МЕТОДИЧНА РОБОТА В ЗАКЛАДАХ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ ЯК ФОРМА ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ДОШКІЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ
Анотація
У статті проаналізовано особливості організації методичної роботи в закладах дошкільної освіти як форми підвищення кваліфікації кадрів дошкільного профілю. З’ясовано, що вивченням окремих питань організації методичної роботи в різних закладах освіти займалися Ю. Калугіна, М. Костенко, О. Кучерявий, І. Наумченко, Л. Рувінський, Т. Степанова, Т. Тихонова, П. Харченко та ін.
Мета статті полягає в характеристиці методичної роботи в закладах дошкільної освіти як однієї із дієвих форм підвищення кваліфікації дошкільних працівників. На основі аналізу науково-педагогічних джерел установлено, що під методичною роботою в закладах дошкільної освіти фахівці розуміють цілісну систему, засновану на досягненнях сучасної науки та передового педагогічного досвіду, спрямовану на підвищення кваліфікації й професійної майстерності кожного вихователя. Основним центром організації методичної роботи в ЗДО виступають методичні кабінети.
До основних принципів реалізації методичної роботи як форми підвищення кваліфікації дошкільних кадрів можна віднести: принцип демократизму та гуманізму; системного підходу до діяльності закладів дошкільної освіти; рівність умов для кожного працівника стосовно реалізації його творчого й інтелектуального потенціалу; принцип безперервності професійного зростання; принцип науковості та гнучкості організації методичної роботи з дошкільними працівниками; принцип зв’язку з життям, практикою ЗДО; принцип єдності та взаємозв’язку всіх складових та напрямів підвищення кваліфікації дошкільних працівників; принцип створення сприятливих умов для організації дієвої методичної роботи, проведення творчих пошуків вихователів.
Установлено, що ефективність методичної роботи в закладі дошкільної освіти як форми підвищення кваліфікації педагогічних працівників залежить від рівня науково-методичного супроводу освітнього процесу, від чіткого управління зазначеною роботою.
Методична робота у ЗДО як форма підвищення кваліфікації педагогів-вихователів спрямована, насамперед, на поглиблення раніше набутих знань, упровадження в освітньо-виховний процес перспективного досвіду, інформування педагогів-вихователів про сучасні педагогічні технології, надання їм практичної допомоги, створення відповідних умов для вдосконалення фахової освіти і кваліфікації персоналу.
Основними напрямами методичної роботи фахівці визначили організаційно-методичний і екпериментально-методичний. Зміст методичної роботи включає як загальнокультурну складову вихователя, так і його дидактичну, психологічну, методичну, виховну, етичну і технічну підготовку.
Ключові слова: ЗДО, методична робота, підвищення кваліфікації, дошкільні працівники, зміст.
Повний текст:
PDF (English)Посилання
Жерносек І. П. Організація науково-методичної роботи в школі. Х.: Вид. група «Основа», 2006. 128 с.
Закон України «Про дошкільну освіту». Електронний ресурс. URL: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2628-14
Кононенко О. С. Атестація педагогічних працівників: нормативи, методичні рекомендації, документи. Х. : Вид. група «Основа», 2007. 160 с.
Котко А. Н. Технології методичної діяльності в дошкільному закладі: посібник для педагогів, які забезпечують отримання дошкільного образованія. Мн., 2007. 356 с.
Про затвердження Типового положення про методичний кабінет дошкільного навчального закладу Наказ МОН №1070 від 09.11.10 року [Електронний ресурс]. URL: http://osvita.ua/legislation/doshkilna-osvita/10413/.
Сучасні вимоги до методичної роботи у дошкільному навчальному закладі [Електронний ресурс]. URL: http://rozdilna-osvita.com.ua/index.php/doshkilna-osvita/370-suchasni-vimogi-dometodichnoji-roboti-u-doshkilnomu-navchalnomu-zakladi
Управління навчальним закладом: Навчально-методичний посібник. У 2 ч. Х. : Веста-Видавництво «Ранок», 2004. С. 57-70.
REFERENCES:
Kononenko, O. S. (2007). Atestatsiia pedahohichnykh pratsivnykiv: normatyvy, metodychni rekomendatsii, dokumenty. [Certification of pedagogical staff: standards, guidelines, documents]. Kh. : Vyd. hrupa «Osnova». (in Ukranian).
Kotko, A. N. (2007). Tekhnolohii metodychnoi diialnosti v doshkilnomu zakladi. [Technologies of methodical activity in preschool institution]. Mn. (in Ukranian).
Pro zatverdzhennia Typovoho polozhennia pro metodychnyi kabinet doshkilnoho navchalnoho zakladu Nakaz MON №1070 vid 09.11.10 roku (2010). [On approval of the Model Regulations on the Methodological Study Room of a Preschool Institution]. Retrieved from http://osvita.ua/legislation/doshkilna-osvita/10413/. (in Ukranian).
Suchasni vymohy do metodychnoi roboty u doshkilnomu navchalnomu zakladi. (n. d.) [Modern requirements for methodical work in a preschool educational institution]. Retrieved from http://rozdilna-osvita.com.ua/index.php/doshkilna-osvita/370-suchasni-vimogi-dometodichnoji-roboti-u-doshkilnomu-navchalnomu-zakladi (in Ukranian).
Upravlinnia navchalnym zakladom: Navchalno-metodychnyi posibnyk. (2004). [Management of educational institution]. U 2 ch. Kh. : Vesta-Vydavnytstvo «Ranok» (in Ukranian).
Zakon Ukrainy «Pro doshkilnu osvitu». (2001). [The Law of Ukraine "On Preschool Education"]. http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2628-14 (in Ukranian).
Zhernosek, I. P. (2006). Orhanizatsiia naukovo-metodychnoi roboty v shkoli. [Organization of scientific and methodological work at school]. Kh.: Vyd. hrupa «Osnova». (in Ukranian).
DOI: https://doi.org/10.34142/23128046.2020.48.14
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.