МОТИВАЦІЯ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ СФЕРИ ТУРИЗМУ ДО ВИВЧЕННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ

О. М. Гончарова

Анотація


Фахівці сфери туризму мають володіти кількома іноземними мовами на достатньому рівні. Мета цього дослідження полягає у вивченні мотивації фахівців сфери туризму до опанування кількома іноземними мовами. Серед методів дослідження було обрано такі: якісний підхід, метод описового прикладу, метод інтерв’ювання. У дослідженні брали участь 20 респондентів – здобувачі освіти зі спеціальності 242 «Туризм». Збір даних відбувався за допомогою методу інтерв’ювання та розробленого протоколу для збору даних дослідження. Збір даних тривав з листопада 2021 р. по лютий 2022 р. Участь в інтерв’юванні була добровільною, а відповіді респондентів розглядалися конфіденційно. Для побудови дослідження було використано аналітичний метод зіставлення із зразком. Ми передбачили п’ять мотивів фахівців сфери туризму для вивчення кількох іноземних мов: задоволення, соціальне спілкування, релігійні цілі, професійні цілі, академічні цілі. Проте за результатами анкетування мотив «релігійні цілі» було виключено, оскільки респонденти не вказували їх в інтерв’юванні. Опитування проводилось кілька разів впродовж тривалого періоду, а всі учасники отримали стенограму інтерв’ю для того, щоб перевірити, що записані та розшифровані дані відповідають їхній точці зору. Результати цього дослідження були представлені на основі відповідей на питання: «Що спонукає Вас вивчати кілька іноземних мов?». У цьому дослідженні ми виявили, що така мотивація учасників до вивчення іноземних мов пов’язана з культурним інтересом, спілкуванням з однолітками з інших країн під час подорожей. Також всі учасники підтвердили, що мотивом вивчення англійської мови була підтримка їхнього кар’єрного зростання. Інституційна освіта за спеціальністю «Туризм» базується на створенні специфічного мовного середовища. У дослідженні всі учасники визнали, що мотивація до вивчення англійської, французької, німецької, турецької мов була пов’язана з вивченням освітніх компонентів у закладах вищої освіти. Аналіз даних показав, що респонденти керуються кількома мотивами для вивчення іноземних мов. Також установлено, що на різних етапах життя у фахівців сфери туризму домінували різні мотиви.

Ключові слова


іноземні мови, мотивація, вивчення іноземних мов, вища освіта, фахівці сфери туризму.

Повний текст:

PDF

Посилання


Bateman, B. E., Oliveira, D. D. A. (2014). Students’ motivation for choosing (or not) to study Portuguese: A survey of beginning-level university classes. Hispania, 97(2), 264–280.

Boiarska-Khomenko, A.V. (2021). Lifelong education as the basis of sustainable development of the european society. Theory and methods of teaching and education, 50. 9–18. https://doi.org/10.34142/23128046.2021.50.01

Denysova, S., Kuzmych, O. & Nikolaieva, I. (2021). Motyvatsiia vyvchennia inozemnykh mov u zakladakh vyshchoi osvity [Motivation to study foreign languages in higher education institutions]. Innovatyka u vykhovanni. 13(2), 232–239. https://doi.org/10.35619/iiu.v2i13.335 (in Ukranian).

Giles, J. (2016). «No, it is a hobby for me»: Examining the motivations of non-Irish learners of the Irish language in North America. Language and Communication, 47, 135–143. https://doi.org/10.1016/j.langcom.2015.06.001

Merriam, S. B. (1998). Qualitative research and case study applications in education. Jossey-Bass.

Yin, R. K. (2018). Case study research and applications: Design and methods (6th ed.). Sage Publications.

Savchak, I. (2021) Rozvytok motyvatsii studentiv do vyvchennia inozemnoi movy v umovakh dystantsiinoho navchannia [Development of students' motivation to study a foreign language in the conditions of distance learning. Anthropological studies]. Liudynoznavchi studii. Seriia «Pedahohika», 13(45). 64–70. https://doi.org/10.24919/2413-2039.13/45.9 (in Ukranian).

Vasylieva. M. P. (2019). Psykholoho-pedahohichni osoblyvosti orhanizatsii vykladannia inozemnoi movy v riznovikovii navchalnii hrupi [Psychological and pedagogical features of the organization of foreign language teaching in different age groups]. Innovatsiina pedahohika.16. 52 – 55 (in Ukranian).




DOI: https://doi.org/10.34142/23128046.2022.52.06

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.