КОНЦЕПЦІЯ НАУКОВОГО САМОРОЗВИТКУ ОФІЦЕРІВ

І. І. Зелений, А. І. Воронін

Анотація


 Модель розвитку офіцера складається з трьох напрямів: інституційне навчання, оперативні завдання та саморозвиток. Інституційне навчання та оперативні завдання реалізуються через систему інституційної підготовки, професійний саморозвиток є засобом самовдосконалення і становлення висококваліфікованого фахівця. Сьогодні від офіцера вимагається наявність досвіду і знань, уміння діяти у складних, невизначених середовищах. Навчання протягом усього життя як метод саморозвитку, є необхідним упродовж усієї кар’єри офіцера. Серед основних компетентностей офіцера є такі: широкий світогляд, здатність проводити оригінальні дослідження, добирати відповідні методи та інструменти обробки інформації, інтерпретації даних, здатність до пошуку, оброблення, аналізу інформації та деякі інші. Здатність проводити дослідження є необхідною інтелектуальною навичкою, а також основою найбільш сучасних програм підвищення кваліфікації військових офіцерів. Під час проходження таких програм формуються уміння складати оригінальний план дослідження, формулювати експериментальні або дослідницькі гіпотези, здійснювати їх перевірку для отримання обґрунтованих висновків з подальшою публікацією результатів. Освітньо-наукові програми підготовки можуть забезпечити армію здібними та освіченими у стратегічному аспекті лідерами. Завдяки навчанню за освітньо-науковими програмами, проведенню наукового дослідження та написанню статей, активному саморозвитку офіцери можуть реалізувати свої спеціальні здібності, необхідні для вирішення складних глобальних проблем, що потребують мовних, міжвідомчих та культурних навичок. Концепція особистого саморозвитку офіцерів як науковців передбачає кілька елементів: проєктування власної кар’єри; планування підвищення кваліфікації; накопичення професійного і бойового досвіду; пошук наукового інтересу та предмету оригінального дослідження; аналіз дослідницьких потенційних можливостей та бази дослідження; вибір освітньо-наукової програми; формування дослідницької траєкторії; розумне перспективне поєднання дослідження та військового досвіду


Ключові слова


військова освіта, саморозвиток, лідерство, неперервна освіта, офіцер.

Повний текст:

PDF

Посилання


Annis, F. C. (2018). A better model for leader development. Experientia et Progressus. URL: https://medium.com/experientia-et-progressus/annis-leader-development-3e6fca77ebfc

Boiarska-Khomenko, A. V. (2021). Lifelong education as the basis of sustainable development of the european society. Theory and methods of teaching and education. № 50. p. 9–18. https://doi.org/10.34142/23128046.2021.50.01

Boiarska-Khomenko, A. V. (2018). Realizatsiia Ukrainoiu prohram YuNESKO shchodo osvity doroslykh [Implementation of UNESCO adult education programs in Ukraine]. Zbirnyk naukovykh prats Umanskoho derzhavnoho pedahohchnoho universytetu imeni Pavla Tychyny. Uman : VPTs «Vizavi». Vyp.1. S. 27–36. https://doi.org/10.34142/23128046.2021.50.01 (in Ukrainian).

Department of the Army Pamphlet (DA Pam) 600-3, Commissioned Officer Professional Development and Career Management. (2014). Washington, DC: U.S. Government Publishing Office. 5–6.

Lytvynenko, I. S. & Pshenitsyna, A. I. (2021). Deiaki aspekty rozvytku empatiinykh zdibnostei v ofitseriv Zbroinykh Syl Ukrainy [Some aspects of the development of empathic abilities in officers of the Armed Forces of Ukraine]. Naukovyi visnyk MNU imeni V. O. Sukhomlynskoho. Psykholohichni nauky. № 2 (21). S. 21-25. https://doi.org/10.33310/2078-2128-2021-21-2-21-25 (in Ukrainian).

Ollo, V. P. (2019) Rozvytok konkurentospromozhnosti maibutnikh ofitseriv zasobamy treninhovykh tekhnolohii [Development of competitiveness of future officers by means of training technologies]. Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyshchii i zahalnoosvitnii shkolakh. № 64, T. 2. S. 96-99. https://doi.org/10.32840/1992-5786.2019.64-2.18 (in Ukrainian).

Romanovskyi, O. H., Hura, T.V., Knysh, A. Ie. & Bondarenko, V. V. (2017). Teoriia i praktyka formuvannia lidera: navchalnyi posibnyk. Kharkiv, 2017. 100 s. (in Ukrainian).

Shahova, O. Iu. (2020) Analiz problemy aktyvizatsii samovdoskonalennia ta tvorchoho poshuku maibutnikh ofitseriv zbroinykh syl Ukrainy [Analysis of the problem of intensifying self-improvement and creative search for future officers of the Armed Forces of Ukraine]. Innovatsiina pedahohika. Vyp. 23. T. 2. S. 120-123. https://doi.org/10.32843/2663-6085/2020/23-2.24 (in Ukrainian).

Sliusarchuk, V. & Banakh, V. (2021). Stan motyvatsii do samorozvytku i samoosvity pid chas fizychnoho vykhovannia divchat u riznykh zakl adakh vyshchoi osvity [The state of motivation for self-development and self-education during the physical education of girls in various institutions of higher education]. Visnyk Kamianets-Podilskoho natsionalnoho universytetu imeni Ivana Ohiienka. Fizychne vykhovannia, sport i zdorovia liudyny, (21), 29–34. https://doi.org/10.32626/2309-8082.2021-21.29-34 (in Ukrainian).

Tishman, J. (n. d.). Self-development in the army: we’re doing it wrong. URL: https://mwi.usma.edu/self-development-army-wrong/




DOI: https://doi.org/10.34142/23128046.2022.52.09

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.