ПОРІВНЯЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА СТАНУ РОЗРОБЛЕНОСТІ ПРОБЛЕМИ ФОРМУВАННЯ ПІДПРИЄМНИЦЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СТУДЕНТІВ ВИЩОЇ ШКОЛИ В КНР ТА УКРАЇНІ
Анотація
У статті констатовано, що в КНР проблема формування підприємницької компетентності в молоді ефективно вирішується на державному рівні, унаслідок чого підприємництво перетворилося на один із найважливіших стратегічних факторів інтенсивного розвитку національної економіки. У таких умовах доцільним кроком для українських освітян є творче використання теоретичних та практичних доробок китайських фахівців з окресленої проблеми. Тому тема статті є дійсно актуальною.
Як установлено, окремі аспекти проблеми формування підприємницької компетентності студентів вищої школи розкрито в працях таких учених, як: А. Агеєв, Ван Хуей, Л. Земка, Чжан Хуйхуа та ін. Проте вченими не проводився порівняльний аналіз стану розробленості проблеми формування підприємницької компетентності студентів вищої школи у КНР та Україні.
Мета та завдання статті: на основі аналізу китайської й української наукової літератури та практичного досвіду з формування підприємницької компетентності студентів вищої школи навести порівняльну характеристику стану розробленості зазначеної проблеми в Китайській народній республіці та Україні. У дослідженні використовувались теоретичні методи (аналіз, порівняння, узагальнення, систематизація) для опрацювання наукової літератури з досліджуваної проблеми та практичні методи (спостереження, анкетування, бесіди) для вивчення відповідного освітнього досвіду.
У статті зазначено, що у вищій школі КНР викладаються різні навчальні курси, реалізуються державні й міжнародні освітні програми та проекти з окресленої проблематики. У позааудиторний час для майбутніх фахівців також організовуються зустрічі з успішними бізнесменами та проводяться майстер-класи, конкурси стартапів, консультування висококваліфікованих фахівців тощо. У публікації також з’ясовано, що українськими авторами визначено й реалізовано на практиці конкретні шляхи, засоби, педагогічні умови, методи формування підприємницької компетентності студентів у вищій школі України.
У подальшому дослідженні планується виявити перспективні напрями використання доробок китайських педагогів із проблеми формування підприємницької компетентності студентів вищої школи в умовах освітніх реалій України.
Ключові слова: підприємницька компетентність, порівняльна характеристика, студент, вища школа, КНР, Україна.
Повний текст:
PDFПосилання
Земка О. В. Критерії, показники та рівні сформованості підприємницької компетентності у майбутніх учителів технологій. Вісник [Глухів. нац. пед. ун-ту імені Олександра Довженка]. Сер.: Педагогічні науки. 2017. Вип. 1. С. 101-110.
Земка О. В. Педагогічні умови формування підприємницької компетентності майбутніх учителів технологій. Вісник [Черкас. ун-ту]. 2017. Вип. 15. С. 48-53.
Ляшенко М. Формування підприємницької компетентності у майбутніх учителів технологій. Наукові записки: зб. наук. пр. Кіровоград. держ. пед. ун-ту імені Володимира Винниченка. Серія: Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. Кропивницький: Кіровоград. держ. пед. ун-т імені В. Винниченка, 2016. Вип. 9(3). С. 51-54.
Соціально-економічний стан України: наслідки для народу та держави: національна доповідь. Київ, 2009. 687 с.
Ткаченко М. В. Формування підприємницької компетентності майбутніх фахівців ресторанного господарства у професійно-технічних навчальних закладах: дис. … канд. пед. наук: 13.00.04. Київ, 2018. 347 с.
Чжань Шуньхуэй. Особенности организации предпринимательства в Китае. Экономика и политика. 2007. № 2(27). С. 21-23.
王宗信 著. 中高职贯通人才培养模式研究. 的上海, 2017.
留学生如何在加拿大创业经商?(2020) Режим доступу : https://zhuanlan.zhihu.com/p/63602459.
臧玲玲. 国际视野下的高校创业教育课程研究. 的北京, 2016. 310頁.
资金不足的情况下做生意怎么起步,如何做小本生意. (2019) Режим доступу : http://www.xuexiai.com/shengyixuexi/22504.html.
REFERENCES:
Chzhan Shunhuej (2007). Osobennosti organizacii predprinimatelstva v Kitae [The he organization features of business in China]. Ekonomika i politika. № 2(27). P. 21-23. (in Russian).
Kak inostrannye studenty nachinayut biznes v Kanade? (2020). [How do international students start a business in Canada?] Retrieved from: https://zhuanlan.zhihu.com/p/63602459. (in Chinese)
Kak nachat biznes i vesti malyj biznes s nedostatochnymi sredstvami (2019). [How to start a business and run a small business with insufficient funds]. Retrieved from: http://www.xuexiai.com/shengyixuexi/22504.html. (in Chinese)
Liashenko, M. (2016). Formuvannia pidpryemnytskoi kompetentnosti u maibutnikh uchyteliv tekhnolohii. [The entrepreneurial competence formation of a future teachers’ technology]. Naukovi zapiski: zb. nauk. pr. Kirovohrad. derzh. ped. un-tu imeni Volodymyra Vinnichenka. Seriia: Probleme metodyky fiziko-matematychnoi i tekhnolohichnoi osvity. Kropyvnytskii: Kirovohrad. derzh. ped. un-t imeni V. Vinnichenka. Vip. 9(3). P. 51-54. (in Ukranian).
Sotsialno-ekonomichnyi stan Ukrainy: naslidky dlia narodu ta derzhavy: natsionalna dopovid (2009). [The Socio-Economic Situation of Ukraine: Implications for the People and the State: A National Report]. Kyiv. (in Ukranian).
Tkachenko, M. V. (2018). Formuvannia pidpryemnitskoi kompetentnosti maibutnikh fakhivtsiv restorannoho hospodarstva u profesiino-tekhnichnykh navchalnykh zakladakh [The entrepreneurial competence formation of future specialists of restaurant industry in vocational schools]. (Candidate’s thesis). Kyiv, Ukraine. (in Ukranian).
Van Zongxin (2017). Issledovanie modeli obucheniya talantov vysshego professionalnogo obrazovaniya. [The research of the model of talents training of higher vocational education]. Shanhaj. (in Chinese)
Zang Lingling. (2016). Issledovanie uchebnoj programmy po predprinimatelstvu v universitetah s mezhdunarodnoj tochki zreniya. [The international curriculum of the entrepreneurship study at the Universities from the international point of view]. Beijing , Press. (in Chinese)
Zemka, O. V. (2017). Kryterii, pokaznyky ta rivni sformovanosti pidpryemnytskoi kompetentnosti u maibutnikh uchiteliv tekhnolohii [Criteria, indicators, and levels of the entrepreneurial competence for a future teachers’ technology]. Visnik [Gluhiv. nac. ped. un-tu imeni Oleksandra Dovzhenka]. Ser.: Pedagogichni nauki. Vip. 1. P. 101-110. (in Ukranian).
Zemka, O. V. (2017). Pedahohichni umovy formuvannia pidpryemnytsoi kompetentnosti maibutnikh uchiteliv tehnolohii [Pedagogical conditions of the entrepreneurial competence formation of a future teachers’ technology]. Visnik [Cherkas. un-tu]. Vip. 15. P. 48-53. (in Ukranian).
DOI: https://doi.org/10.34142/23128046.2020.48.03
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.