ОСОБЛИВОСТІ ЗАСТОСУВАННЯ МЕДІАОСВІТИ У БАТЬКІВСЬКІЙ ПРОСВІТІ УКРАЇНИ

О. О. Запорожець

Анотація


У статті розглянуто особливості застосування медіаосвіти у батьківській просвіті. Встановлено, що стрімкий розвиток у сучасному світі інформаційно-комунікаційних технологій та системи мас -медіа нагально потребує цілеспрямованої підготовки особистості до вмілого і безпечного користування ними при підвищенні рівні педагогічної обізнаності. На даний час в Україні медіаосвіта досі залишається фрагментарною і здійснюється переважно стихійно з ініціативи ентузіастів, педагогів -новаторів за явного браку інтеграції цих зусиль в ефективну медіа-освітню систему. Виявлено основні принципи медіаосвіти, до яких відносяться: особистісний підхід, перманентне оновлення змісту, орієнтація на розвиток інформаційно-комунікаційних технологій, пошанування національних традицій, пріоритет морально-етичних цінностей , громадянська спрямованість, естетична наснаженість, продуктивна мотивація. Серед форм освіти за допомогою засобів масової інформації особлива увага приділена батьківській медіаосвіті, яка являє собою провідний чинник соціалізації та розвитку дитини. Встановлено доцільність застосування медіаосвіти у сучасних умовах розвитку держави.

 

Ключові слова: медіаосвіта, батьківська просвіта, освіта, мас-медіа грамотність, педагогічна діяльність.

 

В статье рассмотрены особенности применения медиаобразования в родительской просвещении. Установлено, что стремительное развитие в современном мире информационно-коммуникационных технологий и системы СМИ настоятельно требует целенаправленной подготовки личности к умелому и безопасному пользованию их при повышении уровня педагогической осведомленности. В настоящее время в Украине медиаобразование до сих пор остается фрагментарным и осуществляется преимущественно стихийно по инициативе энтузиастов, педагогов-новаторов при явной нехватке интеграции этих усилий в эффективную медиаобразовательную систему. Выявлены основные принципы медиаобразования, к которым относятся: личностный подход, перманентное обновление содержания, ориентация на развитие информационно-коммуникационных технологий, уважение национальных традиций, приоритет морально-этических ценностей, гражданская направленность, эстетическая насыщенность, продуктивная мотивация. Среди форм образования с помощью средств массовой информации особое внимание уделено родительскому медиаобразованию, которое представляет собой ведущий фактор социализации и развития ребенка. Установлена целесообразность применения медиаобразования в современных условиях развития государства.

 

Ключевые слова: медиаобразование, родительская просвещение, образование, СМИ грамотность, педагогическая деятельность.

 

The article discusses features of the application of media education in parent education. It is established that the rapid development in today’s world of information and communication technologies and media system urgently requires focused training a skilled person to use them safely and at higher levels of educational awareness. Now in Ukraine media education remains fragmented and mostly carried out spontaneously on the initiative of enthusiasts, educators and innovators for the apparent lack of integration of these efforts into effective media and educational system. The basic principles of media education were established. They include personal approach, permanent renewal of the content, focus on the development of information and communication technologies, respect of national traditions, the priority of moral and ethical values, civic orientation, aesthetic nasnazhenist, productive motivation. Among the forms of education through the mass media special attention is paid to parent media education, which is a leading factor in a child’s socialization and development. The feasibility of the implementation of media education in modern conditions of a country’s development is established. 

 

Keywords: media education, parent education, education, media literacy, teaching activities


Повний текст:

PDF

Посилання


Концепція впровадження медіаосвіти в Україні. [Електронний ресурс. – Режим доступу до порталу: http://osvita.telekritika.ua/ material/koncepciyavprovadzhennya-mediaosviti-v-ukrayini.

Media Edication. – Paris: UNESKO, 1984. – Р. 8.

Российская педагогическая энциклопедия. В 2-х томах. Том II (М-Я) / гл. ред. В. В. Давыдов. – М.: Большая российская энциклопедия, 1999. – 560 с.

Медіаосвіта та медіаграмотність: підручник / Ред.-упор. В. Ф. Іванов, О. В. Волошенюк; За науковою редакцією В. В. Різуна. – Київ: Центр Вільної Преси, 2013. – 352 с.

Feilitzen c. Media education. Children and media: UNESCO & NORDICOM, 1999, Р. 24– 26.

International Encyclopedia of the Social & Behavioral Sciences, 2001. – P. 94.

Медіакультура особистості: соціально-психологічний підхід: навч.метод. посібник / за ред. Л. А. Найдьонової, О. Т. Баришпольця. – К.: Міленіум, 2010. – 440 с.

Бути чи не бути: медіаосвіта і медіаграмотність в Україні / К. Самойленко – Режим електронного доступу [http://www.ukrmol.in.ua/2015/06/blogpost_2.html].

REFERENCES

Kontseptsiia vprovadzhennia mediaosvity v Ukraini [Concept in the field of mediasis in Ukraine]. (Electronic edition). Retrieved from: http://osvita.telekritika.ua/ material/koncepciyavprovadzhennya-mediaosviti-v-ukrayini (in Ukrainian).

Media Edication (1984). Paris: UNESKO, 8 p.

Davyidov, V.V. (1999). Rossiyskaya pedagogicheskaya entsiklopediya [Russian Pedagogical Encyclopedia]. Moskva: Bolshaya rossiyskaya entsiklopediya, 560 p. (in Russian).

Ivanov, V. F., Volosheniuk, O. V. (2013). Mediaosvita ta mediahramotnist [Media education and media literacy]. Kyiv: Tsentr Vilnoi Presy, 352 p. (in Ukrainian).

Feilitzen, C. (1999) Media education. Children and media: UNESCO & NORDICOM, pp. 24– 26.

International Encyclopedia of the Social & Behavioral Sciences (2001), 94 p.

Naidonova, L.A., Baryshpoltsia, O. T. (2010). Mediakultura osobystosti: sotsialno-psykholohichnyi pidkhid [Media culture of the person: socio-psychological approach]. Kyiv : Milenium, 440 p. (in Ukrainian).

Samoilenko, K. Buty chy ne buty: mediaosvita i mediahramotnist v Ukraini [To be or not to be: media education and media literacy in Ukraine]. (Electronic edition). Retrieved from: [http://www.ukrmol.in.ua/2015/06/blogpost_2.html].


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.