ОСОБЛИВОСТІ КОМАНДОУТВОРЕННЯ В ХОРЕОГРАФІЧНИХ КОЛЕКТИВАХ

О. І. Башкір, А. О. Денисенко

Анотація


Командоутворення в хореографічних колективах – це поетапне формування команди однодумців, поєднаних спільною хореографічною діяльністю, які поділяють цілі та цінності хореографії як прояву культури, володіють знаннями про хореографічні традиції колективу, поважають їх та примножують, усвідомлюють відповідальність за спільний результат, який базується на особистісних зусиллях.

З метою вирішення поставлених завдань було використано такі теоретичні методи дослідження, як: аналіз психологічної та педагогічної літератури з метою визначення поняття командоутворення; узагальнення та порівняння результатів дослідження авторів та інших дослідників, що дало можливість визначити внесок авторів у дослідження командоутворення як методу організації взаємодії учнів хореографічних класів.

Продуктивна робота команди багато в чому залежить від застосунків, що використовуються в організації спільної діяльності. Відповідно, в освіті активно запроваджуються технології командоутворення як інструменти досягнення освітніх цілей, розробляються методики тімбілдінгу, вивчаються питання організації командної роботи.

У дослідженні авторами визначено

  • критерії відмінності команди від групи: цілі командної роботи (визначаються відповідно до завдань; усвідомлюються членами команди та приймаються на емоційному рівні; чітко узгоджуються з власними потребами, інтересами членів команди, приймаються на мотиваційному рівні); принципи взаємодії у процесі досягнення цілей (у команді принципи взаємодії визначаються спільно її членами; дотримання принципів взаємодії в команді внутрішньо мотивоване; у команді важливу роль відіграють принципи, пов’язані з партнерською взаємодією її учасників); рольова структура (ролі в команді задаються зсередини, з урахуванням мети, індивідуальних особливостей членів команди тощо; у команді ролі гармонійно взаємодіють та взаємодоповнюють одна одну; лідер у команді є загальновизнаним);
  • етапи тімбілдінгу (визначення цілей формування команди; підбір членів команди, виявлення особистісних якостей кожного; розподіл функціональних
  • обов’язків між членами команди; налагодження комунікативних зв’язків між членами команди; розвиток командної взаємодії);
  • методи командоутворення, до яких належать переважно активні та інтерактивні технології навчання, командні, ексклюзивні та спортивно-розважальні ігри.

 


Ключові слова


команда, камандоутворення, хореографія, технології, методи, етапи.

Повний текст:

PDF

Посилання


Banit, O. V. (2019). Komandoutvorennia yak produktyvna pedahohichna tekhnolohiia [Team building as a productive pedagogical technology]. Innovatsiini transformatsii v suchasnii osviti: vyklyky, realii, stratehii: zbirnyk materialiv Pershoho Vseukrainskoho vidkrytoho naukovo-praktychnoho forumu (Kyiv–Odesa, 10-13 zhovtnia 2019 roku); [uporiad.-ukl. M. L. Rostoka; za zah. red. O. Ie. Stryzhaka, M. L. Rostoky, H. K. Barvitskoi, O. A. Blazhka, V. M. Kosyk]. Odesa : Instytut kompiuternykh system Odeskoho natsionalnoho politekhnichnoho universytetu. Vyp. 1. S. 62–64. (in Ukranian).

Bashkir, O. I. (2022). Formuvannia Soft Skills zasobamy aktyvnykh ta interaktyvnykh metodiv refleksii [Formation of soft skills by means of active and interactive methods of reflection]. Perspektyvy ta innovatsii nauky. Seriia: «Pedahohika». № 1(6). S.26-33. DOI: https://doi.org/10.52058/2786-4952-2022-1(6)-26-33. (in Ukranian).

Denysenko, A., Mkrtichian, O., Biletska, S. & Kovtun, A. (2020). Pedahohika dozvillia – zaporuka formuvannia profesiinykh kompetentnostei [Pedagogy of past time is a pledge of formation of professional competences]. Naukovyi kolehium. №2. DOI: https://doi.org/10.30837/nc.2020.2.66 (in Ukranian).

Rempel, Zh. O. (2015). Sotsialno-psykholohichni aspekty komandoutvorennia v nederzhavnii orhanizatsii [Social and psychological aspects of team building in a non-state organization]. Naukovyi visnyk imeni V. O. Sukhomlynskoho. №2. S.110-115 (in Ukranian).

Cherkaskyi, A. V. (2020). Treninh komandoutvorennia yak osnova samoorhanizatsii studentskoi hrupy [Training of team building as a basis of a group selforganization]. Zabezpechennia yakosti vyshchoi osvity: Zbirnyk materialiv Vseukrainskoi naukovo-metodychnoi konferentsii (8-10 kvitni, 2020 r., Odesa). Odesa. S. 166-168. (in Ukranian).

Upravlinnia komandoiu: 5 zavdan i instrumentiv lidera: metodychnyi posibnyk (2015). [Team management: 5 tasks and tools of a leader] / za zah. red. Ye. R. Chernyshovoi. Kyiv : Un-t menedzhmentu osvity NAPN Ukrainy. 116 s. (in Ukranian).




DOI: https://doi.org/10.34142/23128046.2022.52.01

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.