ВИКОРИСТАННЯ МУЗИЧНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ КОНЦЕПЦІЇ К. ОРФА ПРИ ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАННЯ МУЗИКИ ШКОЛЯРІВ ЯК АКТУАЛЬНА ПРОБЛЕМА СУЧАСНОЇ СИСТЕМИ МУЗИЧНОЇ ОСВІТИ КНР
Анотація
У статті наголошено, що нарощування технократичних процесів, ефективний розвиток інформаційно-наукової та промислової структур китайської держави стали поступово виводити пріоритетність духовної та естетичної складової за проєкції актуальних освітніх потреб суспільства. Було з’ясовано, що з 80-х рр. ХХ ст. державною політикою в галузі освіти визначилася тенденція підвищення статусу естетичного виховання. Для вирішення нагальних проблем освіти особливої уваги потребувала модернізація музичної освіти, що зумовило широке використання ідей та прогресивного досвіду західноєвропейських вчителів музичного мистецтва. Автором представлені ідеї німецького музиканта, композитора К. Орфа стосовно організації та реалізації музичного навчання, які дозволяють підвищити його ефективність та результативність.
Мета нашого дослідження полягає у вивченні та аналізі змісту музично-педагогічної концепції К. Орфа у контексті її застосування в системі музичної освіти КНР.
Для розуміння концептуальних засад даної проблеми в процесі дослідження ми використовували такі методи: аналіз, узагальнення, систематизацію педагогічних, історичних, науково-методичних праць вчених з проблем музичного виховання школярів.
Вивчення науково-педагогічної спадщини К. Орфа, практичної діяльності фахівця дозволили автору визначити основні ідеї його музично-педагогічної концепції. Це:
- Імпровізація, «імпульс» виступають основою для вивчення музики. Під імпульсом автор розуміє певний емоційний потяг до музикування, імпровізації, танцю, ритмічних рухів і співу, які дитина виконує інтуїтивно і із задоволенням.
- Для навчання музики доцільно використовувати близький і зрозумілий дитині музичний матеріал. Найкраще для цього підходять твори народної творчості.
- Для кращого розуміння самої природи музичного твору та швидкого формування виконавських навичок доцільно використовувати музичні інструменти, які не потребують спеціальної підготовки. К. Орфом було запропоновани цілий комплекс таких інструментів.
- Вивчення музики буде ефективним в умовах, наближених до природної діяльності дитини, звичних видів активності. Для цього доцільно широко використовувати різноманітні ігри, руханки тощо.
Ключові слова
Повний текст:
PDFПосилання
Yao Siiuan (1999). Dokumenty z muzychnoi osvity v suchasnii kytaiskii shkoli (1949–1995) [Documents on music education in the modern Chinese school (1949-1995)]. Shankhai: Shankhaiske muzychne vydavnytstvo (in Chinese).
In Aitsin (2002). Teoriia ta praktyka muzychnoi osvity K. Orfa. [Theory and practice of music education K. Orff]. Shankhai: Shankhaiske muzychne vydavnytstvo (in Chinese).
Li Pin (2019). Metodyka navchannia muzyky K. Orfa v KNR. [Methods of teaching music by K. Orff in China]. Kytaiska muzychna osvita (in Chinese).
U Chun In (2008). Rozvytok idei K. Orfa pro khorovyi spiv u pochatkovii shkoli [Development of K. Orff's ideas about choral singing in primary school]. Kytaiska muzychna osvita (in Chinese).
Liu Pei (2004). Praktyka ta teoriia muzychnoi osvity [Practice and theory of music education]. Shankhai: Shankhaiske muzychne vydavnytstvo (in Chinese).
Tsao Li (2000). Muzychna osvit [Music education] Piekin: Stolychnyi pedahohichnyi universytet (in Chinese).
Sait Ministerstva osvity KNR [Site of Ministry of education of the People’s Republic of China]. Retrived from http://www.moe.gov.cn (in Chinese).
DOI: https://doi.org/10.34142/23128046.2022.52.14
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.