ФОРМУВАННЯ МАРКЕТИНГОВИХ КОМПЕТЕНЦІЙ БАКАЛАВРІВ ІЗ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ І СПОРТУ

О. І. Верітов

Анотація


У статті репрезентовано авторське бачення щодо логіки викладення навчального матеріалу дисципліни «Маркетинг фізичної культури і спорту», визначено її місце у структурно-логічній схемі навчального процесу та методи проведення навчальних занять і самостійної роботи студентів. Для досягнення поставленої мети було використано абстрактно-логічний та системноструктурний методи дослідження. Зазначено, що засвоєння здобувачами вищої освіти основних теоретичних і практичних положень дисципліни доречно на другому курсі (четвертий семестр). Головним завданням дисципліни є формування у майбутніх бакалаврів фізичної культури і спорту установки на задоволення потреб споживачів при здійсненні підприємницької діяльності. Структура дисципліни складається з восьми тем, що представлені в чотирьох змістовних модулях, які об‟єднано у два структурні модулі. Формами й методами аудиторної роботи визначено: традиційні лекції, лекції-презентації, метод мозкового штурму, метод проблемного навчання, круглий стіл у форматі дискусії між студентами, виконання навчальних завдань із заздалегідь визначеним результатом, метод інформування, «фантазування», метод зразків, метод фокальних об‟єктів, методи інтерактивнокомунікативного навчання, дискусія із запрошенням підприємців-практиків щодо обговорення проблемних питань здійснення підприємницької діяльності. У межах теми «Маркетингові стратегії» передбачено проведення індивідуального заняття, метою якого є допомога студентам у вирішенні питань щодо планування підприємницької діяльності. При цьому запропоновано використовувати метод евристичної бесіди. Наведена логіка проведення аудиторної і забезпечення виконання самостійної роботи студентів під час вивчення дисципліни створює умови для формування: навичок визначення й задоволення потреб і інтересів споживачів; навичок здійснення аналізу ринку послуг професійних тренерів, агентів, менеджерів та інших фахівців; вміння встановлювати конкурентоспроможну ціну на спортивно-оздоровчі послуги; розуміння сутності створення й просування власного бренду; здатності обирати й проводити найбільш ефективні PR-заходи; навичок аналізу зовнішніх загроз і можливостей, а також внутрішніх сильних і слабких сторін власного бізнесу; навичок розроблення маркетингового плану для власного стартапу; упевненості студентів у власному підприємницькому потенціалі.

Повний текст:

PDF

Посилання


Blank S. (2009). Building a Company with Customer Data – Why Metrics Are Not Enough. Retrieved from: https://steveblank.com/category/marketing/ page/2/.

Blank S. (2017). Don‟t let process distract you from finding the strategy. Retrieved from:

https://steveblank.com/category/customer-development/ page/3/.

Blank S. (2020). Rising out of the Crisis: Where to Find New Markets and Customers. Retrieved

from: https://steveblank.com/category/customer-development/.

Кількість зареєстрованих безробітних та кількість вакансій у 2019 році (за даними державної служби зайнятості). URL: http://www.ukrstat. gov.ua/.

Освітньо-професійна програма «Тренерська діяльність в обраному виді спорту» першого рівня вищої освіти за спеціальністю 017 Фізична культура і спорт. Х.: Харківська державна академія фізичної культури, 2017. 12 с. URL: https://khdafk.kh.ua/wpcontent/uploads/ 2019/04/017-Фізична-культура-і-спорт-1.pdf.

Освітньо-професійна програма «Фізична культура і спорт. Тренерська діяльність з виду спорту» першого рівня вищої освіти за спеціальністю 017 Фізична культура і спорт. Бердянськ: Бердянський державний педагогічний університет, 2019. 16 с. URL:

http://bdpu.org/wp-content/uploads/2020/03/017 _FKS_Sport-1.pdf.

Освітньо-професійна програма «Фізична культура і спорт» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти. Херсон: Херсонський державний університет, 2019. 22 с. URL:

http://www.kspu.edu/FileDownload.ashx/ОПП%20017%20ФІЗИЧНА%20КУЛЬТУРА%20

І%20СПОРТ%20БАКАЛАВР%20(1).pdf?id=8e8ede49-e4aa-4104-956d-7538f5830f66.

Освітньо-професійна програма «Фізична культура і спорт» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти. Тернопіль: Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, 2019. 19 с. URL:

http://tnpu.edu.ua/about/public_inform/akredytatsiia%20ta%20litsenzuvannia/osvitni_prohramy/bakalavr/fizvyh/017_Fizychna_kultura_i_sport_bakalavr_2019.pdf.

Освітньо-професійна програма підготовки бакалавра першого рівня вищої освіти заспеціальністю 017 Фізична культура і спорт. Миколаїв: Миколаївський національний університет імені В.О. Сухомлинського, 2017. 14 с. URL: http://sport.mdu.edu.ua/fks/wp-content/uploads/2017/ОПП_017_ФКіС. pdf.

Потапюк І. П. Особливості застосування комплексу маркетингу на підприємствах сфери фізичної культури і спорту. Економічний часопис-ХХІ. 2011. №11-12. URL:

http://soskin.info/ea/2011/11-12/201122.html.

Разумовський С. О. Маркетинг фізичної культури як елемент соціальної сфери суспільства (соціально-філософський аналіз). Слобожанський науково-спортивний вісник. 2013. № 2. С. 199-203.

Самодай В. Актуальні питання щодо впровадження маркетингу у сферу фізичної культури і спорту. Молода спортивна наука України. 2013. Т. 4. С. 158-165.

Стандарт вищої освіти України. Ступінь вищої освіти бакалавр. Галузь знань 01 освіта/педагогіка. Спеціальність 017 Фізична культура і спорт. Київ: Міністерство освіти і науки України, 2019. 12 с.

URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/vishchaosvita/zatverdzeni%20standarty/2019/04/25/017-fizichna-kultura-i-sport-bakalavr.pdf.

Танклевська Н. С., Вибранський В. В. Основи маркетингу в спортивній сфері. Соціальноекономічні проблеми сучасного періоду України. 2019. Вип. 6 (140). С. 20-25.

Тищенко Т. Б. Особливості формування готовності майбутніх фахівців фізичного виховання та спорту до маркетингової діяльності. Науковий часопис [Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова]. Серія 15: Науковопедагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт): зб. наук. пр. 2010. № 3. С. 307-310.

REFERENCES:

Blank, S. (2009). Building a Company with Customer Data – Why Metrics Are Not Enough. Retrieved from: https://steveblank.com/category/marketing/ page/2/.

Blank, S. (2017). Don‟t let process distract you from finding the strategy. Retrieved from:

https://steveblank.com/category/customer-development/ page/3/.

Blank, S. (2020). Rising out of the Crisis: Where to Find New Markets and Customers. Retrieved from: https://steveblank.com/category/customer-development/.

Kilkist zareiestrovanykh bezrobitnykh ta kilkist vakansii u 2019 rotsi (za danymy derzhavnoi sluzhby zainiatosti). (2019). [The number of registered unemployed and the number of vacancies in 2019 (according to the state employment service)]. URL: http://www.ukrstat.gov.ua/. (in Ukrainian).

Osvitno-profesiina prohrama «Fizychna kultura i sport. Trenerska diialnist z vydu sportu pershoho rivnia vyshchoi osvity za spetsialnistiu 017 Fizychna kultura i sport. (2019). [Educational and professional program "Physical Culture and Sports. Coaching activities in the sport of the first level of higher education in the specialty 017 Physical culture and sports].

Berdiansk: Berdianskyi derzhavnyi pedahohichnyi universytet. 16 p. URL:

http://bdpu.org/wp-content/uploads/2020/03/017_FKS_Sport-1.pdf. (in Ukrainian).

Osvitno-profesiina prohrama «Fizychna kultura i sport» pershoho (bakalavrskoho) rivnia vyshchoi osvity. (2019). [Educational and professional program "Physical Culture and Sports" of the first (bachelor's) level of higher education]. Kherson: Khersonskyi derzhavnyi universytet. 22 p. URL: http://www.kspu.edu/FileDownload.ashx/OPP% 20017%20FIZYChNA%20KULJTURA%20I%20SPORT%20 BAKALAVR%20(1).pdf?id=8e8ede49-e4aa-4104-956d-7538f5830f66. (in Ukrainian).

Osvitno-profesiina prohrama «Fizychna kultura i sport» pershoho (bakalavrskoho) rivnia vyshchoi

osvity. (2019). [Educational and professional program "Physical Culture and Sports" of the first (bachelor's) level of higher education]. Ternopil: Ternopilskyi natsionalnyi pedahohichnyi universytet imeni Volodymyra Hnatiuka. 19 p. URL:

http://tnpu.edu.ua/about/public_inform/akredytatsiia%20 ta%20litsenzuvannia/osvitni_prohramy/bakalavr/fizvyh/017_Fizychna_kultura_i_sport_bak alavr_2019.pdf. (in Ukrainian).

Osvitno-profesiina prohrama «Trenerska diialnist v obranomu vydi sportu» pershoho rivnia vyshchoi osvity za spetsialnistiu 017 Fizychna kultura i sport. (2017). [Educational and professional program "Coaching in the chosen sport" of the first level of higher education in the specialty 017 Physical Culture and Sports]. Kharkiv: Kharkivska derzhavna akademiia fizychnoi kultury. 12 p. URL: https://khdafk.kh.ua/wp-content/uploads/ 2019/04/017- Fizychna-kuljtura-i-sport-1.pdf. (in Ukrainian).

Osvitno-profesiina prohrama pidhotovky bakalavra pershoho rivnia vyshchoi osvity za spetsialnistiu 017 Fizychna kultura i sport. (2017). [Educational and professional bachelor's program of the first level of higher education in the specialty 017 Physical culture and sports]. Mykolaiv: Mykolaivskyi natsionalnyi universytet imeni V. O. Sukhomlynskoho. 14 p. URL: http://sport.mdu.edu.ua/fks/wp-content/uploads/2017/OPP_017_FKiS.pdf. (in Ukrainian).

Potapiuk, I. P. (2011). Osoblyvosti zastosuvannia kompleksu marketynhu na pidpryiemstvakh sfery fizychnoi kultury i sportu. [Features of application of a marketing complex at the enterprises of sphere of physical culture and sports]. Ekonomichnyj chasopys-XXI – Economic JournalXXI. № 11-12. URL: http://soskin.info/ea/2011/11-12/201122.html. (in Ukrainian).

Razumovskyi, S. O. (2013). Marketynh fizychnoi kultury yak element sotsialnoi sfery suspilstva (sotsialno-filosofskyi analiz). [Marketing of physical culture as an element of the social sphere of society (socio-philosophical analysis)]. Slobozhanskyi naukovo-sportyvnyi visnyk – Slobozhansky scientific and sports bulletin. № 2. P. 199-203. (in Ukrainian).

Samodai, V. (2013). Aktualni pytannia shchodo vprovadzhennia marketynhu u sferu fizychnoi kultury i sportu. [Current issues regarding the introduction of marketing in the field of physical culture and sports]. Moloda sportyvna nauka Ukrainy – Young sports science of Ukraine. T. 4. P. 158-165. (in Ukrainian).

Standart vyshchoi osvity Ukrainy. Stupin vyshchoi osvity bakalavr. Haluz znan 01 osvita/pedahohika. Specialnist 017 Fizychna kultura i sport. (2019). [Standard of higher education in Ukraine. Bachelor's degree. Field of knowledge 01 education / pedagogy. Specialty 017 Physical culture and sports]. Kyiv: Ministerstvo osvity i nauky Ukrainy. 12 p.

URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/vishcha-osvita/zatverdzeni%20standarty/2019/ 04/25/017-fizichna-kultura-i-sport-bakalavr.pdf. (in Ukrainian).

Tanklevska, N. S. & Vybranskyi, V. V. (2019). Osnovy marketynhu v sportyvnii sferi. [Fundamentals of marketing in sports]. Socialno-ekonomichni problemy suchasnoho periodu Ukrainy – Socio-economic problems of the modern period of Ukraine. Vypusk 6 (140). P. 20-25. (in Ukrainian).

Tyshchenko, T. B. (2010). Osoblyvosti formuvannia hotovnosti maibutnikh fakhivtsiv fizychnoho vykhovannia ta sportu do marketynhovoi diialnosti. [Features of formation of readiness of future specialists of physical education and sports for marketing activity]. Naukovyi chasopys [Natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni M. P. Drahomanova]. Seriia 15: Naukovo-pedahohichni problemy fizychnoi kultury (fizychna kultura i sport): zb. nauk. pr. – Scientific journal [National Pedagogical University named after MP Drahomanov]. Series 15: Scientific and pedagogical problems of physical culture (physical culture and sports). № 3. P. 307-310. (in Ukrainian).




DOI: https://doi.org/10.34142/23128046.2020.49.03

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.