СТВОРЕННЯ БЕЗПЕЧНОГО РОЗВИВАЛЬНОГО СЕРЕДОВИЩА ОНЛАЙН ЗАНЯТЬ ХУДОЖНЬО-ПРОДУКТИВНОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ СТАРШИХ ДОШКІЛЬНИКІВ

М. В. Штефан

Анотація


У статті представленні результати досліджень щодо стану і перспективи використання інформаційно-комунікаційних технології для організації художньо-продуктивної діяльності дітей старшого дошкільного віку шляхом анкетування педагогічних працівників і батьків. На основі результатів анкетування автором було розроблено цикл онлайн занять з художньо-продуктивної діяльності для дітей старшого дошкільного віку, визначено фактори та перспективні напрями щодо створення безпечного розвивального середовища онлайн занять художньо-продуктивною діяльністю дітей старшого дошкільного віку. У ході дослідження було розроблено і здійснено анкетування педагогічних працівників закладів дошкільної освіти м. Харкова. Результати його засвідчили про зацікавленість педагогічних працівників ідеями дистанційної освіти дітей старшого дошкільного віку. З’ясовано, що ідея безпечного розвивального середовища онлайн занять художньо-продуктивною діяльністю дітей старшого дошкільного віку полягає в тому, щоб інтегрувати знання в цілісне явище, максимально наближене до реального буття дитини (в онлайн-заняттях варто враховувати специфіку перебування дітей в сім’ї, логіку карантинних заходів тощо). Онлайн заняття допомагають дитині створювати продукт, формувати культуру інформаційну, цифрову, загальну. Ситуаційний характер завдань дає право на множинність припустимих рішень. Особливо значимим для дитини старшого дошкільного віку є можливість презентувати і зафіксувати своє досягнення. Зміст і рівень самостійної діяльності залежать від досвіду дітей у володінні конкретним видом діяльності, їхньої життєвої компетентності, наявності розвивального предметно-ігрового, природного, соціального середовища, врахування власного продуктивного простору кожної дитини. Це передбачає грамотне, дозоване керівництво з боку дорослого. Перспективним напрямом подальшого розроблення заявленої проблеми вбачаємо налагодження співпраці педагогів і батьків дітей щодо організації доцільних занять художньо-продуктивною діяльністю дітей онлайн, офлайн, за розробленими інструкціями чи простим алгоритмом дій. Наскрізним має стати завдання конкретики в осмисленні і розумінні позицій цифрової, комп’ютерної безпеки для фізичного і психічного здоров’я дитини старшого дошкільного віку.

Ключові слова


художня діяльність; продуктивна діяльність; онлайн; дошкільники; заняття

Повний текст:

PDF

Посилання


dniv #VchymosiaVdoma [#LearningAtHome] (n.d.). Retrieved from: https://www.unicef.org/ukraine/історії/вчимосявдома (in Ukrainian).

Bazovyi komponent doshkilnoi osvity. [The basic component of preschool education] (n.d.). Retrieved from: https://mon.gov.ua/ua/osvita/doshkilna-osvita/bazovij-komponent doshkilnoyi-osviti-v-ukrayini (in Ukrainian).

Vorozhbit-Horbatiuk, V. V. & Shtefan, M. V. (2021) Khudozhno-produktyvna diialnist molodshykh pidlitkiv: iz dosvidu intehrovanoho kursu «Khudozhnia tvorchist». [Artistic and productive activity of younger teenagers: from the experience of the integrated course "Artistic creativity"]. Naukovyi chasopys NPU imeni M. P. Drahomanova, seriia 5. Pedahohichni nauky, №79, t.1. S.77-81 (in Ukrainian).

Vorozhbit-Horbatiuk, V. V., Popovych, O. M. & Herber, S. M. (2018). Psykholoho-pedahohichni umovy pidhotovky maibutnikh vykhovateliv do orhanizatsii konstruktyvnoi diialnosti doshkilnykiv. [Psychological and pedagogical conditions of preparation of future educators for the organization of constructive activity of preschoolers]. Mizhnarodnyi naukovyi zhurnal 183 «Osvita i nauka». Mukachevo-Chenstokhova: RVV MDU Akademiia im. Ya. Dluhosha, S. 92-100 (in Ukrainian).

Dychkivska, I. M. (2012). Innovatsiini pedahohichni tekhnolohii. [Innovative pedagogical technologies]. Pidruchnyk. 2-e vyd. dopov. K.: «Akademvydav». 352 s. (in Ukrainian).

Diachenko, S. V. (2009). Pidhotovka maibutnikh vykhovateliv do formuvannia osnov kompiuternoi hramotnosti starshykh doshkilnykiv. [Preparing future educators to form the basics of computer literacy of senior preschoolers]: dys. ... kand. ped. nauk: spets. 13.00.04 Teoriia i metodyka profesiinoi osvity: Luhan. nats. un-t im. Tarasa Shevchenka. Luhansk. 225 s. (in Ukrainian).

Zhytnik, T. S. (2015). Rozvytok khudozhno-tvorchoi aktyvnosti starshykh doshkilnykiv zasobamy zhyvopysu. [Development of artistic and creative activity of senior preschoolers by means of painting]. Avtoreferet dys. na zdobuttia naukovoho stupenia kandydata pedahohichnykh nauk za spetsialnistiu 13.00.08 – doshkilna pedahohika: Instytut problem vykhovannia NAPN Ukrainy, K., 20 s. (in Ukrainian).

Ivershyn, A. H. (2001). Formuvannia proektno-khudozhnikh uiavlen u starshykh doshkilnykiv. [Formation of design and artistic ideas in older preschoolers]. Avtoreferet dys. na zdobuttia naukovoho stupenia kandydata pedahohichnykh nauk za spetsialnistiu 13.00.08 – doshkilna pedahohika. K., 20 s. (in Ukrainian).

Lyst Ministerstva osvity i nauky Ukrainy № 1/9-219 vid 23.04.2020 «Shchodo orhanizatsii roboty zakladiv doshkilnoi osvity pid chas karantynu». [Letter of the Ministry of Education and Science of Ukraine № 1 / 9-219 dated 23.04.2020 "Regarding the organization of the work of preschool education institutions during quarantine"]. (2020) Retrieved from: https://mon.gov.ua/ua/npa/shodo-organizaciyi-roboti-zakladiv-doshkilnoyi-osviti-pid-chas karantinu (in Ukrainian).

Liubchenko, N. (2012). Formuvannia innovatsiinoho prostoru doshkilnoi osvity. [Formation of innovative space of preschool education]: nauk.-metod. posib. Un -t menedzh. osvity NAPN Ukrainy. K., Ch. 1. 112 s. (in Ukrainian).

Nakaz Ministerstva okhorony zdorovia Ukrainy «Pro zatverdzhennia sanitarnoho rehlamentu dlia doshkilnykh navchalnykh zakladiv» vid 24.03.2016 № 234. (2016). [Order of the Ministry of Health of Ukraine "On approval of sanitary regulations for preschool educational institutions" from 24.03.2016 № 234]. Retrieved from: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0563-16 (in Ukrainian).

Shtefan, M. V. & Vorozhbit-Horbatiuk, V. V. (n. d.) Seriia onlain zaniat dlia ditei starshoho doshkilnoho viku khudozhno-produktyavnoiu diialnistiu. [A series of online classes for older preschool children with artistic and productive activities]. Retrieved from: https://www.youtube.com/channel/UC6W7QXrSu63XiMa3_g7Zeiw?view_as=subscriber (in Ukrainian).




DOI: https://doi.org/10.34142/23128046.2021.51.16

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.