НАУКОВИЙ ГУРТОК В РЕАЛІЗАЦІЇ ІДЕЇ НАВЧАННЯ ЧЕРЕЗ ДОСЛІДЖЕННЯ ЗДОБУВАЧІВ ПЕРШОГО БАКАЛАВРСЬКОГО РІВНЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ (З ДОСВІДУ ХНПУ ІМЕНІ Г. С. СКОВОРОДИ)
Анотація
У статті автори презентували досвід роботи наукового гуртка «Педагогічне коріння» в Харківському національному педагогічному університеті імені Г. С. Сковороди. Науковий гурток об’єднав студентів-бакалаврів на факультеті іноземної філології (2001 – 2014 рр.) і на юридичному факультеті університету (2012 – 2014 рр.). Проаналізований і узагальнений у статті досвід реалізує ідею навчання через дослідження. Робота координатора і членів гуртка була спрямована на формування навичок дослідника, умінь критичного мислення, академічного усного і писемного мовлення, досвіду аргументувати і доводити свою позицію.
Авторами проаналізовано програма і положення про роботу наукового гуртка, звітні матеріали, результати творчих студій і науково-популярних публікацій, які підтверджують участь членів гуртка «Педагогічне коріння» в розробленні методичного забезпечення самостійної роботи здобувачів першого бакалаврського рівня вищої освіти.
У статті зазначено, що ініціатива створення гуртка виходила від самих студентів, які зацікавилися історією педагогіки з позицій спільності форм, прийомів і методів роботи з першоджерелами з фаховою підготовкою філологів. Згодом до роботи гуртка долучилися і студенти юридичного факультету. Робота наукового гуртка була спрямована на особистісне зростання студентів, системну професійну профорієнтацію.
Просвітницькі ініціативи студентів – членів гуртка передбачали адаптування наукового доробку визначних персоналій історико-педагогічного дискурсу для вчителів-практиків, батьків дітей, одногрупників, молоді, яка не має педагогічної підготовки. Гуртківці приділяли увагу дослідженню індивідуального шляху успіху визначних педагогів. І з успіхом інтерпретували свої знахідки.
Переваги наукового гуртка в реалізації ідеї навчання через дослідження здобувачів першого бакалаврського рівня вищої освіти: підвищення рівня зацікавленості педагогічними науками, системна профорієнтація, доцільна інформаційна, організаційна, методична підтримка.
Ключові слова
Повний текст:
PDFПосилання
Koзак Л. В. Розвиток університетської освіти: навчання на основі дослідження. Oсвітологічний дискурс. Вип. 2(14). С. 38–52. 2016. DOI : https://doi.org/10.28925/2312-5829.2016.2.3852
Бульвінська О. Сучасні методи навчання і викладання на основі дослідження: зарубіжний досвід. Освітологічний дискурс. 2019. № 1-2 (24-25) : DOI:10.28925/2312-5829.2019.1-2.83103
Ворожбіт-Горбатюк В. В., Борисенко Н. О. Конструктивне освітнє середовище у контексті сучасних новацій у вищих навчальних закладах [Електронний ресурс]. Теорія та методика навчання та виховання. Х., 2017. Вип. 43. С. 5-14.
Дослідження сфери освіти в Україні. До більшої результативності, справедливості та ефективності (РЕЗЮМЕ3) ОГЛЯД [ Електронний ресурс ] – Режим доступу : http://documents1.worldbank.org/curated/en/790931568661644788/pdf/Overview.pdf(дата звернення 10.04.2021)
Зінченко К. В. Танці у виховних системах Стародавньої Греції. «Проблеми та перспективи розвитку педагогічних і психологічних наук»: Матер. міжнар. наук.-практ. конф. (20 квітня 2013 року, м. Київ). К. : ГО «Київська наукова організація педагогіки та психології». 2013. С. 8-10.
Зінченко К. В. Теорія і практика навчання дітей молодшого шкільного віку на Україні (друга половина ХХ століття). Матер. ІХ наук.-практ. конф. молодих учених «Методологія сучасних наукових досліджень» (26-26 жовтня 2012р., м. Харків). Х. : ХНПУ імені Г.С. Сковороди, 2012. С. 26.
Паризьке комюніке, 25 травня 2018 р. [ Електронний ресурс ] – Режим доступу :https://mon.gov.ua/storage/app/media/news/Новини/2018/06/06/12/paris-communiqueenua2018.pdf (дата звернення 10.04.2021)
План діяльності на 2020-21 рр. Еразмус+ [ Електронний ресурс ] – Режим доступу : https://erasmusplus.org.ua/zakhody/67-plan-diialnosti-neo-na-2020-r.html (дата звернення 10.04.2021)
Положення про діяльність наукового гуртка. Розробник: Башкір О.І. [Електронний ресурс] – Режим доступу : http://hnpu.edu.ua/sites/default/files/files/Normat_dokum/Pro_diyalnist_naykovogo_gyrtka.pdf (дата звернення 05.04.2021)
Рада молодих учених Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди [Електронний ресурс] – Режим доступу : http://hnpu.edu.ua/uk/division/rada-molodyh-uchenyh (дата звернення 05.04.2021)
Сковорода Григорій. Повна академічна збірка творів / За ред. проф. Леоніда Ушкалова. 2-ге вид., стер. Х. : Видавець Савчук О. О., 2016. 1400 с.
Українські вчені реалізують нові стандарти академічної освіти: «Навчання через дослідження, замість відтоку мізків – циркуляція» [ Електронний ресурс ] – Режим доступу : spreso.tv/news/2020/07/06/ukrayinski_vcheni_realizuyut_novi_standarty_akademichnoyi_osvity_quotnavchannya_cherez_doslidzhennya_zamist_vidtoku_mizkiv_cyrkulyaciyaquot (дата звернення 10.04.2021)
REFERENCES:
Bashkir, O. I.(2020) Polozhennia pro diialnist naukovoho hurtka. [Position is about activity of scientific group]. – Retrieved form : http://hnpu.edu.ua/sites/default/files/files/Normat_dokum/Pro_diyalnist_naykovogo_gyrtka.pdf (in Ukrainian)
Bulvinska, O. (2019) Suchasni metody navchannia i vykladannia na osnovi doslidzhennia: zarubizhnyi dosvid. [Modern methods of studies and teaching on the basis of research: foreign experienc]. Osvitolohichnyi dyskurs.1-2 (24-25): DOI:10.28925/2312-5829.2019.1-2.83103(in Ukrainian)
Doslidzhennia sfery osvity v Ukraini. (n. d.) [Research of sphere of education is in Ukraine]. Do bilshoi rezultatyvnosti, spravedlyvosti ta efektyvnosti (REZIuME3) OHLIAD Retrieved form :http://documents1.worldbank.org/curated/en/790931568661644788/pdf/Overview.pdf (in Ukrainian)
Kozak, L. V. (2016) Rozvytok universytetskoi osvity: navchannia na osnovi doslidzhennia». [Development of university education : studies on the basis of reseach]. Osvitolohichnyi dyskurs. 2(14). S. 38–52. DOI : https://doi.org/10.28925/2312-5829.2016.2.3852 (in Ukrainian)
Paryzke komiunike (2018). [Parisian communique] – Retrieved form : https://mon.gov.ua/storage/app/media/news/Новини/2018/06/06/12/paris-communiqueenua2018.pdf (in Ukrainian)
Plan diialnosti Erazmus+.(2020) [Plan of activity of Еrazmus+]. –Retrieved form : https://erasmusplus.org.ua/zakhody/67-plan-diialnosti-neo-na-2020-r.html(in Ukrainian)
Rada molodykh uchenykh Kharkivskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni H.S. Skovorody. (2021)[Advice of young scientists of the Kharkiv national pedagogical university of the name of H.S. Skovoroda]. – Retrieved form : http://hnpu.edu.ua/uk/division/rada-molodyh-uchenyh (in Ukrainian)
Ukrainskivchenirealizuiutnovistandartyakademichnoiosvity (2020) [The Ukrainian scientists will realize the new standards of academic education]. "Navchannia cherez doslidzhennia, zamist vidtoku mizkiv – tsyrkuliatsiia" – Retrievedform : spreso.tv/news/2020/07/06/ukrayinski_vcheni_realizuyut_novi_standarty_akademichnoyi_osvity_quotnavchannya_cherez_doslidzhennya_zamist_vidtoku_mizkiv_cyrkulyaciyaquot (inUkrainian)
Ushkalov, L. (Ed.) (2016) SkovorodaHryhorii. [SkovorodaHryhorii]. Povnaakademichnazbirkatvoriv.2-he vyd., ster. Kharkiv : Vydavets Savchuk O. O. 1400 s. (in Ukrainian)
Vorozhbit-Horbatiuk, V. V. & Borysenko, N. O. (2017) Konstruktyvne osvitnie seredovyshche u konteksti suchasnykh novatsii u vyshchykh navchalnykh zakladakh. [A structural educational environment is in the context of modern innovations in higher educational establishments]. Teoriia ta metodyka navchannia ta vykhovannia. Kharkiv. Vyp. 43. S. 5-14. (in Ukrainian)
Zinchenko, K. V. (2012) Teoriia i praktyka navchannia ditei molodshoho shkilnoho viku na Ukraini (druha polovyna XX stolittia). [Theory and practice of teaching children of junior school age in Ukraine (second half of the twentieth century)]. Mater. IX nauk.-prakt. konf. molodykh uchenykh «Metodolohiia suchasnykh naukovykh doslidzhen» (26-26 zhovtnia 2012r., m. Kharkiv). Kh. : KhNPU imeni H.S. Skovorody, S. 26. (inUkrainian)
Zinchenko, K. V. (2013) Tantsi u vykhovnykh systemakh Starodavnoi Hretsii. [Tanks in educational systems of ancient Greece].«Problemy ta perspektyvy rozvytku pedahohichnykh i psykholohichnykh nauk»: Mater. mizhnar. nauk.-prakt. konf. (20 kvitnia 2013 roku, m. Kyiv). K. : HO «Kyivska naukova orhanizatsiia pedahohiky ta psykholohii». S. 8-10. (inUkrainian)
DOI: https://doi.org/10.34142/23128046.2021.50.02
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.