ПІДГОТОВКА ВИХОВАТЕЛІВ ДО ОРГАНІЗАЦІЇ МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ В ЗАКЛАДАХ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ (ІСТОРИЧНИЙ АСПЕКТ)

Т. П. Танько, Н. Г. Тарарак

Анотація


У статті аналізуються особливості та зміст підготовки вихователів до організації методичної роботи в закладах дошкільної освіти в 60-70-ті рр. ХХ століття. Установлено, що питаннями підвищення кваліфікації дошкільних працівників опікувалися районні методичні кабінети та методичні об‟єднання, завідувачі і вихователі-методисти закладів дошкільної освіти, методичні об‟єднання, які працювали на громадських засадах, школи передового педагогічного досвіду, спеціальні курси для вихователів закладів дошкільної освіти. З‟ясовано, що зміст підготовки вихователів до організації методичної роботи в закладах дошкільної освіти в 60 – 70-ті рр. ХХ століття включав: допомогу щодо виконання програми «Виховання у дитячому садочку», надання вихователям кваліфікованої допомоги з питань виконання освітньої програми, контроль за організацією самоосвітньої роботи вихователів, вивчення, узагальнення та впровадження передового педагогічного досвіду; обмін досвідом як між вихователями різних груп, так і між закладами дошкільної освіти; установлення тісних зв‟язків із керівниками та педагогічними колективами шкіл і з громадськістю; участь вихователів у методичній роботі міста та району; удосконалення та активізацію методів виховання й навчання дітей дошкільного віку; вивчення нових програм виховання в дитячому садку; співробітництво з практичними працівниками, з вихователями інших закладів дошкільної освіти; знайомство вихователів ЗДО із нормативно-правовою базою та програмно-методичними матеріалами; надання рекомендацій щодо упровадження існуючих програм у практику роботи закладів дошкільної освіти; організацію навчання вихователів щодо складання методичної документації, форм та методів перевірки знань і навичок дітей дошкільного віку; ознайомлення вихователів із особливостями виховання та навчання дітей від першого року життя до підготовки дітей до школи та ін. Кращим вихователям радилось узагальнювати власний досвід, широко оприлюднювати його на науково-практичних конференціях різного рівня, 103 педагогічних читаннях, семінарах, публікувати статті, вдосконалювати теорію та практику дошкільного виховання.

Повний текст:

PDF

Посилання


Бабишин С. Д., Митюров Б. Н. Антология педагогической мысли Древней Руси и Русского государства XIV – XVII вв. 1985. 357 с.

Гуз А. А. Система контроля в дошкольном учреждении [учебно-методическое пособие]. Минск. 2010. 180 с.

Давкуш Н. В. Підготовка майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів до прогностичної діяльності: автореф. дис. канд. пед. наук: спец. 13.00.04 «Теорія та методика професійної освіти»; Республіканський вищий навчальний заклад «Кримський гуманітарний університет». Ялта, 2011. 20 с.

Дичківська І. Інноваційна компетентність педагога. Дошкільне виховання, 2010, № 1. С. 7-11.

Дошкольная педагогика. Под редакцией В. И. Ядэшко. М.: Просвещение, 1978. 429 с.

Житникова Т. Курси для керівників методичних об‟єднань. Дошкільне виховання. 1962. № 7. С. 47-48.

Закон України «Про дошкільну освіту». Електронний ресурс. Режим доступу:

http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2628-14

История дошкольной педагогики в России: Хрестоматия. Под ред. С. Ф. Егорова. М. : Изд. центр «Академия», 1999. 520 с.

История дошкольной педагогики. М.: Просвещение, 1989. 352 с.

Інструктивно-методичний лист МОН України від 01.10.2002 р. «Про планування освітньогопроцесу в дошкільному навчальному закладі».

REFERENCES:

Babishin, S. D. & Mityurov, B. N. (1985). Antologiya pedagogicheskoj mysli Drevnej Rusi i Russkogo gosudarstva XIV – XVII vv. [Anthology of the pedagogical thought of Ancient Rus and the Russian state of the XIV - XVII centuries]. 357 s. (in Russian).

Davkush, N. V. (2011). Pidhotovka maibutnikh vykhovateliv doshkilnykh navchalnykh zakladiv do prohnostychnoi diialnosti. [Preparation of future educators of preschool educational institutions for prognostic activity]. (Abstract of candidate‟s thesis, Respublikanskyi vyshchyi navchalnyi zaklad «Krymskyi humanitarnyi universytet»). Yalta, Ukraine (in Ukranian).

Dychkivska, I. (2010). Innovatsiina kompetentnist pedahoha. [Innovative competence of a teacher]. Doshkilne vykhovannia, № 1. S. 7-11. (in Ukranian).

Egorov, S. F. (Ed.) (1999). Istoriya doshkol'noj pedagogiki v Rossii: Hrestomatiya. [History of preschool pedagogy in Russia: Reader]. M. : Izd. centr «Akademiya». 520 s. (in Russian).

Guz, A. A. (2010). Sistema kontrolya v doshkol'nom uchrezhdenii [Monitoring system in a preschool institution]. Minsk. 180 s. (in Russian).

Instruktyvno-metodychnyi lyst MON Ukrainy (2002, October 1). Pro planuvannia osvitnoho protsesu v doshkilnomu navchalnomu zakladi. [About planning of educational process in

preschool educational institution]. (in Ukranian).

Istoriya doshkol'noj pedagogіki. (1989). [History of preschool pedagogy]. M.: Prosveshchenie, 352 s. (in Russian).

Yadeshko, V. I. (Ed.) (1978). Doshkol'naya pedagogіka. [Preschool pedagogy]. M.: Prosveshchenie. 429 s. (in Russian).

Zakon Ukrainy «Pro doshkilnu osvitu». (n. d.). [Law of Ukraine "On Preschool Education"]. Retrieved from: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2628-14 (in Ukranian).

Zhytnykova, T. (1962). Kursy dlia kerivnykiv metodychnykh obiednan. [Курси для керівників методичних об‟єднань]. Doshkilne vykhovannia. № 7. S. 47-48. (in Ukranian).




DOI: https://doi.org/10.34142/23128046.2020.49.09

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.