КРЕАТИВНЕ МИСЛЕННЯ – КЛЮЧОВА КОМПЕТЕНТНІСТЬ ПЕДАГОГА ХХІ СТОЛІТТЯ

А. І. Бабак, С. Є. Вольянська

Анотація


У статті порушено проблему формування креативного мислення здобувачів вищої педагогічної освіти. Автори розглядають креативне мислення як нестереотипне, нешаблонне, як здатність майбутнього педагога створювати новий навчальний контент, керуватися міждисциплінарним підходом у методичному забезпеченні освітнього процесу. У статті автори зосередили увагу на базових умовах формування креативного мислення у закладах вищої педагогічної освіти. Це: організація навчання з опорою на компетентнісний підхід, коли наголос робиться на підтримку і розвиток здатності до педагогічної діяльності; наскрізний характер процесу навчання, що передбачає єдність теоретичної й практичної готовності педагога до здійснення педагогічної діяльності. У статті наголошено увагу на тому, що партнерство з учасниками освітнього процесу так само значиме для формування здатності результативно діяти, ефективно розв’язувати проблеми у педагогічній діяльності з урахуванням соціальних, академічних ризиків і слабких сторін учасників освітнього процесу. Одним із шляхів вирішення проблеми є введення у цикл загальної підготовки здобувачів першого (бакалаврського) і другого (магістерського) рівнів вищої освіти навчальних дисциплін, які сприятимуть формуванню здатності здобувачів розв’язувати складні професійні задачі на рівні креативного мислення, використання міждисциплінарного підходу в забезпеченні якості навчання і викладання, підтримки, мотивування, психологопедагогічного супровіду в реалізації здобувачем індивідуальної освітньої траєкторії, індивідуальної програми особистісного та професійного розвитку. Авторами статті представлено досвід створення середовища розвитку креативного мислення через долучення до підготовки і проведення круглих столів онлайн навчання через дослідження здобувачів другого (магістерського) і третього (освітньо-наукового) рівнів вищої освіти. Наведено приклад формування чек-листа і загальні рекомендації до створення стендових доповідей та проведення дискусії у стилі G-A інтерв’ю. Перспективи подальших наукових розвідок полягають у розробленні практичних та методичних комплексів до навчальної дисципліни вільного вибору «Технології креативного мислення педагогів».

Ключові слова


здобувачі; заклади вищої освіти; креативне мислення; педагогічна освіта; університет

Повний текст:

PDF

Посилання


Kafedra osvitolohii ta innovatsiinoi pedahohiky KhNPU imeni H.S. Skovorody (2021) [Education and Innovative Pedagogy Department, Kharkiv Hryhoriy Skovoroda National Pedagogical University]. URL : https://www.kaf-pedagogy-hnpu.com/ (in Ukrainian).

Terno, S. O. (2009). Krytychne myslennia – suchasnyi vymir suspilstvoznavchoi osvity. [Critical thinking is a modern dimension of social science education] Zaporizhzhia. 268 s. (in Ukrainian).

Pometun, O. I. (Ed.). (2006). Tekhnolohii rozvytku krytychnoho myslennia uchniv [Technologies for the development of critical thinking of students]. K.: Pleiada, 2006. 220 s. (in Ukrainian).

Khyzhniak, I. A. & Vorozhbit-Horbatiuk, V. V. (2021). Mizhuniversytetski komunikatsiini zakhody yak sposib formuvannia rehionalnoho doslidnytskoho seredovyshcha. [Interuniversity communication activities as a way of forming a regional research environment]. Profesionalizm pedahoha: teoretychni y metodychni aspekty. Sloviansk, 2021. S. 5-18. URL : http://profped.ddpu.edu.ua/article/view/236444/234962 (in Ukrainian).

Trotsko, A. V. (Ed.). (2011). Khrestomatiia z istorii pedahohiky : v 2-kh t. [A textbook on the history of pedagogy] / za zah. red. A.V.. Kharkiv : KhNADU, T.1. S. 5-73 (in Ukrainian).




DOI: https://doi.org/10.34142/23128046.2021.51.02

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.