СТОРІТЕЛІНГ ЯК МЕТОД ФОРМУВАННЯ ГНУЧКИХ НАВИЧОК КОМУНІКАЦІЇ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ІНОЗЕМНИХ МОВ

А. А. Житницька

Анотація


 У статті автором зазначено ефективність сторітелінгу як методу формування гнучких навичок комунікації майбутніх учителів іноземної мови. Підкреслено, що гнучкі навички комунікації є наскрізними в підготовці фахівця XXI сторіччя, зокрема, у сфері бізнесу, комунікації, реклами, а, отже, й освіти.

З метою вирішення поставлених завдань автором використано такі теоретичні методи дослідження, як: аналіз психологічної та педагогічної літератури з метою визначення понятійно-категоріального апарату; узагальнення та порівняння результатів дослідження автора та інших дослідників, що дало можливість визначити внесок автора з питань дослідження сторітелінгу як методу навчання в цілому і як методу формування гнучких навичок комунікації зокрема; метод кластеризації для визначення видів сторітелінгу.

Серед видів сторітелінгу визначено особистий, корпоративний, рекламний, традиційний, сторітелінг прямої дії, мережевий та педагогічний сторітелінг. Зазначено, що в усіх цих видах сторітелінгу основна увага зосереджується на емоціях, почуттях, інтенсифікації зображуваних подій. Цей жанр репрезентує синкретизм стилів, зокрема, медійного, художнього, розмовного, наукового.

Визначено, що метод сторітелінгу використовується як форма подачі навчального контенту (новий матеріал, повідомлення, факти, події, явища, висновки) та як спосіб актуалізації пізнавальної діяльності студентів (активний метод), організації їхньої взаємодії (інтерактивний метод). Зазначено методичні поради сторітелерам та платформи для створення мережевих історій.

Використання сторітелінгу та його застосування відбувається наразі і в умовах змішаного навчання, тобто і в дистанційній формі також. Метод сторітеінгу є цінним й ефективним у розвитку гнучких навичок комунікації, тому його використання повинне адаптуватися під ресурси онлайнового навчання. Зокрема, серед таких платформ автором, на підставі аналізу педагогічної літератури, запропоновано Closr, ZooBurst, Narrable, Storify, Metta, PowToon, Moovly, Wideo, GoAnimate, Pixton, Chogger і ToonDoo.

Створення й розповідь сюжетних історій на основі реальних життєвих фактів, що лежить в основі сторітелінгу, сприяє розвитку гнучких комунікативних навичок та дає можливість вирішити різні комунікативні завдання проблемного та пізнавального характеру.


Ключові слова


сторітелінг, метод, підготовка, вчитель, іноземна мова.

Повний текст:

PDF

Посилання


Bashkir, O. I. & Kadaner, O. V. (2022). Interaktyvni metody formuvannia soft skills maibutnikh fakhivtsiv [Interective mothods of forming soft skills of future specialists]. Naukovi innovatsii ta peredovi tekhnolohiii. № 1(3). DOI: https://doi.org/10.52058/2786-5274-2022-1(3)-216-225 (in Ukranian).

Bashkir, O. I. (2018). Suchasni formaty pidvyshchennia kvalifikatsii osvitianskoi spilnoty [Modern formats of professional development of the educational community]. Innovative solutions in modern science. № 3(22). S.116-128 (in Ukranian).

Hych, H. M. (2015). Storitelinh yak innovatsiina metodyka formuvannia movnoi kompetentnosti uchniv ZNZ [Storytelling as an innovative method of forming the language competence of pupils of secondary schools]. Naukovyi visnyk MNU imeni V.O. Sukhomlynskoho. Pedahohichni nauky. №4. S.188-191 (in Ukranian).

Kaidalova, L. H. (2020). Pedahohichnyi storitelinh u pidhotovtsi maibutnikh fakhivtsiv okhorony zdorovia [Pedagogical storytelling in the training of future health professionals]. Innovatsiina pedahohika. Vyp. 29. T.1. S.136-139 (in Ukranian).

Konevshchynska, O. E. (2016). Multymedia tekhnolohii u veb-servisakh elektronnykh sotsialnykh merezh [Multimedia technologies in web services of electronic social networks]. Multymediini tekhnolohii v osviti ta inshykh sferakh diialnosti: Zbirnyk naukovykh prats. S. 1-3. URI: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/22419 (in Ukranian).

Piatetska, O. V. (2019). Storitelinh yak polifunktsionalnyi instrument suchasnoi komunikatsii: movnostylistychni osoblyvosti [Storytelling as a multifunctional tool of modern communication: linguistic and stylistic features]. Aktualni problemy ukrainskoi linhvistyky: teoriia i praktyka. Vyp. XKhXIX. DOI: https://doi.org/10.17721/APULTP.2019.39.106-121 (in Ukranian).

Kniaz, H. & Chukhno, O. (2021, July). English Trainee Teachers’ Perspective on Soft Skills Development in Ukraine. Arab World English Journal. Number 7. Pp. 299- 313. DOI: https://dx.doi.org/10.24093/awej/call7.21




DOI: https://doi.org/10.34142/23128046.2022.52.08

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.