В. А. Сластенин и др.; под ред. Ю. К. Бабанского. – М.: Просвещение, 1983. – 608 с.

Савченко О. Удосконалення професійної підго-товки майбутніх учителів початкових класів / О. Савченко // Початкова школа. – 2001. – № 7. – С. 1–4.

Сластенин В. А. Введение в педагогическую аксиологию: учеб. пособие для студ. высш. пед. учеб. заведений / В. А. Сластенин, Г. И. Чижакова. – М.: Академия, 2003. – 192 с.

Чернуха Н. М. До питань інтеграції в сучасній освіті / Н.М. Чернуха // Соціальна педагогіка: теорія та практика. – 2012. – № 3. – С. 27-31.

Huntington S. The Third Wave: Democratization in the Late Twentieth Century. – Norman and London, 1991. – C. 15.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.