РОЛЬ САМОВРЯДУВАННЯ У ФОРМУВАННІ ЛІДЕРСЬКИХ ЯКОСТЕЙ СТУДЕНТСЬКОЇ МОЛОДІ ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ
Анотація
Стаття присвячена дослідженню та теоретичному аналізу поняття «студентське самоврядування». У статті подано визначення самоврядування в цілому, представлені різні точки зору на визначення студентського самоврядування. Встановлено, що студентське самоврядування розглядається як результат цілеспрямованих педагогічних зусиль для розвитку колективу, який сприяє формуванню громадянської позиції своїх членів шляхом залучення їх до управління справами навчального закладу та створення працездатних органів самоорганізації; а також, як особливу педагогічну технологію формування громадянських якостей молодої людини в системі демократичних відносин колективу. І особливість цієї педагогічної технології полягає в тому, що вона має реалізуватися на засадах самовизначення, самодіяльності, самоорганізації, самоствердження та самореалізації особистості. Охарактеризовано основні ознаки та принципи студентського самоврядування. Обґрунтовано особливе значення студентського самоврядування у вихованні лідерських якостей студентів, у реалізації їх професійного та творчого потенціалу, у формуванні демократичних відносин та модернізації суспільства.
Ключові слова: самоврядування, молодіжний рух, студентський рух, студентське самоврядування, органи студентського самоврядування.
Статья посвящена исследованию и теоретическому анализу понятия «студенческое самоуправление». В статье представлены определения самоуправления в целом, представлены различные точки зрения на определение студенческого самоуправления. Установлено, что студенческое самоуправление рассматривается как результат целенаправленных педагогических усилий для развития коллектива, который способствует формированию гражданской позиции своих членов путем привлечения их к управлению делами учебного заведения и создания работоспособных органов самоорганизации, а также, как особую педагогическую технологию формирования гражданских качеств молодого человека в системе демократических отношений коллектива. И особенность этой педагогической технологии заключается в том, что она должна реализоваться на основе самоопределения, самодеятельности, самоорганизации, самоутверждения и самореализации личности. Охарактеризованы основные признаки и принципы студенческого самоуправления. Обоснованно особое значение студенческого самоуправления в воспитании лидерских качеств студентов, в реализации их профессионального и творческого потенциала, в формировании демократических отношений и модернизации общества.
Ключевые слова: самоуправление, молодежное движение, студенческое движение, студенческое самоуправление, органы студенческого самоуправления.
This article is devoted to the research and the theoretical analysis of the concept "student selfgovernment". The article defines the self-government in general, includes different points of view on the definition of the student self-government. It is established that the student self-government is considered as the result of targeted pedagogical efforts for the development of a collective, which promotes the formation of its members’ citizenship through their involvement to the administration of an educational institution and the creation of functional self-organisation bodies; as well as a special pedagogical technology of the formation of a young man’s civil qualities in the system of a collective’s democratic relationship. And the pedagogical technology’s feature is that it has to be realized on the basis of self-initiative, selfaffirmation and self-identity. The basic features and principles of the student selfgovernment are characterized. The importance of the student self-government in the formation of students’ leadership qualities and their professional and creative potential’s realization, in the formation of democratic relations and the modernization of the society is grounded.
Keywords: self-government, youth movement, student movement, student selfgovernment, student self-government bodies.
Повний текст:
PDFПосилання
Кін О. М. Передумови розвитку ідей студентського самоврядування в історії вітчизняної освіти / О. М.Кін // Вісник Севастопольського НТУ: зб. наук. праць. Випуск 124/2011. Серія: педагогіка. – Севастополь, 2011. – С. 192-197.
Тлумачний український словник – Електронний ресурс: http://www.lingvo.ua/uk/Interpret/uk-
Закон України «Про вищу освіту» – Електронний ресурс: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/1556-18/page3
Єгорова О. В. З історії студентського самоврядування.- http://gj.nmu.org.ua/pdf/2009/3-4/Egorova.pdf
Галаджун З., Гаврилюк Х. Розвиток студентського самоврядування у вищих навчальних закладах в контексті вступу України до Європейського співтовариства // http://ipp.lp.edu.ua/WebRC/issues/Galadzhun_Gavryliuk.htm
Кравченко Л. Роль студентського самоврядування у формуванні лідерських та особистісних якостей студентів. За ред. В. Большакова // Тези доповідей і повідомлень на всеукраїнській науково-практичній конференції 11-12 березня 2008р. «Формування української технічної еліти в ході викладання суспільних наук у вищих технічних закладах України». – С. 117.
Романик А. Роль студентського самоврядування в Україні та в країнах Західної Європи / А. Романик // Студентське самоврядування в Україні. – К.: «Молодіжна альтернатива», 2004. – С.6-10.
Ванькович У. Український досвід студентського самоврядування: тенденції, проблеми / У. Ванькович // Студентське самоврядування в Україні. – К.: «Молодіжна альтернатива», 2004. – С.11-18.
Хмурова К. Європейське самоврядування – шлях до студентської активності / К. Хмурова // Освіта України. – 21.06.2006. – №26-27. – С. 8.
REFERENCES
Kin, O. M. (2011). Peredumovy rozvytku idei studentskoho samovriaduvannia v istorii vitchyznianoi osvity [Prerequisites for the development of student self-government ideas in the history of native education]. Visnyk Sevastopolskoho NTU,124, pp. 192–197(in Ukrainian)
Tlumachnyi ukrainskyi slovnyk [Interpretative Ukrainian Dictionary]. Retrieved from: http://www.lingvo.ua/uk/Interpret/uk (in Ukrainian)
Zakon Ukrainy «Pro vyshchu osvitu» [Law of Ukraine "On Higher Education"]. Retrieved from: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/1556-18/page3 (in Ukrainian)
Haladzhun, Z., Havryliuk, Kh. Rozvytok studentskoho samovriaduvannia u vyshchykh navchalnykh zakladakh v konteksti vstupu Ukrainy do Yevropeiskoho spivtovarystva [Student Self-Government Development in Higher Educational Institutions in the Context of Ukraine's Accession to the European Community]. Retrieved from: http://ipp.lp.edu.ua/WebRC/issues/Galadzhun_Gavryliuk.htm (in Ukrainian)
Kravchenko, L. (2008). Rol studentskoho samovriaduvannia u formuvanni liderskykh ta osobystisnykh yakostei studentiv [The role of student self-government in shaping leadership and personal qualities of students]. Formuvannia ukrainskoi tekhnichnoi elity v khodi vykladannia suspilnykh nauk u vyshchykh tekhnichnykh zakladakh Ukrainy, pp. 117 (in Ukrainian)
Romanyk, A. (2004). Rol studentskoho samovriaduvannia v Ukraini ta v krainakh Zakhidnoi Yevropy [The role of student self-government in Ukraine and in countries of Western Europe]. Studentske samovriaduvannia v Ukraini. Kyiv : «Molodizhna alternatyva», pp. 6-10 (in Ukrainian)
Vankovych, U. (2004). Ukrainskyi dosvid studentskoho samovriaduvannia: tendentsii, problemy [Ukrainian Student Self-Government Experience: Trends, Problems]. Studentske samovriaduvannia v Ukraini. Kyiv : «Molodizhna alternatyva», pp. 11-18 (in Ukrainian)
Khmurova, K. (2006). Yevropeiske samovriaduvannia – shliakh do studentskoi aktyvnosti [European self-government - the path to student activity.]. Osvita Ukrainy, 26-27, p. 8 (in Ukrainian)
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.